تاسیس هنرستان موسیقی دختران در نیشابور قطعی شد
تاسیس هنرستان موسیقی دختران در نیشابور قطعی شد
مهندس عبدالرضا وکیلی خیرمدرسه ساز نیشابوری در گفت و گو با خاتون شرق اظهار کرد: در جلسه‌ای که امروز در سازمان نوسازی مدارس کشور با حضور مدیرکل و هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فرماندار و رئیس آموزش‌وپرورش نیشابور برگزار شد موضوع هنرستان موسیقی دختران نیشابور را مطرح کردم.

سعید صفارائی

مهندس عبدالرضا وکیلی خیرمدرسه ساز نیشابوری در گفت و گو با خاتون شرق اظهار کرد: در جلسه‌ای که امروز در سازمان نوسازی مدارس کشور با حضور مدیرکل و هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فرماندار و رئیس آموزش‌وپرورش نیشابور برگزار شد موضوع هنرستان موسیقی دختران نیشابور را مطرح کردم.

وی افزود: قرار شد یک ردیف اعتبار به این مورد اختصاص پیدا کند و زمینی هم در نزدیکی پارک ارغوان فراهم شود و با مشارکت سازمان نوسازی احداث هنرستان موسیقی آغاز شود.

وی اظهار کرد: در این جلسه تاکید کردم هنرستان موسیقی دختران نیشابور باید تا مهرماه سال آینده آماده شود و قرار شد ظرف یک هفته جزئیات تفاهم‌نامه مشخص و اعلام شود تا کار عملیاتی شروع شود و توافق شفاهی شد و معاون وزیر هم بر آن تاکید کرد.

وی یادآور شد: برای احداث دانشگاه فرهنگیان واحد بانوان هم قرار شد ردیف بودجه و زمین آن مشخص شود تا به صورت مشارکتی با آموزش‌وپرورش احداث کنم و پیش‌بینی من این است که تا مهرماه سال آینده ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه ساخت ۲۲مدرسه امضا شده اما اصرار دارند با قطعات پیش‌ساخته احداث شود و من قرار شده از یک مدرسه آماده شده با قطعات پیش‌ساخته بازدید کنم و پس از تایید کار آغاز خواهد شد.

 

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع وکیلی ۱۰۰ تامین می شود

 

به گزارش خبرگزاری پانا معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با همراهی و هماهنگی معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و معاون سازمان نوسازی استان خراسان رضوی و خیر نیک اندیش عبدالرضا وکیلی در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی کل کشور مشکلات و نیازهای آموزش و پرورش نیشابور وقطب شهید شوشتری را عنوان کردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، عبدالرضا وکیلی را یکی از سرمایه های جاودان کشور معرفی کرد و گفت: شهرستان نیشابور با ۸۴ هزار و ۶۰۰ دانش آموز، ۴۷۱ مدرسه، ۲۱۸ آموزشگاه روستایی، ۶۴ مدرسه دو شیفت و افزایش هزار و ۹۵۹ دانش آموز در سال تحصیلی جاری دارای نیازهای ویژه می باشد.

مهدی دونده افزود: مجتمع آموزشی فرهنگی وکیلی ۱۰۰ نیازمند نگاه ویژه و ملی است، بیشتر مدارس شهر ما نیاز مبرم به تجهیزات و امکانات دارد، ۴۱ مدرسه مشکل آسفالت دارد، ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی باید ساخته شود، ۲۳ مدرسه نیاز به دیوار کشی دارد، ۵۴ مدرسه تخریبی در شهرستان وجود دارد، ۱۵ مدرسه نیازمند تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی است و تجهیز هنرستان ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور، افزایش مدارس شبانه روزی در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر سرمایه گذاری لازم انجام نشود، در سال های آتی با مشکل مواجه خواهیم شد.

سید مهدی قاضی افزود: بیشترین مشکلات ما در محدوده حاشیه شهر و مناطق محروم است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان نیشابور مدارسی وجود دارد که باید در بخش تجهیز امکانات، تفکیک سرویس های بهداشتی، دیوار کشی و آسفالت محوطه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، نیز اضافه کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، ساخت یک مدرسه کامل به نام مهندس وکیلی را متقبل شود تا از زحمات این خیر بزرگ اندیش تجلیل شود.

هاجر چنارانی افزود: در شهرستان نیشابور می بایست ۱۴۲ مدرسه، تخریب و بازسازی شود که تفاهم نامه ساخت ۲۲ مدرسه توسط مهندس وکیلی و مشارکت سازمان نوسازی، امضا شده ولی هنوز اعتباری تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ساخت دانشگاه فرهنگیان ویژه دختران در شهرستان به صورت مشارکتی امضاء شود تا دختران شهر من دغدغه ادامه تحصیل نداشته باشند.

در این گفتگو رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با ارائه گزارش آماری از روند ساخت و سازها، گفت: مهندس عبدالرضا وکیلی، شخصیت منحصر به فردی است که از نعمت های کلان کشور به شمار رفته و هم نشینی با وی برای ما پند آموز است.

حمیدرضا خان محمدی افزود: هر وعده ای که از طرف سازمان نوسازی برای ساخت مدارس داده شده است باید تحقق بخشیده شود.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه امضاء شده برای ۲۲ آموزشگاه از محل اعتبارات سال ۴۰۲ و ۴۰۳ باید تامین اعتبار شود.

همچنین از اولین تخصیص ارزی، اعتبار‌ ۳۰ میلیاردی مجتمع وکیلی ۱۰۰ نیز تامین خواهد شد.

رییس سازمان نوسازی کل کشور گفت:ساخت یکصد سرویس بهداشتی به صورت مشارکتی را بر اساس ظرفیت و توان با اولویت مدارس بزرگ مقیاس، ظرف یک برنامه زمان بندی مناسب، آغاز خواهیم کرد.

در خصوص مدارس تخریبی از محل پروژه های تعریف شده، باید سریعا شناسایی، مقاوم سازی یا تخریب و بازسازی انجام شود.

تجهیزات مورد نیاز هنرستان ها به ویژه هنرستان وکیلی ۹۹ و تجهیز مدارس محروم نیز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم وعده های داده شده را تحقق ببخشیم.

خان محمدی بیان کرد: میزان پنجاه میلیارد ریال اعتبار جهت تامین تجهیزات آموزشگاه ها تخصیص داده می شود و تامین گرمایش ۲۰۰ کلاس درس در شهرستان را اجرایی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آسفالت مدارس با اولویت مدارس وکیلی در دستور کار قرار می گیرد، همچنین ساخت هنرستان هنرهای زیبا و ساخت دانشگاه فرهنگیان به صورت خیری و با مشارکت این سازمان مورد ارزیابی میدانی قرار گیرد تا تصمیم گیری نهایی انجام شود.