تعرفه‌ی واردات خودروهای برقی صفر شد
تعرفه‌ی واردات خودروهای برقی صفر شد
خاتون شرق - معاون وزیر صمت روز پنجشنبه 23 آذر در نیشابور، از صفر شدن تعرفه‌ی واردات خودروهای برقی خبر داد.

معاون وزیر صمت روز پنجشنبه ۲۳ آذر در نیشابور، از صفر شدن تعرفه‌ی واردات خودروهای برقی خبر داد.

به گفته‌ی بابک احمدی جایگزینی خودروهای الکتریکی به جای خودروهای سوختی، برنامه‌ی راهبری وزارت‌خانه‌ی متبوع وی است.

رئیس ایدرو در حاشیه‌ی بازدید از شرکت اگزوز خودرو نیشابور در گفتگوی اختصاصی با هفته‌نامه‌ی خاتون شرق افزود: این برنامه، بلندمدت است و وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های متعددی همچون وزارت کشور، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی در این برنامه سهیم و درگیر هستند و در حال تلاش برای اجرا و تحقق این برنامه می‌باشند.

احمدی گفت: زیرساخت‌های شارژ، زیرساخت‌های باطری و سایر نیازهای این نوع خودرو در دستور کار دولت قرار گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن این زیرساخت‌ها هستیم.

وی تأکید کرد:‌ به هر حال، این حرکت در سطح جهان اتفاق افتاده و ما هم باید به همین سمت برویم تا از هوای پاک و آلایندگی کمتر بهره‌مند شویم.

معاون وزیر صمت گفت: مجموعه‌های خودروسازی دارند کار می‌کنند و خودرو الکتریکی و هیبریدی تولید می‌کنند و کاری که دولت می‌تواند برای آنها انجام دهد این است که هزینه‌های آنها از جمله هزینه واردات و سی کی دی را کاهش دهیم.

احمدی افزود:‌ در همین راستا تعرفه‌ی واردات خودرو برقی را به صفر رسانده‌ایم و در بحث سی‌کی دی (واردات قطعات به جای خودرو) هم همین حالت هست که در مجموع، قیمت تمام شده‌ی خودرو برقی، بشدت کاهش می‌یابد.

احمدی در خصوص بازدیدش از شرکت اگزوزخودرو نیشابور نیز گفت: به دعوت نمایندگان محترم شهرستان برای بازدید از این شرکت و بررسی چالش‌ها و مشکلات آن به این مجموعه آمدیم و با مسؤولان مرتبط جلسه‌ی خوبی در اینجا داشتیم.

وی همچنین بیان داشت: بررسی کردیم که این شرکت در چه زمینه‌هایی امکان توسعه دارد و چه ظرفیت‌هایی برای آینده می‌تواند فراهم کند که امیدواریم وقتی برنامه‌های توسعه‌اش نهایی شد در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم.