حواشی انتخاب شهردار زن برای درود
حواشی انتخاب شهردار زن برای درود
در حالی که معترضان و رئیس شورای شهر درود، دخالت هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس و عدم سابقه اجرایی را از دلایل عدم پذیرش یگانه سادات حسینی بعنوان شهردار این شهر عنوان می‌کنند، شهردار منتخب درود علت را در نگاه جنسیتی عده‌ای قلیل می‌داند.

در حالی که معترضان و رئیس شورای شهر درود، دخالت هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس و عدم سابقه اجرایی را از دلایل عدم پذیرش یگانه سادات حسینی بعنوان شهردار این شهر عنوان می‌کنند، شهردار منتخب درود علت را در نگاه جنسیتی عده‌ای قلیل می‌داند.
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، در پی انتخاب یگانه سادات حسینی از یاران انتخاباتی یکی از نمایندگان مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته عده‌ای از شهروندان درود در مسجد جامع این شهر همزمان با نماز جمعه تجمع اعتراضی برپا کردند.
معترضان نسبت به‌ دخالت‌های هاجر چنارانی و رایزنی‌هایش در انتخاب شهردار منتخب درود شعارهایی چون: «شورای با تعهد، استقلال استقلال» و «انتخاب چنارانی، تایید شورایی، بی‌آبرویی و رسوایی» سر دادند.
شهر درود محل آزمون و خطا نیست
در همین رابطه رییس شورای شهر درود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: من سه دوره در شورای شهر درود خدمت می‌کنم؛ دوره گذشته ما در خصوص انتخاب شهردار ضرر کردیم. از این رو شرط مهم در انتخاب شهردار درود، تجربه شهرداری و کار عملیاتی و اجرایی است.
سید محمد موسوی میرعمادی با بیان اینکه در ۱۶ جلسه انتخاب شهردار درود، گزینه‌های مورد نظر و مطلوب انصراف دادند، ادامه داد: انصراف گزینه انتخابی خلل بزرگی را ایجاد کرد که سبب عجله اعضای شورای شهر درود شد. از این رو شهردار منتخب را به دلیل مدرک‌ وی که دکترای هتل‌داری و گردشگری است برای شهرداری درود انتخاب کردند.
وی با اشاره به این که من در همان جلسه با این انتخاب مخالفت کردم، تصریح کرد: مخالفتم ربطی به خانم بودن ایشان ندارد، اعتراض من نداشتن تجربه شهرداری و کاراجرایی و عملیاتی است‌.
رییس شورای شهر درود افزود: در آخرین جلسه شورای شهر درود از ۵ عضو شورا یکی از اعضا غایب بود، بنده هم به عنوان رئیس شواری شهر با طرح خارج از دستور انتخاب شهردار و شرایط مذکور مخالفت کردم و در نهایت خانم حسینی با ۳ رای موافق به عنوان شهردار درود انتخاب و به فرمانداری معرفی شد.
میر عمادی با بیان این‌که به همین‌ دلیل از ریاست شورا استعفا کردم، تاکید کرد: شهردار درود باید دارای تجربه کافی در حوزه مدیریت شهری باشد، ما در دوره گذشته هزینه بسیاری دادیم، به عنوان مثال ۷۰ هکتار از طرح هادی شهر درود در محدوده شهری حذف شد، زیرا شهردار توانایی دفاع از طرح هادی درود را نداشت و بیشتر روزهای هفته را هم در رفت و آمد به مشهد بود.
شهردار منتخب: تجمع‌کنندگان عده‌ای معلوم‌الحال هستند
شهردار منتخب درود هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: تجمع آنچنانی در درود اتفاق نیفتاده است، این ها چند نفر آدم‌های مشخص، معلوم الحال و افراطی هستند که بدون شناخت قضاوت می‌کنند.
یگانه سادات حسینی با بیان اینکه من دکترای تخصصی هتل‌داری و گردشگری با ۲۵ سال سابقه جهانگردی، فعالیت گسترده در صنعت گردشگری و سابقه مدیریتی دارم، افزود: شهری که اعضای شورای شهر آن به من رای دادند، تهران که نیست! شهری است با ۶ هزار نفر جمعیت و یک خیابان
وی ادامه داد: کسی که به سه زبان زنده دنیا مسلط است، دکترای گردشگری و ۲۵ سال سابقه جهانگردی دارد چطور توانایی اداره یک شهر ۶ هزار نفره را ندارد؟
شهردار منتخب تاکید کرد: مطلقا چنارانی(نماینده نیشابور در مجلس) از اقدام بنده خبر نداشته است، من مستقل و تنها برای منصب شهرداری رزومه دادم. چنارانی تا آخرین روزها از تصمیمم اطلاع نداشته و بعد از اطلاع هم استقبال نکرد، از این رو اگر یک مورد دخالت یا توصیه چنارانی اثبات شد‌، تمام ادعاهای آقایون درست است.
حسینی گفت: شهر درود پتانسیل گردشگری بسیار بالایی دارد و من به دلیل تخصصم در این رشته به طور ناگهانی برای شهرداری درود رزومه ارائه دادم.
وی با بیان اینکه فاصله بین نیشابور و درود فقط ۲۰ دقیقه است، افزود: من در جلسه شورا هم این مورد را ذکر کردم که بعد از انتخاب در درود مستقر شده و زندگی می‌کنم، البته هر مسئولی آخر هفته و روزهای تعطیل را اجازه خروج از شهر را دارد.
شهردار منتخب درود تصریح کرد: انتخاب من کاملا قانونی و منطقی بوده، نه کسی به من وعده‌ای داده و نه من وعده‌ای به کسی دادم، اعضای شورای شهر درود کاملا آگاهانه و بی هیچ توصیه و سفارشی به بنده رای دادند.
حسینی ادامه داد: تنها ۲ یا ۳ نفر در درود هستند که معتقدند در این شهر نباید خانم‌ها مدیریت کنند، از این رو مشکل آنها خانم بودن من است اما مصمم هستم تا برای درود تلاش کنم.
وی با اشاره به این که تشخیص میرعمادی رای مخالف بود و بقیه اعضای شورا رای موافق دادند. تصریح کرد: رای هم با اکثریت است من برای شهری روزمه دادم که تمام جوانبش را سنجیده و می‌دانم که توانایی اداره‌اش را دارم، برای مشهد و شیراز که روزمه ندادم.

شهردار منتخب درود افزود: در حال حاضر کسانی در شهرهای اقماری حکم شهرداری‌شان امضا شده که در جای دیگر فقط کارشناس بودند!
گفتنی است؛ تلاش خبرنگار فارس برای تماس با هاجر چنارانی بی نتیجه ماند.