به دنبال تهیه زمین برای طرح مسکن ملی نیشابور هستیم
به دنبال تهیه زمین برای طرح مسکن ملی نیشابور هستیم
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تعدادی زمین در نیشابور برای اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در نیشابور در نظر گرفته شده که که به دنبال تهیه و نهایی کردن آن ها هستیم‌.

قدرت‌الله ابک پنج‌شنبه در جمع مدیران شهری نیشابور در فرمانداری گفت: تکلیف ما در استان برای طرح اقدام‌ ملی ۴۷ هزار واحد بوده و تا کنون از این میزان برای ۳۰هزار واحد تامین زمین شده است.
وی بیان کرد: تاکنون تمهیدات لازم برای کل این واحدها جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و اعطای وام‌های مورد نیاز اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: هفته گذشته یک هزار واحد مسکونی با حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد به خانواده معظم شهدا واگذار شد و در سایر شهرها نیز تعهد داریم با توجه به اعلام نیاز اداره کل بنیاد شهید زمین‌ها را واگذار کنیم.
وی بیان کرد: در استان خراسان رضوی ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد و از این‌تعداد پنج هزار واحد باقی مانده که در قالب اقدام‌ ملی در حال تکمیل است و زمین‌هایی هم در قالب گروههای ساخت به بنیاد مسکن واگذار می‌شود که استان خراسان رضوی در این زمینه پیشگام است.
وی عنوان کرد:
وی تصریح کرد: طرح جامع و تفصیلی شهرها ارتباط مستقیم با شرایط و جمعیت‌پذیری هر شهر داشته و قابل بازنگری است و در صورتی که نیاز یک شهر احراز گردد و تشخیص داده شود که باید الحاق محدوده انجام شود در طول دوره ۱۰ساله طرح انجام می‌‌گردد.
وی یادآور شد: اداره راه و شهرسازی پنجشنبه‌ها را به بازدید از طرح‌ها در شهرستان‌ها اختصاص داده تا بدین ترتیب در اجرای طرح‌ها تسریع گردد و پیشنهادات مطرح شده در این جلسات در اختیار مشاور قرار می‌گیرد تا نتیجه نهایی به کمیسیون ماده پنج ارائه گردد.

فرماندار ویژه نیشابور نیز در این جلسه گفت: پیشرفت فیزیکی پایگاه اجتماعی و کلانتری نیشابور که ساخت آن مربوط به اداره راه و شهرسازی است به ترتیب ۶۰ و ۷۰ درصد بوده که پیمانکار هر دو طرح یکی بوده و برای اتمام آنها حدود ۲۰میلیارد ریال مورد نیاز است.
علیرضا قامتی افزود: طرح تفصیلی شهر نیشابور در سال‌ ۱۳۸۵ تدوین گردیده و طرح جدید به دلیل تامین منابع مالی با تاخیر مواجه شده که عدم تطبیق شرایط فعلی در بخش مرتفع‌‌سازی، گسترش محدوده شهری و میراث فرهنگی شهروندان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ از سوی بنیاد ملت که بعدا به بانک ملت تغییر یافت ۲۰ میلیارد ریال برای احداث کتابخانه نیشابور اختصاص یافته اظهار داشت: هنوز از این میزان مبلغی واریز نشده و در طرح جامع سال ۷۷ هم حدود ۱۴۶هکتار زمین در شمال بیمارستان حکیم نیشابور در داخل محدوده شهری تعریف شد که طی بازنگری صورت گرفته در طرح جامع سال ۸۵ این زمین‌ها از محدوده خارج می شوند که باعث ایجاد مشکلاتی شده و برای رفع آن نیازمند بازنگری و برنامه‌ریزی است.