تأکید می‌کنم، ما از هیچ‌چیز ناراضی نیستیم
تأکید می‌کنم، ما از هیچ‌چیز ناراضی نیستیم
خاتون شرق - به مسؤولان و مدیران شهرستان درود و سلام‌ می‌فرستیم و می‌گوییم مطمئن باشید، ما شهروندان نیشابوری از هیچ‌چیز شاکی و ناراضی نیستیم. تأکید می‌کنیم، از هیچ‌چیز.

سعید صفارائی

به مسؤولان و مدیران شهرستان درود و سلام‌ می‌فرستیم و می‌گوییم مطمئن باشید، ما شهروندان نیشابوری از هیچ‌چیز شاکی و ناراضی نیستیم. تأکید می‌کنیم، از هیچ‌چیز.

ما شهروندان نیشابوری به فرماندار، دادستان، رئیس شورای تأمین، ادارات امنیتی و سیاسی و سایر مراجع و مسؤولان و ناظران و کلانترها رسما اعلام می‌کنیم که از هیچ‌چیز ناراضی نیستیم.

ما از اینکه فرماندار شهرمان، مشکلات جانبازان را پیگیری نمی‌کند و فریادهای استیصال آنها را نمی‌شنود، از اینکه کاری به کار شورای شهر ندارد، از اینکه در مسئله‌ی اجرای قوانین مربوط به شفاف‌سازی یا دسترسی عمومی به اطلاعات حوزه‌ی دولت، تلاشی نمی‌کند، اصلا ناراحت نیستیم و هیچ‌گونه نارضایتی نداریم.

ما از اینکه دادستان شهرمان، مسئله‌ی مناسب‌سازی در ادارات، اماکن عمومی، ساختمان‌های پزشکان، مراکز پرتردد، خیابان‌ها، پل‌ها، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مدارس و مساجد را پیگیری نمی‌کند، به حقوق عامه توجهی ندارد و ترک فعل مدیران را از ترمینولوژی خود حذف کرده و به تخلفات مدیران دولت رسیدگی نمی‌کند، و در مورد مشکلات مهم شهر به رسانه‌ها و مردم اطلاعاتی نمی‌دهد اصلا ناراضی و ناراحت نیستیم و هیچ‌گونه گله و شکایتی نداریم.

ما از اینکه رئیس میراث فرهنگی، جلو از بین‌برندگان میراث تمدنی شهرک فیروزه را نمی‌گیرد، از اینکه در مقابل حفاری‌های غیر مجاز صدها تپه و منطقه‌ی تاریخی در سطح شهرستان و سرقت هزاران قطعه باستانی از آثار فرهنگی ایستادگی نمی‌کند، از اینکه بیشتر اوقاتش در اتاق فرماندار می‌گذرد و حتی ساعات و روزهایی هم که آنجا نیست تلفنی در اتاق فرماندار است، هیچ‌گله‌ و ناراحتی نداریم.

ما از اینکه شهرداری و شورای شهر بعد از گذشت پنج ماه از پیگیری پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌ی شهرستان از نهاد مدیریت شهری و ناظر ارشد دولتی شهرستان در خصوص اعلام صورت‌های مالی و بودجه‌های شهرداری به عموم مردم و به رسانه‌ها، هیچ حرکتی از خود نشان ندادند چون خیلی خوب می‌دانند که کسی به کسی نیست و پشمی به کلاه مقامات نظارتی و قانونی شهر دیده نمی‌شود، اصلا ناراحت نیستیم و به هیچ مرجع و منبع دیگری شکایت نمی‌بریم چون اصلا ناراضی نیستیم.

ما از اینکه سرنوشت بیمارستان سوم نیشابور و بیمارستان‌های میان‌جلگه، زبرخان و فیروزه همچنان در پیچ و خم بوروکراسی و ارتباطات ناسالم و سیاسی‌کاری‌ها و بی‌تدبیری‌ها و ناکارآمدی مدیران مانده و خلق الله ۵۰۰ هزار نفری ۴ شهرستان کماکان به بیمارستان‌های باستانی ۲۲ بهمن و حکیم مراجعه می‌کنند و هیچ‌کس به اعتراضات، انتقادات، داد و فریادهای بیماران و همراهان‌شان گوش نمی‌کند، اصلا و ابدا نارحت نیستیم و هیچ گله‌ای نداریم.

