تفکر سیاسی اشخاص را نباید ملاک خدمت رسانی به آنان قرار داد
تفکر سیاسی اشخاص را نباید ملاک خدمت رسانی به آنان قرار داد
خاتون‌شرق- به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف نیشابور، حسان ارکانی نماینده نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی با حضور در اتاق اصناف شهرستان نیشابور با اعضای هیأت رئیسه و کارکنان اتاق اصناف درباره مشکلات و کمبودهای اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان به بحث و گفتگو پرداخت.

رضا زرگرانی _ به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف نیشابور، احسان ارکانی نماینده نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی با حضور در اتاق اصناف شهرستان نیشابور با اعضای هیأت رئیسه و کارکنان اتاق اصناف درباره مشکلات و کمبودهای اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان به بحث و گفتگو پرداخت.
در آغاز این نشست حجت نظافتی رئیس اتاق اصناف نیشابور ضمن خوش آمد به نماینده مردم و هیأت همراه بیان کرد: جایگاه اصناف نیشابور فراتر از جایگاه فعلی می‌باشد و هیأت رئیسه کنونی اتاق اصناف نیشابور با همدلی و اتحاد موجود تمام تلاش خود را برای ارتقا جایگاه اتاق اصناف به کار گرفته‌ است.
نظافتی با بیان اینکه ما نماینده حدود بیست هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان نیشابور هستیم، اظهار کرد: روند صدور پروانه های کسب پس از راه اندازی سامانه جدید صدور پروانه با نام « نوین اصناف» مشکلات عدیده ای را برای متقاضیان مجوز و اتحادیه های صنفی به همراه داشته است و حتی برای مدتی صدور پروانه در شهرستان و کشور متوقف شده بود.
در ادامه نواب رئیس و خزانه دار اتاق اصناف نیشابور سایر مشکلات و پیشنهادات خود را با مهندس احسان ارکانی در میان گذاشتند.
احسان ارکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه هیأت رئیسه اتاق اصناف نیشابور مشاوران امین بنده در حوزه اصناف و بازار هستند، گفت: نگاه ویژه ای به اصناف و اتحادیه های صنفی دارم چون بنده منتخب مردم هستم و باید در اولویت به مجموعه های انتخابی همانند تشکل‌های صنفی، شوراها و مجامع مختلف توجه داشته باشم چرا که مردم همانطور که از بنده به عنوان نماینده خودشان در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند، از منتخبینی که توسط مردم انتخاب شده‌اند توقع و انتظار پیگیری امور را دارند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سال های اخیر به ویژه در دوران همه‌گیری کرونا به اصناف و بازاریان ظلم شد و شاهد نابودی برخی مجموعه ها بودم و امروز دوباره با ظهور مشکلات اقتصادی و افزایش تورم باز هم اصناف دچار ضرر و زیان می‌شود.
ارکانی تأکید کرد؛ اتاق اصناف ایران مانند اتاق بازرگانی و اتاق تعاون در مجلس به عنوان نهاد قانون گذار کشور، فعال نیست و اکثر نمایندگان مجلس شناختی از هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران ندارند.
وی افزود: اگر اتاق اصناف ایران در مجلس شورای اسلامی، فعال و پویا باشد حقوق اتاق های اصناف شهرستان ها تحقق پیدا می‌کند اما متأسفانه تا امروز این اتفاق نیفتاده است.
نماینده مردم نیشابور بزرگ گفت: هر مجموعه ای که دچار سیاست زدگی شود از رشد و پیشرفت آن جلوگیری می‌شود و خیانت به مردم از آن جایی آغاز می‌شود که در خدمت به مردم دسته بندی های سیاسی را دخیل کنیم و معتقدم در یاری رسانی به مردم نباید تفکر سیاسی آن شخص را تحقیق و تفحص کنیم.
در پایان احسان ارکانی در میان کارکنان اتاق اصناف و واحد بازرسی اصناف حضور یافت و با ایشان گفتگو پرداخت.