تسهیلات بیش از یک‌هزار نفر از کشاورزان نیشابور امهال شد
تسهیلات بیش از یک‌هزار نفر از کشاورزان نیشابور امهال شد
مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: در کارگروه متشکل از نمایندگان فرمانداری، مدیریت جهاد کشاورزی و موسسه اعتباری عامل در این شهرستان طی بررسی های انجام شده در خصوص افراد واجد شرایط وامهای سررسید شده یک هزار و ۷۶۰ نفر از کشاورزان نیشابور امهال گردید.

محمد علی فرهمند راد افزود: کشاورزانی که از بانک های عامل صرفا در بخش کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، پرورش دام و طیور و آبزیان، جنگلداری ، مرتعداری ومکانیزاسیون تسهیلات دریافت کرده و سر رسید بدهی آن ها از تاریخ ۱/۰۷/۱۳۹۶ لغایت ۳۱/۰۶/ ۱۳۹۸ بوده و خسارت وارده به آن ها در اثر حوادث غیر مترقبه در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ به تائید این کارگروه رسیده باشد مشمول این مصوبه می‌شوند.

وی تاکید کرد: امهال و بخشودگی مطالبات شامل خدمات و صنایع وابسته به بخش کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی، تولید سم، کود و بذر، تولید وسایل، ادوات و تجهیزات کشاورزی نمی‌گردد.

وی اظهار داشت: متقاضیان استفاده از این بند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درخواست خود را ارائه کرده و پس از بررسی از سوی جهاد کشاورزی بخش نسبت به ارسال لیست به شعب بانک های عامل اقدام و هزینه بار مالی و بخشودگی استعلام می گردد سپس لیست برآورد بار مالی و بخشودگی پس از بررسی و تصویب کارگروه به بانک برای اجرای امهال به کارگروه عودت می گردد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر براساس مصوبه اخیر بخشودگی برای کلیه تسهیلات بدهکاران مشمول تا سقف تسهیلات دریافتی ۲۰میلیارد ریال در کلیه شعب بانک های عامل شهرستان اعمال می‌شود و آخرین آمار امهال تسهیلات از محل بند خ ماده ۳۳ سال ۹۸ توسط بانک های عامل شامل کل افراد مشمول۱۷۶۰نفر، اصل تسهیلات دریافتی به مبلغ ۴۷۶۴۷۷ میلیون ریال ،اصل مشمول ۳۸۰۳۱۲میلیون ریال وکل بار مالی آن ۹۷۵۵۵ میلیون ریال مصوب شده است که دولت پرداخت می نماید.

  • منبع خبر : خاتون شرق