انتظار می‌رفت آستان قدس برای مراسم سالروز امام رضا(ع) به نیشابور قویتر عمل کند
انتظار می‌رفت آستان قدس برای مراسم سالروز امام رضا(ع) به نیشابور قویتر عمل کند
در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر نیشابور رییس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان این مطلب که با ثبت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور با عنوان روز ملی باید کیفیت برنامه ها را ارتقا دهیم اظهار داشت: به همین منظور شهرداری مبلغ ۱۵ میلیون تومان و شورای شهر ۵ میلیون تومان به ستاد اجرایی کمک می کند.

باری ضمن انتقاد از عملکرد آستان قدس رضوی گفت: انتظار می رفت که آستان قدس برای مراسم سالروز ورود امام رضا به نیشابور قویتر عمل کند اما متاسفانه آستان قدس هیچ کمکی به ستاد اجرایی مراسم نکرد.
وی هم چنین از عدم کمک مالی اداره ارشاد خبر داد و افزود: هر ساله اداره ارشاد به ستاد اجرایی جهت برگزاری مراسم کمک می کرد اما امسال هیچ مبلغی نپرداخته است.
رییس کمیسیون فرهنگی در خصوص محل نصب المان حدیث سلسله الذهب تاکید کرد: شهرداری وظیفه دارد نسبت به ارائه پیشنهادات در خصوص محل نصب المان مطالعه و با رای راهنمایی و رانندگی ظرف مدت یک ماه به شورا اعلام نظر نماید تا با نصب المان حدیث سلسله الذهب مسیر به عنوان دروازه ورود زائران به شهر نیشابور شناخته شود.
در این‌جلسه رییس کمیسیون خدمات شهری از اختصاص پاداش ۵ میلیون ریالی به کارکنان شهرداری که در حین خدمت به ویروس کرونامبتلا شدند خبر داد و افزود: به منظور تقدیر از کارکنان شهرداری که در حین خدمت به ویروس کوبید ۱۹ مبتلا شدند شهرداری اسامی ۱۰ نفر از کارکنانش را جهت تقدیر و اهدای مبلغ ۵میلیون ریال پاداش به شورا اعلام کرد.
در ادامه این جلسه مصوبه کمیسیون اداری و مالی شورا در خصوص اختصاص بن غیر نقدی به کارگران شرکت سبز زیور مطرح شد.
کاظم صادقی در این خصوص گفت: از محل ماده ۱۷ برای یک نوبت به کارگران سبز زیور بن خرید غیر نقدی مطابق با کارگران شهرداری پرداخت می شود.
زرندی نیز در همین رابطه بیان کرد: باید هر مزایایی که کارگران شهرداری دریافت می کنند به افرادی که در قالب پیمانکار بیشتر از یک دهه با شهرداری همکاری داشته‌اند داده شود.
صادقی ضمن تایید سخنان زرندی اظهار داشت: مقرر گردیده بعد از تایید بودجه نهایی شهرداری اعتبار مورد نیاز را تایید و به شهرداری ابلاغ نماییم.
در ادامه جلسه رییس کمیسیون ورزش و جوانان از اختصاص ۵ و ۱۰ درصدی تجاری خبر داد و گفت: جهت جذب سرمایه گذار برای احداث اماکن ورزشی به اماکن روباز ورزشی۵ درصد و اماکن سرپوشیده ورزشی ۱۰ درصد امتیاز تجاری تعلق می گیرد.

  • نویسنده : فاطمه قاسمی
  • منبع خبر : خاتون شرق