برای تسلیت آمده‌ام، نه تبریک
برای تسلیت آمده‌ام، نه تبریک
خاتون شرق - هفته گذشته به همت سازمان نظام پزشکی و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور مراسم بزرگداشت روز پزشک در هتل امیران نیشابور برگزار شد.

هفته گذشته به همت سازمان نظام پزشکی و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور مراسم بزرگداشت روز پزشک در هتل امیران نیشابور برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر علی محمد دوراندیش دبیر هیات مدیره سازمان نظام پزشکی نیشابور مجری این برنامه ضمن تبریک روز پزشک و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت در دوران کرونا از هجمه های وارده به جامعه پزشکان انتقاد کرد و از مردم و مسئولان خواست منصفانه به مسائل جامعه پزشکی بپردازند و مشکلات این قشر را نیز مدنظر قرار بدهند.
دکتر محمدرضا خوشرو رئیس سازمان نظام‌پزشکی نیشابور در جلسه بزرگداشت روز پزشک و قدردانی از پزشکان نمونه نیشابور گفت: من برای عرض تسلیت به همکارانم آمده‌ام نه تبریک زیرا در این سی‌و چند سالی که به طبابت مشغول بوده‌ام تا به حال این‌ قدر وضعیت پزشکان بحرانی و نابه‌سامان نبوده است.
وی ضمن گرامیداشت روز پزشک اظهار کرد: امروز یک دکتر فوق تخصص عروق در مرکز دولتی برای جراحی مغز یک میلیون تومان دستمزد می‌گیرد و از این‌ میزان ۷۰درصد با کسر ۱۰درصد مالیات یعنی ۶۰۰هزار تومان یک سال بعد در حالی پرداخت می‌شود که ارزش آن به خاطر تورم نصف شده است.
وی افزود: یک عمل جراحی لوزه ۴۶۰هزار تومان پرداخت می‌شود و من دیگر تعجب نمی‌کنم که چرا ۲۰هزار پزشک جوان ما دنبال کار طبابت نیستند و فارغ‌التحصیلان جدید ما به دنبال گرفتن مدرک نظام‌پزشکی نیستند و جای تعجب نیست که چرا معاونت درمان در جذب پزشکان عمومی برای اورژانس بیمارستان‌ها دچار مشکل شده است.
وی گفت: به پزشک جوان ما ساعتی ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تومان برای کار در اورژانس با همه آن مشکلات پرداخت می‌شود، تعجب نمی‌کنم که آمار خودکشی در بین پزشکان ما زیاد شده است و روزی نیست که نشنویم همکاری ار فلان شهر اقدام به خودکشی کرده است.
دکتر خوشرو تصریح کرد: تعجب نمی‌کنم از آن روزی که بسیاری از رشته‌های تخصصی ما پر نشود و کسی حاضر نشود در این رشته‌ها ادامه تحصیل بدهد و جای شگفتی نیست که اساتید بزرگ قصد مهاجرت دارند همان‌طور که وزیر بهداشت و درمان سابق با آن طرح تحول سلامت حالا خودش در کشورهای همسایه اقدام به تاسیس درمانگاه جراحی برای چشم پزشکان کرده است، اینها تسلیت دارد نه تبریک.
وی اظهار کرد: امروز پزشکان و متخصصان مانند چشم پزشکان بیشتر مایل به اعمال جراحی زیبایی هستند تا درمانی و این مصیبت تا چند سال دیگر آشکارتر خواهد شد و حالا جای تعجب دارد که چرا دولت‌مردان ما با جای حل مشکلات اقدام به افزایش ظرفیت‌های پزشکی و تخصصی بدون مراجعه با نظر کارشناسان می‌کنند و این افزایش ظرفیت‌هو نه تنها گرهی از مشکلات ما نمی‌گشاید بلکه هر روز بر مشکلات می‌افزاید و امروز همکاران جوان ما دیگر تمایلی به کار طبابت و کشیک در اورژانس ندارند زیرا دستمزد یک ساعت کارشان در اورژانس ۱۲۰هزار تومان است، ما پول‌پرست نیستم ما به دنبال احقاق حقوقمان هستیم.
وی افزود: تبعات این مشکلات در چند سال آینده دامن‌گیر ما خواهد شد و با مشکل کمبود شدید پزشک مواجه می‌شویم و بیماران‌مان مجبور به مراجعه به کشورهای همسایه می‌شود همان‌طور گه وزیر بهداشت سابق ما به کشورهای همسایه رفته است.
وی گفت: مقام‌معظم رهبری گفتند ما دوست نداریم بیماران جز دردش، درد دیگری داشته باشد و ما به عنوان جامعه پزشکی دوست نداریم پزشکان جز مداوای بیمار دغدغه دیگری داشته باشند.
دکتر خوشرو در پایان خاطرنشان کرد: از نمایندگان محترم و شهردار نیشابور هم برای حضور در این برنامه دعوت شده بود که متاسفانه حضور نیافتند و امیدواریم صدای پزشکان را بشنوند.

