حداقل ۱۷ اداره باید در زبرخان مستقر شوند
حداقل ۱۷ اداره باید در زبرخان مستقر شوند
اولین جلسه شورای اداری شهرستان زبرخان ظهر امروز برگزار شد و در آن سرپرست فرمانداری این شهرستان بر استقرار حداقل ۱۷ اداره از جمله ادارات صمت، محیط زیست و کار در این شهرستان تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری زبرخان در این جلسه گفت: پارسال میزان صادرات از گمرک این شهرستان به یکصد میلیون دلار رسید که در سطح ملی قابل توجه است.
یحیی سلیمانی اظهار داشت: تعداد واحدهای صنعتی زبرخان حتی از برخی استان‌ها بیشتر است که خود ظرفیت بزرگی است ولی اینکه همیشه در جلسات بنشینیم و بگوییم این ظرفیت‌ها را داریم کاری از پیش نمی‌رود.
وی بیان کرد: توسعه در بستر امنیت، اتحاد و همدلی و تعامل همه مسئولان و مدیران ممکن می‌شود و شکوفایی این ظرفیت‌ها نیازمند تعامل و همکاری همه مدیران از همه طیف‌های فکری است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان عقب هستیم خاطرنشان کرد: نقطه آغاز شیوع کرونا در استان از شهرستان نیشابور بود که ابتدا با توجه به تدابیری که اتخاذ گردید خوب مدیریت شد ولی امروز نیشابور و زبرخان دارای شرایط حادی است و بر طبق آمار دانشکده علوم پزشکی از زمان شیوع کرونا تا کنون ۳۴۴ نفر فوت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: امروز باید زبرخان دارای یک بیمارستان مجهز می‌بود و نه تنها در این بخش که در بسیاری از شاخص‌ها عقب هستیم.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق سیاست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی و در چارچوب مثلث اقتصادی و فرهنگی تا کنون ۲۳۸ معین اقتصادی در شهرستان‌های استان معرفی شده‌اند و هلدینگ پارت پلاستیک هم به عنوان معین اقتصادی زبرخان انتخاب شده است.
وی گفت: تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه ادارات باشد و به اندازه‌ای که زبرخان به شهرستان ارتقا یافته باید امکانات ارتقا پیدا کند و طبق تاکید استاندار در شهرستان‌های تازه تاسیس باید هرچه سریع‌تر ادارات مستقر شوند و حداقل ۱۷ اداره مانند صنعت و معدن، اداره کار و محیط زیست باید در زبرخان مستقر شوند.

امروز نیشابور در راستای ارتقا به استان خراسان مرکزی حرکت می‌کند

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بخش میان‌جلگه و سرولایت نیشابور قابلیت ارتقا به شهرستان را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: در این چارچوب باید همه ظرفیت‌ها احیا شود و دالان بادی زبرخان و امکان احداث بزرگترین شهرک صنعتی زبرخان پس از شهرک صنعتی خیام در جنوب زبرخان و ظرفیت‌های بومگردی این بخش باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: امروز نیشابور در راستای ارتقا به استان خراسان مرکزی حرکت می‌کند و اگر شهرستانی استحقاق استان شدن رادداشته باشد قطعا نیشابور در راس قرار دارد.
وی عنوان کرد: افق جمعیتی شهرستان زبرخان طی ۱۰ سال آینده چهار تا پنج برابر است و بر این اساس باید برنامه‌ریزی کنیم و جمعیت ۸۰ هزار نفری زبرخان باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های ۱۵ سال گذشته تلاش کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز گردشگر از مقصد لبنان به مقصد شهر درود حرکت می‌کند، برگزاری جشنواره ملی گوناگون مانند آلو و ریواس برگزار می‌شود از ظرفیت‌های این منطقه‌ است.

احداث و جانمایی زیرساخت‌های مختلف شهرستان زبرخان با رعایت عدالت بین شهرهای چهارگانه این شهرستان در دستور کار قرار دارد


احسان ارکانی دیگر نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت قاطع مجلس یازدهم که نیروهای انقلابی هستند و در این مجلس طرح دوفوریتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی به تصویب رسید تا از این محل گامی در حمایت از مستاجران برداشته شود.
وی افزود: همچنین طرح اعطای کالابرگ الکترونیک برای حمایت از دهک‌های پایین و طرح توزیع قیر رایگان برای مرمت راههای روستایی که در بودجه سال ۹۹ حذف شده بود به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: در حوزه نظارتی طرح استیضاح رئیس جمهور مطرح شد که به دلیل فرصت کمی که باقی مانده بود به صلاح ندانسته و امضا نکردم اما طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده ام که شامل سوال درباره مشکلات حوزه مسکن و خودرو، علت خروج آمریکا از برجام در حالی که ما مجبوریم در آن بمانیم، کمک‌هایی که قرار بود پس از شیوع کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده انجام شود، سرنوشت دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومان که به برخی افراد پرداخت گردیده و کاهش ارزش پول ملی است.
وی خاطرنشان کرد: احداث و جانمایی زیرساخت‌ها مانند بیمارستان و ادارات مختلف شهرستان زبرخان با همکاری و تعامل مسئولان با رعایت عدالت بین شهرهای چهارگانه این شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: در این چارچوب در کمیسیون برنامه و بودجه کمیته اصلاح ساختار بودجه برای جلوگیری از بی‌عدالتی در توزیع بودجه برای شهرستان‌های کوچک و جدید تاسیس شده است.

  • منبع خبر : خاتون شرق