اگزوز خودرو خراسان در مسیر توسعه
اگزوز خودرو خراسان در مسیر توسعه
خاتون‌شرق- پنج شنبه ۲۳ آذر ماه بابک احمدی معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) به همراه علیمردان عظیمی مدیر عامل ایران خودرو ، بیژن زاهدی مدیر عامل ایران خودرو خراسان ، مهندس چراغعلی مدیر عامل قطعات اتومبيل ایران(یاپکو) نمایندگان محترم مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و مسولین شهرستان از شرکت اگزوز خودرو خراسان بازدید کردند.

پنج شنبه ۲۳ آذر ماه بابک احمدی معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) به همراه علیمردان عظیمی مدیر عامل ایران خودرو ، بیژن زاهدی مدیر عامل ایران خودرو خراسان ، مهندس چراغعلی مدیر عامل قطعات اتومبیل ایران(یاپکو) نمایندگان محترم مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و مسولین شهرستان از شرکت اگزوز خودرو خراسان بازدید کردند.

بابک احمدی معاون وزیر صمت در بازدید از شرکت اگزوز خودرو خراسان گفت: جایگزینی خودروهای الکتریکی به جای خودروهای سوختی، برنامه‌ی راهبردی وزارت صمت است

رئیس ایدرو در حاشیه‌ی بازدید از شرکت اگزوز خودرو نیشابور افزود: این برنامه، بلندمدت است و وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های متعددی همچون وزارت کشور، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی در این برنامه سهیم و درگیر هستند و در حال تلاش برای اجرا و تحقق این برنامه می‌باشند.

بابک احمدی گفت: زیرساخت‌های شارژ، زیرساخت‌های باطری و سایر نیازهای این نوع خودرو در دستور کار دولت قرار گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن این زیرساخت‌ها هستیم.

بابک احمدی در خصوص بازدیدش از شرکت اگزوزخودرو خراسان گفت: به دعوت نمایندگان محترم شهرستان برای بازدید از این شرکت و بررسی چالش‌ها و مشکلات آن به این مجموعه آمدیم و با مسؤولان مرتبط جلسه‌ی خوبی در اینجا داشتیم.

وی اظهار کرد: بررسی کردیم که این شرکت در چه زمینه‌هایی امکان توسعه دارد و چه ظرفیت‌هایی برای آینده می‌تواند فراهم کند که امیدواریم وقتی برنامه‌های توسعه‌اش نهایی شد در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم.

علیمردان عظیمی پنجشنبه ۲۳ آذر در حاشیه‌ی بازدید از شرکت اگزوز خودرو نیشابور افزود: نمونه‌ی خودرو برقی تولید ایران خودرو کامل است و رئیس جمهور نیز سوار شده و آن را تست کرده است.

به گفته‌ وی ایران‌خودرو نخستین خودرو برقی کشور را تولید کرده و با سرعت در حال تولید تجاری آن است تا هر چه زودتر مردم از آلودگی نجات پیدا کنند.

وی در خصوص بازدید از شرکت اگزوزخودرو خراسان در نیشابور گفت: زمینه‌های توسعه‌ی این شرکت را بررسی کردیم و قرار شد طرح‌های توسعه‌‌ای که مد نظر دارند را ارائه دهند تا منابع لازم برای این توسعه فراهم شود.

عظیمی افزود: به این نتیجه رسیدیم که مجموعه‌هایی به این شرکت افزوده ‌شود تا زمینه‌ی توسعه‌ی پایدار آن فراهم شود.

لازم به ذکر است با بازدید معاون وزیر صمت و مدیر عامل ایران خودرو از شرکت اگزوز خودرو خراسان امید زیادی برای اجرای پروژه های جدید در این مجموعه ایجاد شد و با توجه به مصاحبه های مقام های مسئول در این رابطه اگزوز خودرو خراسان همزمان با تجاری شدن خودرو های برقی قطعا جایگاه ویژه ای در تامین قطعات این خودرو ها خواهد داشت.

 

اجرایی شدن دو پروژه دانش بنیان در اگزوز خودرو خراسان

 

سعید ضابط‌نیا مدیرعامل شرکت اگزوز خودرو خراسان در حاشیه این بازدید گفت: طی یک سال گذشته در شرکت اگزوز خودرو خراسان ظرفیت خط تولید منیفولد شیت متال افزایش و خط تولید مخازن هوای فشرده به بهره برداری رسیدکه باعث ایجاد تنوع محصول،افزایش فروش و اشتغال زایی شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت اگزوز خودرو خراسان در سطح شهرستان نیشابور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اظهار کرد: با ادامه این روند شرکت اگزوز خودرو خراسان در مسیر ریل پیشرفت و توسعه قرار گرفته که انشالله با نظر مساعد مدیران محترم وزارت صمت، مدیر عامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو، مساعدت نمایندگان محترم و مسولین محترم استان و شهرستان شاهد اجرای پروژه های توسعه ای و افزایش اشتغال زایی در این شرکت خواهیم بود.