افزایش ناچیز تعرفه جراحی دربرابر تورم
دکتر سید مرتضی مداح ساداتیه در این مراسم گفت: امروز جامعه پزشکی با آسیب‌های جسمی، روحی و روانی فراوان مواجه است و مهاجرت پزشکان
افزایش بی رویه پذیرش دانشجو بدون آماده‌سازی زیرساخت‌ها از مسائل و مشکلات جامعه پزشکی است.
وی افزود: امروز با مقایسه نرخ‌ها در سال ۱۳۹۳ با ۱۴۰۲ می‌بینیم که قیمت هر سکه بهار آزادی ۳۲برابر افزایش یافته و در کنار آن مالیات مطلب ۲۲برابر افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: طی این مدت افزایش ۲۰برابری قیمت قبض آب، ۱۷ونیم برابری قیمت خودرو پراید، ۱۲برابری قیمت گوشت، افزایش ۱۰برابری اجاره بها و خرید مطب، هشت و هفت دهم برابری حقوق منشی، ۶برابری نرخ دیه کامل، ۲ونیم برابری قیمت بنزین در حالی اتفاق افتاده است تعرفه هر واحد جراحی تنها یک ممیز ۸۳برابر افزایش پیدا کرده است.
دکتر مداح اظهار کرد: با توجه به این‌موارد چهارگزینه بیشتر پیش روی پزشکان باقی نمانده است:
۱- مهاجرت به خارج از کشور با توجه به این که اززش بیرون روی هر پزشک عمومی داخلی یک‌ونیم میلیون دلار و هر جراح ۱۰میلیارد دلار است.
۲- تغییر شغل، در حال حاضر ۳۰هزهر پزشک شغل طبابت را کنار گذاشته‌اند.
۳- انجام کارهای غیردرمانی، زیبایی و یا دریافت مابه‌التفاوت تعرفه واقعی از تعرفه درمانی از بیمار به جای سازمان‌های بیمه‌گر
و آخرین راه حل کار بیشتر و کار بیشتر و کار بیشتر تا رسیدن روز مرگ.

جامعه پزشکی نیشابور برگ زرینی در مبارزه با کرونا از خود به جا گذاشت
دکتر مجید درودی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور گفت: جامعه پزشکی نیشابور انسان‌های روزهای سخت است و برگ زرینی در مبارزه با کرونا از خود به جا گذاشت و با همت و تلاش خود خط بطلانی بر بیماری کرونا کشیدید.
وی گفت: طی یک‌ونیم سال گذشته با همراهی شما عزیزان و همه پرسنل و کارکنان چند اتفاق خوب در مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور افتاد که مهم‌ترین آن ارتقای دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور به دانشگاه بود.
وی اظهار کرد: اتفاق دیگری که این هفته رقم خورد و حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران بود این است که رشته پزشکی به صورت مستقل در دانشگاه علوم‌پزشکی نیشابور راه‌اندازی شد و امروز این آمادگی برای پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در نیشابور وجود دارد.
وی افزود: در ادامه برای ارتقای دانشگاه و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر بیمارستان سوم و بیمارستان فیروزه تلاش می‌کنیم و امسال مجهزترین مرکز تصویربرداری استان در نیشابور راه‌اندازی می‌شود.

نمونه های گروه پزشکی نیشابور در سال ۱۴۰۲

دکتر

اسامی به ترتیب از راست به چپ:

دکتر رضا صدیقی دندانپزشک نمونه

دکتر جواد بهشاد پزشک فوق تخصص نمونه (نفرولوژی کودکان)

دکتر اعظم صباغ زاده پزشک داروساز نمونه

خانم مریم کریمی شرق مامای نمونه

دکتر نسیم پور علی زاده فوق تخصص نمونه (طب نوزادی و پیرامون تولد)

دکتر میترا حریری گروه کارشناسان پروانه دار و یا بالاتر (دکترای تغذیه)

دکتر مهسان رمضانی پزشک متخصص نمونه(طب اورژانس)

دکتر محمدصادق مروی پزشک نمونه کشوری

دکتر مجتبی بهروزنیا پزشک عمومی نمونه

دکتر فاطمه سوقندی پزشک داروساز نمونه

دکتر علی اصغر نوری پزشک عمومی نمونه

دکتر سیدامیررضا علوی پزشک متخصص نمونه (بیهوشی)

دکتر سوزان عظیمی پزشک عمومی نمونه

دکتر زهرا ننا ابراهیم پور پزشک متخصص نمونه (بیهوشی)