انتقادهای تند صادقی علیه مدیران شهرداری
انتقادهای تند صادقی علیه مدیران شهرداری
جلسه علنی این هفته شورای شهر در حالی برگزار شد که محمدکاظم صادقی عضو این شورا در صحبت های تندی نسبت به برخی منتقدینش در شهرداری واکنش نشان داد و مخالفت خود با بسته های حمایتی شهرداری را تکذیب و طرح برخی مسائل را ناشی از چاپلوسی برخی افرادی که به خاطر عدم شایستگی در سمت های مختلف قرار گرفته اند دانست. همچنین در این جلسه از ورود خبرنگار خاتون شرق به بهانه ویروس کرونا در صحن علنی ممانعت به عمل آمد.

رییس کمیسیون اداری و مالی شورا در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر پس از قرائت قرار داد واگذاری منافع و حق بهره برداری میدان احشام، گلایه و تذکرش را جهت استحضار همکاران شهرداری مطرح کرد.
محمد کاظم صادقی گفت: شایعه ای در خصوص مخالفت بنده و اعضای شورای شهر با لایحه شهرداری تحت عنوان تهیه بن خواروبار برای کارکنان شهرداری منتشر و تماس های مکرری هم در این رابطه دریافت کردم.
رییس کمیسیون اداری مالی شورا با بیان این که تا کنون هیچ لایحه و پیشنهادی از شهرداری جهت بن کارگری به شورای شهر ارسال نشده تاکید کرد: بنده از تریبون رسمی در صحن علنی شورا اعلام می کنم مطالب عنوان شده کذب و دروغ محض است.
وی ادامه داد: این شایعات از جانب کسانی مطرح می شودکه پست های شهرداری را بدون داشتن شایستگی اشغال کرده و سعی در حفظ جایگاه با کاسه لیسی و چاپلوسی دارند.
صادقی افزود: کسانی که پاداش ۳۰ میلیون تومانی، وام ۶۰ میلیون تومانی، ویلای لاکچری شمال، اضافه کاری و تعطیل کاری نکرده را می گیرند بدیهی است که وقتی بابت این موارد صادقی یا امثال صادقی پا روی دم آن ها می گذارند، شورا و اعضای شورا را متهم قلمداد می کنند.
رییس کمیسیون اداری و مالی خاطرنشان کرد: این آقایان خیلی زود پروژه تخریب شورای پنجم را کلید زده و مشکلات شهرداری را ناشی از وجود صادقی و امثال صادقی می دانند در صورتی که اشکال در وجود آنها و جایگاهشان است.
وی با اشاره به این که ای کاش به جای صرفه جویی در هزینه ۲۰۰- ۳۰۰ میلیون تومان بن شب یلدای کارکنان شهرداری، جلوی حیف و میل های مکرر در قراردادهای شهرداری گرفته می شد ادامه داد: باغ امین اسلامی، پارک ارغوان و دهها مورد دیگری که اگر نظارت بر پروژه ها را تقویت کرده و جدی می گرفتند قطعا میلیون ها تومان از اموال مردم حیف و میل نمی شد. کاش آقایان به نحوی عمل می کردند که حسابرسی و گزارش حسابرسی مردود و مشروط برای مجموعه و سازمان های تابعه شهرداری ارسال نمی شد. تا امروز حقیقت عدم نقدینگی جهت پرداخت بن شب یلدای کارکنان شهرداری را با شایعه کذب مخالفت بنده کتمان نکنند.
صادقی با بیان این که چنین شایعاتی از حلقوم کسانی در می آید که نگران مزایا و جایگاه ناحق و پوشالی و کوتاه مدتشان هستند عنوان کرد: شورا به تبعبض در پرداخت پاداش و وام به تعدادی معدود معترض است و هرگز با پرداخت های برابر و دسته جمعی مخالفتی ندارد.
رئیس شورای شهر با اشاره به این که بیانات صادقی نظرات شخصی اش می باشد اظهار کرد: البته تا این لحظه شهرداری لایحه ای درخصوص بن کارگری به شورا ارسال نکرده است.
زرندی گفت: اگر مواضعی در این مورد اتخاذ گردیده موضع شورا نبوده و تاکید شورای شهر بر بهره مندی تمام کارکنان شهرداری است.

ارجاع لایحه دفاتر خدمات تسهیل گری و نوسازی به کمیسیون تلفیق

رییس کمیسیون بازآفرینی شهری و مناطق ویژه تاریخی لایحه ایجاد دفاتر خدمات تسهیل گری و نوسازی بافت های فرسوده شهری و سکونت گاه های غیر رسمی را در سه پیوست قرائت نمود. علی اکبر شکیبا افزود: این سه پیوست اعلام و حدودمناطق، شرح وظایف در ده گام و نحوه انتخاب تسهیلگران است.
بنا بر رای تمامی اعضای شورا جهت بررسی بیشتر در مورد نحوه و انتخاب تسهیلگران به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.
باری رییس کمیسیون فرهنگی شورا لایحه دوفوریتی اعمال تخفیف در پروژه های فرهنگی با مشارکت بخش خصوص را قرائت کرد. که این لایحه هم جهت بازنگری به کمیسیون تلفیق بازگشت.
گفتنی است اعضای شورای شهر ضمن تبریک هفته پرستار از اقدام خداپسندانه خانواده دو بیمار مرگ مغزی که اعضای بدن فرزندانشان را برای نجات جان سایر بیماران اهدا کرده بودند تقدیر و تشکر نمودند.

  • نویسنده : فاطمه قاسمی
  • منبع خبر : خاتون شرق