برای گذر از بحران کرونا نیازمند مشارکت همه اقشار هستیم
برای گذر از بحران کرونا نیازمند مشارکت همه اقشار هستیم
جهان پهلوان رسول خادم ‌در گفت و گوی اختصاصی با خاتون شرق گفت: در این شرایط ویژه که کرونا بر معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه اثر گذاشته همه اقشار باید برای گذر از این بحران مشارکت داشته باشند.

جهان پهلوان رسول خادم با همراهی جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ملی از جمله حسن رحیمی، کمیل قاسمی، حمید باوفا، امیر توکلیان، میمنت قاسم آبادی، وحید دادخواه و مرتضی علیزاده عصر امروز در نیشابور اقدام به توزیع ۹۰ بسته‌ کمک معیشتی در بین خانواده‌های کم‌ برخوردار نیشابور با اولویت زنان سرپرست خانوار کردند.

صاحب اولین مدال طلای المپیک ایران پس از انقلاب اظهار در گفت و گو با خاتون شرق داشت: هدف از این حرکت ترویج و جلب مشارکت افراد جامعه در راستای شعار در خانه بمانیم برای شکستن زنجیره انتقال کرونا است تا خانواده‌هایی که به لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند مدت زمان بیشتری بتوانند در خانه بمانند.
رئیس اسبق فدراسیون و مربی تیم ملی کشتی ایران افزود: این حرکت از ۱۱ فروردین با همراهی ورزشکاران، قهرمانان ملی و چهره‌های هنری آغاز شده و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی در بین خانواده‌های کم برخوردار با اولویت زنان سرپرست خانوار که از حقوق ثابت برخوردار نیستند پخش شده است.
وی اظهار داشت: این بسته‌های کمک معیشتی شامل ۱۲ قلم کالا است و تاکنون در استانهای مازندران، لرستان، همدان، گلستان، سیستان و بلوچستان توزیع شده و امروز پس از فریمان وارد نیشابور شدیم.

وی بیان کرد: در این شرایط باید کمک کنیم خانواده های کم برخوردار که پس اندازی ندارند بتوانند در خانه بمانند.

وی ادامه داد: مردم ما این ظرفیت را دارند که اگر همسایه و همشهریان و اقواممان پس اندازی ندارند به آنها کمک کنیم تا کمتر از خانه بیرون بیایند و به هرحال یک عده از مردم باید به میدان بیایند تا برای سایر مردم قدم هایی برداشته است. ما نمی توانیم در خانه بمانیم و به این فکر کنیم خودمان را از کرونا مصون داشته ایم و بعد جامعه آلوده و آغشته و مشوش از فضای کرونا باشد. اگر می خواهیم سالم بمانیم باید کمک کنیم همه باهم سالم بمانیم که این همکاری بیشتری را می‌طلبد.

رسول خادم تصریح کرد: امروز فضای کرونایی ترس و التهاب ایجاد کرده است، خیلی ها دوست دارند در این مسائل مشارکت کنند ولی می ترسند و ما می خواهیم بگوییم با رعایت مشکلات بهداشتی می توانیم به یکدیگر کمک کنیم.

پهلوان شورورزی را کاملا به یاد دارم

وی با اشاره به اینکه تاکنون زیاد به نیشابور آمده ام اظهار داشت: نیشابور پهلوان ها و قهرمان های بزرگی داشته و به نوعی با سابقه تاریخی که دارد از مراکز اصلی فرهنگ کشور محسوب می شود.

وی افزود: پهلوان شورورزی را کاملا به یاد دارم، ایشان پهلوان بزرگ و محترمی بودند که علی رغم جایگاه و کسوتی که داشتند بسیار با ادب و دارای شخصیت ارزشمندی بودند.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند پهلوانان در کشور و فیلمی که چندی پیش در مورد جهان پهلوان تختی به روی پرده سینماها رفت خاطرنشان کرد: این فیلم فاصله زیادی با خود تختی داشت. فیلم در تلاش بود وی را یک قهرمان خوب نشان دهد‌. پهلوان تختی برای دفاع از مردم به میدان می آید و با جریانات سیاسی درگیر می شود، بالا و پایین می شود و شاید اشتباه هم بکند اما در مقابل یک سری مسائل می ایستد و این چیزی است که شاید برخی ها آن را تاب نیاورند. تختی در گیر جبهه ملی شد و بعد از آن فاصله گرفت یک فراز و نشیب هایی داشت ولی رویکرد جدی و احساسی و فکری به مرحوم مصدق داشت.

وی تصریح کرد: البته تلاش کردند ولی نتوانستند چهره واقعی وی را نشان دهند تختی خیلی عمیق تر و پیچیده تر از این مسایل بود و اصلا شخصیت ساده ای نداشت بلکه بسیار درون گرا و پیچیده بود.

  • منبع خبر : خاتون شرق