حضور خیرین نماد مردم سالاری و مشارکت اجتماعی است
حضور خیرین نماد مردم سالاری و مشارکت اجتماعی است
خاتون شرق- دکتر مجید درودی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور در مراسم آغاز بهره‌برداری از کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی خیرساز شهر اسحاق آباد گفت: تلاش می‌کنیم رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار بیشتر شود و خدمات این مرکز که امروز به بهره‌برداری می‌رسد و داروخانه اسحاق‌آباد به صورت ۲۴ساعته ارائه خدمات کند.

دکتر مجید درودی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور در مراسم آغاز بهره‌برداری از کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی خیرساز شهر اسحاق آباد گفت: تلاش می‌کنیم رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار بیشتر شود و خدمات این مرکز که امروز به بهره‌برداری می‌رسد و داروخانه اسحاق‌آباد به صورت ۲۴ساعته ارائه خدمات کند.

وی افزود: امروز در محروم ترین نقاط خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می شود که نشان از توجه به بخش‌های کم‌برخوردار است.

 

محمدجواد حیدرپور مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت در این مراسم‌گفت: با وجود اینکه همه کارهای خیریه در حوزه سلامت در کشور ما ثبت نمی شود و برخی خیران هم خودشان مایل نیستند ثبت شود اما در حوزه سلامت رتبه ایران در بین کشورهای دنیا رتبه خوبی است.

وی افزود: ایران از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ رتبه ۲۱ را در بین کشورهای دنیا در حوزه نیکوکاری سلامت دارد که اگر همه اقدامات خیران ثبت می‌شد حتما جزو ۱۰کشور نخست دنیا بودیم.

وی اظهار کرد: در حوزه کارهای خیریه تفاوت ما با دیگر کشورها در این است که کار خیر را فقط برای رضای خدا انجام می‌دهیم اما در سایر کشورها کار خیر در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف شده که البته بسیار هم خوب است و مشارکتی که در بخش مسئولیت‌پذیری اجتماعی تعریف شده شامل مزایایی مانند معافیت از مالیات می‌شود و تابستان پارسال هم دولت مصوب کرد همه تجهیزات پزشکی که از طریق خیرین وارد کشور می‌شود از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند و شخص آقای رئیس‌جمهور هم توجه ویژه‌ای به بخش خیرین دارند و کارگروه ویژه‌ای در این خصوص تشکیل داده‌اند.

وی گفت: حضور خیرین نماد مردم سالاری و مشارکت اجتماعی مردم و بسیار ارزشمند است و نیشابور یکی از شهرهای خوش‌نام دنیا است که در حوزه خیرین می درخشد.

وی اظهار کرد: طی ۲سال ابتدایی دولت سیزدهم فقط در زبرخان ۶۸میلیارد تومان در حوزه خیرین سلامت مشارکت انجام شده است.

وی با تقدیر از خیر سلامت حاج‌حسین یوسفی گفت: حوزه سلامت یک حوزه فرابخشی و ملی است و ما مسئولان هم باید قدردان مردم باشیم.

 

از ۳۵۰مورد خدمات دندان‌پزشکی فقط ۱۴مورد شامل بیمه می‌شود

 

دکتر امیرحسام علیرضایی رئیس مرکز مدیریت پیوند معاونت وزارت بهداشت در این‌ مراسم گفت: شرایط تحریم‌های ظالمانه که مشکلاتی برای کشور به وجود آورده بخش بهداشت‌ودرمان را هم با چالش مواجه کرده و بخش دندان‌پزشکی نسبت به سایر حوزه‌های پزشکی دارای مشکلات بیشتری است و توجه کمتری به آن شده است.

وی افزود: بالغ بر ۳۵۰خدمات دندان‌پزشکی ارائه می‌شود که از این تعداد فقط ۱۴مورد شامل بیمه می‌شود و مشکلات دهان ودندان در کشور بسیار زیاد است که بخشی از آن به تحریم‌ها و مسائل ارزی و قیمت لوازم مصرفی مربوط است اما تا انتهای امسال منتظر اخبار خوبی در این حوزه هستیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم خدمات دندان‌پزشکی را در مناطق کم‌برخوردار گسترش بدهیم و این وظیفه ما است.

مراسم آغاز بهره‌برداری از نخستین کلینیک تخصصی مرکز دندان‌پزشکی خیرساز در شهرستان زبرخان با حضور محمدجواد حیدرپور مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت و دکتر امیرحسام علیرضایی رئیس مرکز مدیریت پیوند معاونت وزارت بهداشت برگزار شد.