باید یقه شهردار را گرفت
باید یقه شهردار را گرفت
خاتون شرق - هفتادوسومین جلسه علنی شورای شهر نیشابور صحنه اعتراض شدید برخی اعضا با نحوه مدیریت شهرداری و اعضای هیات رئیسه شورای شهر در نحوه وصول لوایح بود که باعث سرگردانی و بلاتکلیفی شهروندان شده است.

هفتادوسومین جلسه علنی شورای شهر نیشابور صحنه اعتراض شدید برخی اعضا با نحوه مدیریت شهرداری و اعضای هیات رئیسه شورای شهر در نحوه وصول لوایح بود که باعث سرگردانی و بلاتکلیفی شهروندان شده است.

اوج این اعتراضات در هنگام طرح دستور کار چهارم این جلسه درباره توافق‌نامه شهرداری با ورثه غلامرضا عصمتی بود که با اعتراض شدید احمد همت‌آبادی(شورا) به خاطر بی توجهی شهرداری به مکاتبات شورا و مشخص نبودن ردیف بودجه و اعتبار برای این طرح همراه بود.

صادقی عضو دیگر شورا در این خصوص گفت: این موضوع ۲میلیارد تومان پول است و به همین خاطر من به همراه آقای کمیلی‌پور و حاج‌آقای همت آبادی از آنجا بازدید کردیم و طی بازدید آقای محسن نوکاریزی توضیحاتی ارائه کردند و در آنجا ۲ شرط گذاشتیم یکی اصلاح کروکی و دیگری تنظیم صورتجلسه، اما شهرداری هیچ‌کدام از اینها را انجام نداد.

حرف‌های کارشناسان شهرداری قابل اعتماد نیست

وی با اشاره به اینکه شهرداری به توضیحات شورا توجه نمی‌کند گفت: طبق نظر تیم کارشناسی شهرداری این ملک در ششم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و پس از اعتراض مالک ۳۶روز بعد با کارشناسی مجدد توسط تیم کارشناسی رسمی دادگستری ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تعیین قیمت شد.

در سه نوبت به شهرداری نامه زدیم و تأکید شد امسال ردیفی در بودجه شهرداری برای تملک این‌ملک نداریم اما این ملک را به هر حال چه امسال چه سال آینده بالآخره باید تملک کنیم ولی از اینکه شهرداری به نامه‌های شورا توجهی نمی‌کند و پاسخ نمی‌دهد گلایه دارم.

وی افزود: حداقل همین نامه آخر هنوز امضایش خشک نشده، اگر ما برای نامه‌های خودمان ارزش و اعتباری قائل نباشیم از شهرداری چه انتظاری داریم.

حرف‌های کارشناسان شهرداری در این توافق‌نامه به قدری غیرمستند و غیرمسئول است که قابل اعتماد نیست و تأکید می‌کنم کروکی و صورتجلسه را بیاورند، من حرفم این است که چرا شهرداری پاسخ نمی‌دهد؟

آخر بی‌انصاف‌ها شهردار را که خود ما گذاشتیم

در ادامه جلسه احمد همت‌آبادی (مهندس) با بیان اینکه من به این شیوه اعتراض دارم گفت: یک بام و دو هوا که نمی شود، در موضوع میدان حافظ شورا به شهرداری نامه زد و تأکید کرد کار را ادامه ندهید تا در شورا مطرح شود اما این اتفاق نیفتاد.

ما برای میدان بی‌بی شطیطه هم ردیف اعتباری نداشتیم چه کسی گفته کل اعتبار اصلاح هندسی معابر شهر در آنجا هزینه شود، چه کسی گفته برای میدان حافظ چهار میلیارد هزینه بشود؟

صادقی در پاسخ وی گفت: اگر یک اشتباهی بشود قرار نیست ادامه پیدا کند. اگر آنها به نامه ما پاسخ می‌دادند من حرفی نداشتم.

همت‌آبادی (شورا) اظهار کرد: من درخواست دارم قبل از اینکه دستور کارها به جلسه بیاید بررسی و رفع نواقص شود و این دومین جلسه‌ای است که این موضوع به صحن علنی می‌آید و دوباره به کمیسیون برگشت می‌خورد و یک شهروند از خردادماه تا الان معطل این‌موضوع مانده و این اشکال از ما و شهرداری است که کوتاهی کرده‌ایم.

من از هیأت رئیسه شورای شهر به خاطر اطاله بررسی نامه‌ها که یکی دو تا هم نیست گلایه دارم.

وی در پاسخ صادقی گفت: آخر بی‌انصاف‌ها شهردار را که خود ما گذاشتیم، یک روز یقه این آقای شهردار را بگیرید و بگوئید آقای شهردار محترم که اینجا نشسته‌ای نامه‌های شورا را درست جواب بده، مقررات را رعایت کن.

باید یقه این شهردار گرفته شود که اگر بودجه نداشتی چرا توافق کردی؟ شهرداری که تخصص ندارد مقصر ما هستیم.

اینجا مشابه این نامه‌های ناقص زیاد است، ما چند دوره عضو شورای شهر بوده‌ایم و می‌توانیم این دوره را با دوره‌های چهارم و پنجم‌ مقایسه  کنیم، آقای صادقی آیا این شورا با ان دوره‌ها قابل مقایسه است؟

کمیلی‌پور رئیس شورای شهر در ادامه گفت: انشاالله در جلسه هفته آینده این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

همت‌آبادی (شورا) در اعتراض به کمیلی‌پور اظهار کرد: از چهارشنبه هفته گذشته تا الان چند روز است؟ چرا در این ۶روز نگاه نکردی تا ببینی صورتجلسه دارد یا نه؟ چرا در دستور کار گذاشتی؟ شهردار برای نامه‌های کتبی شورای شهر پشیزی ارزش قائل نیست بعد می خواهید به تماس‌های تلفنی شما پاسخ بدهد؟ من خیلی از این شورا و شهردار گلایه دارم.