افزایش ۵۰ درصدی آمار متوفیان کرونا در نیشابور
افزایش ۵۰ درصدی آمار متوفیان کرونا در نیشابور
آمار متوفیان کرونا در نیشابور در 10روز اول خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه اردیبهشت ماه 50 درصد افزایش داشته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در گفتگوی زنده تلفنی با بخش خبری ۱۶ شبکه استان خراسان رضوی با اشاره به اعلام وضعیت قرمز کرونایی در نیشابور، گفت: آمارها نشان می دهد، متوفیان کرونا در این شهرستان طی ۱۰روز اول خردادماه نسبت به مدت مشابه اردیبهشت ماه ۵۰درصد افزایش داشته است.

علیرضا قامتی مهمترین دلیل این موضوع را عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: همچنین به دلیل اقلیم مناسب شهرستان نیشابور، مردم بیشتر در تفرجگاه ها حضور دارند و از طرفی ورود مسافران و گردشگران به این شهر تاریخی افزایش داشته و این موضوع باعث شده که فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان به خوبی رعایت نشود و مرگ و میر مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: برای عبور از این وضعیت، تعطیلی مراکز و تجمعاتی مانند روز بازارها، چهارشنبه بازارها، مراسمات عروسی و عزا، همچنان ادامه داد.

فرماندار شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه کرونا از بین نرفته بلکه همچنان این بیماری وجود دارد، گفت: از مردم خواهشمندیم همانگونه که طی ماه های گذشته، موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده اند، همچنان این موارد را رعایت کنند تا بتوانیم از این وضعیت به خوبی عبور کنیم.