تداوم خطر پیک دوم کرونا در استان
تداوم خطر پیک دوم کرونا در استان
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر شاهد آمار افزایشی در استان باشیم، این امر نشان دهنده این است که وارد پیک دوم شیوع کرونا شده‌ایم.

حمیدرضا رحیمی در گفتگو با مهر اظهار کرد: خراسان رضوی همچنان در شرایط نامساعدی در خصوص ویروس کرونا به سر می‌برد، آمار ما تا روز ششم اردیبهشت ماه تقریباً یک حالت تأخیری داشته ولی از روز ۹اردیبهشت شاهد تغییراتی هستیم که امیدواریم وارد پیک دوم نشده باشیم، اگر این تغییرات ادامه داشته باشد و آمار افزایشی باشد، این امر نشان دهنده این است که وارد پیک دوم شده‌ایم.

وی در خصوص برنامه دانشگاه علوم‌ پزشکی در حوزه پیشگیری، افزود: تمام دستورالعمل‌های کشوری در حال انجام است و هر آن چه که ابلاغ می‌شود در حال اجراست، البته خود ما نظراتی داشته‌ایم که منعکس کرده‌ایم، همچنین موافق نبودن خود را در خصوص ترددهای بین استانی، به ویژه از استان‌های همجوار خراسان رضوی به وزارتخانه منتقل کرده‌ایم.

وی در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در استان نیز گفت: متأسفانه نمی‌توانم آماری در این خصوص ارائه دهم.
همچنین به گزارش وب دا، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد مبارزه با کرونا گفت: برای کنترل و مهار بیماری کووید-۱۹، مردم همچنان به فاصله گذاری اجتماعی توجه جدی داشته باشند و در این زمینه با خادمان سلامت، همکاری کنند.

دکتر شاپور بدیعی اظهارکرد: در یکی، دو روز اخیر مجدد میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ افزایش یافته است بنابراین از مردم درخواست می شود به توصیه های بهداشتی به طور جدی عمل کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

  • منبع خبر : روزنامه خراسان