باید در هر اداره یک مأمور امر به معروف در زمینه حجاب داشته باشیم
باید در هر اداره یک مأمور امر به معروف در زمینه حجاب داشته باشیم
خاتون‌شرق- فرماندار نیشابور از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در جهت اجرای فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌ی حجاب، تلاش بیشتری داشته باشند.

فرماندار نیشابور از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در جهت اجرای فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌ی حجاب، تلاش بیشتری داشته باشند.

مهدی دونده در جلسه شورای اداری با بیان اینکه باید یک مأمور برای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب در هر اداره تعیین شود گفت: کار زشتی است که یک خانم یا آقا با پوشش نامناسب وارد اداره شود یا در محل کار حاضر شود و ما هیچ عکس‌العملی نداشته باشیم.

وی با ااشاره به گزارشی که به فرمانداری در این زمینه رسیده گفت: گزارش داشتیم که در یک اداره، به جای مواخذه‌ی فردی که مرتکب منکر شده، فرد تذکر دهنده و آمر به معروف را تنبیه کرده‌ و از فرد خاطی، عذر خواهی هم شده که این خیلی بد است. درست است که نباید برخورد قهری داشته باشیم اما در مسئله‌ی معروف و منکر، وظیفه‌مند هستیم و باید به آن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: مگر حاکمیت عوض شده که ما نسبت به این مسئله‌ی حجاب، بی‌تفاوت شده‌ایم. حاکمیت دارد قانون تبیین می‌کند و ما به عنوان عائله‌ی دولت در این زمینه وظیفه داریم.

فرماندار یادآور شد: مدیران به یاد داشته باشند که ارزشیابی آنها فقط در حوزه خدمات تخصصی نیست بلکه این مسائل هم اهمیت دارد.

دونده در زمینه مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: بسیاری از خدمات در حوزه‌ی وظایف ذاتی ادارات است که پول و اعتبار زیادی نیاز ندارد اما رضایت‌مندی مردم را بالا می‌برد و باعث افزایش سطح مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

وی ادامه داد: نباید این طور باشد که فقط هنگام انتخابات، مردم را تشویق به مشارکت کنیم وبعد از انتخابات، یادمان برود که وظایف‌مان را در خدمت‌رسانی انجام دهیم.

وی گفت: خدمت‌رسانی و تکریم ارباب رجوع را در سرلوحه کارهایتان بگذارید و با بررسی محلات مختلف، زمینه‌های خدمت‌رسانی و افزایش رضایت‌مندی را در دستور کار داشته باشید.

فرماندار نیشابور به بحث جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: اجرای جهاد تبیین به بسیج واگذار شده و از این رو از بسیج انتظار می‌رود که جلسات جهاد تبیین را در ادارات، محلات و مساجد برگزار کند و دستاوردهای نظام را برای مردم تشریح نماید.

وی همچنین از رؤسای ادارات و دوایر اجرایی خواست در صورتی که در حوزه‌ی بخش‌های تابعه شهرستان وارد می‌شوند یا کاری دارند حتما با بخشدار هماهنگ کنند چون بخشدار نماینده دولت در این حوزه‌ها است و می‌تواند در انجام کار یا نیل به هدفی که این مدیر در آن منطقه دارد کمک زیادی کند و از سویی، به خاطر اینکه نماینده دولت در منطقه است باید هر کاری در این حوزه می‌خواهد انجام شود با اطلاع بخشدار باشد.