جمعیت ایثارگری نیشابور با هفت استان کشور برابری می کند
جمعیت ایثارگری نیشابور با هفت استان کشور برابری می کند
حجت الاسلام حسین معصومی مدیر کل بنیاد خراسان رضوی در چهارمین دور سفر شهرستانی به نیشابور، به دیدار فرماندار این شهرستان رفت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدا گفت: جمعیت ایثارگری نیشابور با هفت استان کشور برابری می کند و از فرماندار این شهرستان خواست تمام همت خود را در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگری این دیار به کار گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: در سال گذشته این نهاد مقدس جلسات متعددی در خصوص اشتغال جامعه هدف با شرکتها و کارخانجات برگزار کرده است و ۱۲ نفر در دانشکده علوم پزشکی، ۲۲ نفر آموزش و پرورش، ۲۰ نفر در آتش نشانی و پنج نفر در امور زندانها مشغول به کار و هشت نفر از منابع داخلی وام خوداشتغالی بهره مند شدند ولی باید تمام همت خود را به کارگیریم تا دغدغه خانواده های شهدا و جانبازان که اشتغال فرزندان آنان است را به حداقل برسانیم.
این مقام مسئول در خصوص گلزارها خاطر نشان کرد: شهرستان نیشابور دارای۱۷۶۷  مزار و ۲۱۱ گلزار شهید می باشد که کار بهسازی۴۸ گلزار های تک مزاری شهید پایان سال ۱۳۹۸ به پایان رسیده است و دو مزار و سه مزار شهید که در پنج گلزار روستاهای این شهرستان واقع شده است و نیاز به بهسازی دارد نیز تا پایان سال جاری با کمک بخشداری و دهیاری های بهسازی می شود.
حجت الاسلام معصومی از همکاری فرماندار نیشابور تشکر کرد وگفت:مصوب شد که فرزندان شهدای این شهرستان درشرکتها وکارخانجات مشغول بکار شوند.
علیرضا قامتی فرماندار نیشابور در خصوص مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران با اشاره به اینکه خدمت به این خانواده ها باعث افتخار است، تاکیدکرد: با توجه به مصوبات شورای هماهنگی ایثارگران در سال گذشته مبنی بر واگذاری ۳۱۲ قطعه زمین به خانواده های شهداوایثارگران پیگیری لازم تا حصول نتیجه با اداره راه و شهرسازی انجام می شود.
محمدرضا ستوده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیشابور در این دیدار به آمار فرزندان شهدا و ایثارگران جویای کار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۳۵ فرزند شهید، ۲۹۶ نفر فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد و ۱۷۶ نفر فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد دارای مدرک تحصیلی سیکل، دیپلم و تحصیلات دانشگاهی بیکار هستند.

  • منبع خبر : ایثار واحد خراسان رضوی