ما از اینکه مراکز اورژانس بیمارستانی، مطب‌های پزشکان، مراکز پیراپزشکی، کلینیک‌های تخصصی و داروخانه‌ها مثل بچه‌های بی‌پدر و مادر به حال خود رها شده و هیچ‌نظارتی بر آنها نیست، به هیچ‌وجه ناراحت نیستیم و کاملا از همه‌چیز رضایت داریم.

ما از اینکه دست کم ۳۰ درصد همشهریان‌مان، نان‌شان را در خون‌شان خیس می‌کنند و با تمام نیرو و قدرتی که در جسم و روان دارند با فقر و تیره‌روزی دست و پنجه نرم می‌کنند هیچ‌گونه گله و شکایتی نداریم و به نهادهای نظارتی حوزه بهداشت و درمان هم هیچ اعتراضی نداریم.

ما از اینکه شب عیدی، قیمت میوه و گوشت و آجیل و مرغ و لباس و کالاهای ضروری زندگی، سر به آسمان کشیده و تعزیرات و نظارت و بازرسی، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف و دیگر نهادهای نظارتی، اصلا به خودشان نمی‌آورند انگار نه انگار که گروه‌های بزرگی از نیشابوریان، قادر به تهیه‌ی مایحتاج ضروری زندگی‌شان نیستند، هیچ‌گونه نارضایتی نداریم.

ما اعلام می‌کنیم از عملکرد هیچ‌کدام از مدیران برق، آبفا، گاز، بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، شورای ترافیک، سازمان حمل و نقل، ارشاد، ثبت احوال، ثبت اسناد و بخصوص آموزش و پرورش، هیچ‌گونه گله‌ای نداریم و ناراحت نیستیم بلکه ناراضی هم نیستیم.

ما رسما، با صدای بلند، با فریاد، با جیغ بنفش، با تمام نیروهای خفته در جسم و روان‌مان، با بلندگو، با آمپلی‌فایر ۲۰ هزار وات، با هر چه فریاد در جان داریم، اعلام می‌کنیم از هیچ نهاد و سازمان و دستگاه دولتی و نهاد حاکمیتی در شهرستان، اصلا گله‌مند و شاکی نیستیم و هیچ‌گونه نارضایتی هم نداریم،

چون معتقدیم کار از این حرف‌ها گذشته و حرامیان، جعبه کنترل دستگاه دولت را از ناظران و مسؤولان شهر ربوده‌اند و نارضایتی و گله و شکایت از این مدیران به قول دادستان خسته، نشسته، خودپرست، ناکارآمد، چاپلوس و بداخلاق را مفید فایده نمی‌دانیم و معتقدیم به قول آقای هاشمی فقط باید به خدا شکایت ببریم چون به نظر می‌رسد مراجع قانونی و نظارتی شهرستان کاملا به خواب رفته و یا غرق در سرمستی مسند و موقعیت خود هستند و به هیچ چیز به جز بالا رفتن از پلکان قدرت و ثروت فکر نمی‌کنند.

برای اطلاع مردم عزیز راضی و خوشحال، بقیه‌ی مواردی را که از آنها رضایت داریم و مدیران و مسؤولان آنها را خارج از موضوع بحث می‌دانیم در شماره‌ی آینده به سمع و نظر خوانندگان و همشهریان‌مان می‌رسانیم تا بزرگان شهرستان، خیال‌شان کاملا راحت شود و عید را به خوبی و خوشی سپری کنند و ۲۰ اردیبهشت (یعنی حدود دو ماه دیگر) که به سر کار برگشتند، باز روز از نو و روزی از نو و انگار نه انگار که در این مملکت دولت و قانون و دستگاه‌های ناظر و قضایی هم داریم.