برای نخستین بار، راه اندازی کلینیک تخصصی و کلینیک دندانپزشکی و افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی
برای نخستین بار، راه اندازی کلینیک تخصصی و کلینیک دندانپزشکی و افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی
خاتون شرق - همزمان با میلاد با سعادت حضرت رضا علیه السلام مرکز تصویربرداری پزشکی شهرستان زبرخان با نصب و راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال سونوگرافی و رادیوگرافی دهان و دندان، با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و ۱۰ میلیارد ریال کمک های خیرین نیک اندیش سلامت شهرستان به بهره برداری رسید.

همزمان با میلاد با سعادت حضرت رضا علیه السلام مرکز تصویربرداری پزشکی شهرستان زبرخان با نصب و راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال سونوگرافی و رادیوگرافی دهان و دندان، با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و ۱۰ میلیارد ریال کمک های خیرین نیک اندیش سلامت شهرستان به بهره برداری رسید.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان در این مراسم اظهار کرد: اجتماعی کردن سلامت شبکه سازی و مشارکت آفرینی راهبرد اصلی ما در جهت توسعه سلامت در شهرستان تازه تاسیس زبرخان می باشد.


دکتر حامد سلیمانی گفت: در اواخر سال گذشته نیز با راه اندازی کلینیک تخصصی و حضور متخصصین قلب، داخلی، اطفال، زنان و زایمان، روانپزشک، جراح عمومی، پوست و اکنون هم با توجه به افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی و حضور متخصص و کارشناس رادیولوژی فصل جدید و تحولی در حوزه سلامت شهرستان زبرخان رقم خورد و منجر به ارتقای خدمات سلامت از سطح یک به سطح ۲شد.
وی گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار خدمت ویزیت تخصصی و خدمات پاراکلینیکی مثل تست ورزش، اکوی قلب، نوار قلب و … در شهرستان پس از راه اندازی کلینیک تخصصی جهت شهروندان عزیز زبرخان انجام گرفته، که قطعاً با توجه به عدم ضرورت مراجعه به شهر های همجوار همچون مشهد و نیشابور و همچنین کاهش هزینه های ناشی از ویزیت و خدمات پاراکلینیکی، و رفت و آمد منجر به رضایتمندی و ارتقای کیفی و کمی خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان در این مراسم با تقدیر از نقش و جایگاه ویژه خیرین نیک اندیش سلامت این شهرستان در توسعه زیرساخت ها و تجهیز خانه‌های بهداشت، گفت: امروز مفتخریم اعلام کنیم که ثمره مهرورزی خیرین در حوزه سلامت شهرستان زبرخان در طول قریب به سه سال از استقرار و استقلال شبکه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعم از واگذاری زمین، ساخت مراکز و پایگاه ها و خانه های بهداشت و خرید تجهیزات پزشکی می‌باشد که حقیقتاً در نوع خود بی‌نظیر است و امیدواریم حضور پررنگ خیرین در پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان نیز ادامه داشته باشد.
وی همچنین از تعامل و همراهی ستودنی کلیه کنشگران سلامت، از جمله فرماندار شهرستان، رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی و معاونین ایشان، نمایندگان محترم مجلس در شورای اسلامی، شهرداران، شوراها و دهیاران و اعضای محترم شورای تامین و اداری شهرستان و به ویژه خیرین سلامت و همکاران پرتلاش و ارزشمند شبکه بهداشت و درمان در جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف شهرستان زبرخان تقدیر و تشکر کرد.
دکتر حامد سلیمانی در پایان گفت: برای اولین بار در شهرستان زبرخان با راه اندازی کلینیک دندانپزشکی توانستیم خدمات دندانپزشکی تخصصی را به مردم شریف ارائه داده، که با توجه به احتساب تعرفه دولتی خدمات ارائه شده در این مرکز، شاهد ارتقای سطح سلامت بهداشت دهان و دندان شهروندان، و کاهش هزینه های درمان این عزیزان را به همراه خواهیم بود.


لازم ذکر است در مجموع برای راه اندازی کلینیک های تخصصی و مرکز تصویربرداری پزشکی زبرخان قریب به ۱۵۰ میلیارد ریال تجهیزات سرمایه پزشکی و تشخیصی از محل اعتبارات وزارت و با رایزنی و پیگیری به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، سرکار خانم دکتر چنارانی جذب و در شهرستان نصب و راه اندازی شده است.
در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین بابایی، امام جمعه محترم قدمگاه، دکتر هاجر چنارانی، نماینده مردم شریف شهرستانهای نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد عین القضاه، فرماندار زبرخان، دکتر مجید درودی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، به همراه معاونین درمان، بهداشت و توسعه دانشگاه، رسولی، دادستان شهرستان، فتوحی، فرمانده سپاه شهرستان، و دیگر مسئولین ادارات زبرخان، حضور داشتند.
در پایان این مراسم از خیران نیک اندیش سلامت شهرستان حاج ابوالحسن حاجی آبادی، آقای وزیری، خانواده مرحوم مجتبی خان مختاری، حاج آقای دانشور و همسر گرامیشان حاجیه خانم معین القربایی که در تجهیز و راه اندازی کلینیک های مذکور نقش داشتند تقدیر شد.