ایران خودرو خراسان بر تولید خودروهای برقی متمرکز می‌شود
ایران خودرو خراسان بر تولید خودروهای برقی متمرکز می‌شود
خاتون شرق - معاون وزیر صمت از تولید و گسترش خودروهای برقی به عنوان یکی از دستاوردهای دولت مردم یاد کرد.

معاون وزیر صمت از تولید و گسترش خودروهای برقی به عنوان یکی از دستاوردهای دولت مردم یاد کرد.

بابک احمدی که پنجشنبه ۲۳ آذر از کارخانه ایران خودرو خراسان بازدید می‌کرد افزود: مزیت‌های رقابتی خراسان رضوی در خصوص بازار خودرو بسیار امیدبخش و مثبت است و ما با توجه به این مزیت‌ها، صنایع را در مناطق مختلف مستقر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شاخص اشتغال در خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها مثبت است و میزان بیکاری در آن کمتر از سایر استان‌ها است گفت: همچنین بازار مصرف، امکان صادرات، زیرساخت‌های تولید و مشتریان این محصولات در استان خیلی مزیت‌های قابل توجهی برای توسعه‌ی این صنعت محسوب می‌شوند.

احمدی هدفش از بازدید از ایران‌خودرو خراسان را بررسی ظرفیت‌های توسعه‌ای این واحد عنوان کرد و گفت: تأکید کردیم که این واحد بر پلتفرم‌های تولید خودروهای برقی متمرکز شود و تولیدات فعلی خود را نیز کیفی‌تر نماید.

وی خاطر نشان کرد: افزایش حداکثری تولید، یک دستور العمل کلی و کلان کشور است که در این مجموعه به یاری قطعه‌سازانی که از این تولید پشتیبانی می‌کنند وضعیت خوبی دارد و زنجیره‌ی تأمین قطعات، بخوبی شکل گرفته است.

وی یادآور شد: از نگاه ما این استان می‌تواند یکی از هاب‌های قطعات خودرو در منطقه محسوب شود.

مدیر عامل ایدرو همچنین گفت: امیدواریم حرکتی که در کل کشور در زمینه‌ی تولید خودروهای برقی آغاز شده، در این واحد نیز به زودی به ثمر بنشیند و ما در کنار توسعه‌ی صنعتی، شاهد وجود خودروهای برقی در خیابان‌ها باشیم که به عنوان یکی از دستاوردهای صنعتی دولت مردم مطرح است.

شایان ذکر است شرکت ایران خودرو خراسان در شهر جدید بینالود در ۷۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است.

اضافه می‌شود روزانه نزدیک به ۵۵۰ خودرو در این مجموعه تولید می‌شود که نقش مهمی در تأمین نیاز بازار خودرو کشور دارد.