اعضای شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند
اعضای شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند
خاتون شرق - یکشنبه ی گذشته جلسه‌ی علنی شورای ششم شهر نیشابور به صورت اضطراری با موضوع پاسخ گویی شهردار نیشابور به سوالات 9گانه ی شورای شهر برگزار شد.

سعید صفارائی – یکشنبه ی گذشته جلسه‌ی علنی شورای ششم شهر نیشابور به صورت اضطراری با موضوع پاسخ گویی شهردار نیشابور به سوالات ۹گانه ی شورای شهر برگزار شد.
امضا کنندگان طرح سوال از حسن میرفانی شهردار نیشابور شامل احمد همت‌آبادی(شورا)، محمد کاظم صادقی، حبیب الله بتویی، احمد همت‌آبادی (مهندس)، سعید نیرآبادی و رضا کراری بود. اما کراری بدون هیچ گونه توضیحی صبح روز بعد امضای خود را پس گرفت.
این سوالات حول ۹محور و شامل موارد زیر است.
۱_ عدم اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر
۲_ بی‌دقتی در تنظیم وضعیت‌های قطعی شرکت سبزیور و صورت وضعیت‌های شرکت وحدت صنعت کارون و عمران کارون شیری آب
۳_ محقق نشدن مفاد صورت‌جلسه اجرایی پایانه ی بابک کریمی
۴_ عدم اجرایی کردن طرح رفع مشکلات بصری و زایدات شهری
۵_ اهمال کاری در مسیر املاک سطح شهر
۶_ تعلل در تهیه و بهره‌برداری از نرم‌افزارهای شهرسازی، داشبورد مدیریتی، نرم‌افزار نظارت الکترونیک بر پیمان خدمات شهری و تهیه ی صورت‌ وضعیت‌ها
۷_ اجرا نکردن تصمیمات اتخاذ شده در مساجد محلات سطح شهر
۸_ عدم اجرای طرح مصوب تملک و بازگشایی معابر با تعیین اولویت‌های هفت‌گانه و فروش اموال غیرمنقول
۹_ بی‌دقتی در تنظیم لوایح، صورت‌جلسات و مکاتبات ارسالی به شورای شهر
در این جلسه محمد کاظم صادقی، احمد همت آبادی (شورا)، احمد همت آبادی (مهندس)، حبیب الله بتویی و سعید نیرآبادی از پاسخ‌های شهردار قانع نشده و بدین ترتیب شهردار نیشابور موظف شد طی مدت قانونی در جلسه بعدی پاسخ های خود را ارائه کند و در صورت قانع نشدن اعضای شورا وی استیضاح خواهد شد.

حسن میرفانی شهردار نیشابور که در این جلسه بدون حضور هیچ یک از معاونانش حضور داشت در پاسخ به سوالات مطرح شده از سی شورای شهر نیشابور گفت: در ابتدا از آنجاکه طرح پرسش و مطالبه گری اعضای محترم شورا به عنوان نمایندگان مردم را همواره در پیشبرد امور تعیین کننده و موثر دانسته و باعث اصلاح و پویایی مجموعه می دانم لذا با رویکرد استقبال از پرسشگری اعضای محترم، آمادگی خود را اعلام و کلیه ی نواقص و ایرادات احتمالی را به دیده ی منت پذیرفته و در جهت رفع مشکلات و نواقص ، استدعای کمک و همراهی دارم و در ادامه پاسخ هریک از سوالات مطرح شده تقدیم می شود.

۱-عدم اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر:
هرچند موضوع سوال مطرح شده، کلی بوده و مصادیقی اعلام نشده تا بتوان تک تک موارد مد نظر را بررسی و در جهت اصلاح ایرادات احتمالی اقدام نمود، اما به جهت اطمینان خاطر اعضای محترم شورا عرض میکنم که از ابتدای سال ۱۴۰۲ مصوبات شورا بررسی شد که جمعاً ۵۳ مورد می باشد و خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد این مصوبات توسط شهرداری اجرا شده و یا در روند اجرا قرار دارند.
ممکن است مقصود طراحان محترم این سوال نامه هایی باشد که از جانب شورای محترم به شهرداری ارسال گردیده است که از آن جمله به موارد زیر اشاره می گردد:
اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی پایه تابلوها، واکاری آیلندها با استفاده از گیاهان پرچینی، طوقه برداری اطراف درختان، جوشکاری پل‌های شکسته ورودی معابر، جمع آوری زایدات داخل پیاده راه‌ها مثل لاستیک های مستعمل، هرس درختان، جابجایی خودروهای فروش کاه، ساماندهی اسب و درشکه های منطقه گردشگری، دیوار گذاری اراضی متروکه در سطح شهر، خرید حداکثری مخازن زباله و نصب در معابری که فاقد مخزن زباله هستند و سایر موارد از این دست که بخشی از آنها در قالب طرح های چهارگانه ممیزی معابر انجام گردیده و بقیه در برنامه اجرایی کوتاه مدت شهرداری قرار گرفته وظرف مدت حدود دو تا سه ماه آینده اجرایی خواهد شد.
اقداماتی از قبیل ساماندهی برخی از میادین شهر نظیر میدان حافظ، رفع مشکلات داخل پارکهای مسافر پذیر، بازگشایی های معابر، ممیزی املاک سطح شهر، واگذاری فرهنگسرا به بخش خصوصی، تکمیل مطالعات پارک ۲۲۰ هکتاری، ساماندهی جامع طرح ترافیک ۵ راه، تعیین تکلیف شهربازی، پیگیری جهت اجرایی شدن مکان رویداد حدیث سلسله الذهب، پیگیری امور مربوط به خرید و انتقال کارخانه آسفالت و تکمیل طرح ورودی عطار و ارائه طرح تجاری سازی های پارک‌ها نیزاز جمله اقداماتی است که در حال انجام است و در برنامه ی عملیاتی میان مدت شهرداری قرار داشته و اکثرا تا پایان سال جاری تعیین تکلیف خواهد شد.

۲- بی دقتی درتنظیم صورت وضعیت قطعی شرکت‌های خدماتی
حسب جلسه مشترک با جناب آقای صادقی عضو محترم شورا موارد مطرح شده عمدتاً مربوط به صورت وضعیتهای سال ۱۴۰۱ بود که برابر صورت جلسه‌ی تنظیم شده با ایشان نقایص برطرف ومراتب به شرکت اعلام شده است.
ضمناً در راستای سیاست های شهر هوشمند و با تأکید بر کاهش ضریب خطای انسانی در شهرداری برای نخستین بار از خرداد ماه صورت وضعیت ها به جز کسورات به صورت سیستمی ثبت و ارسال می شود که در ماه جاری مشکل فنی نرم افزار نیز برطرف و بصورت کامل از طریق سامانه اقدام میگردد و در نتیجه این موضوع یقیناً خطاها به حداقل رسیده و کلیه صورت وضعیتها شفاف تر از گذشته بررسی می شود.
ضمناً تغییر ناظرین انجام شده و جلسه توجیهی به منظور دقت در فرآیندنظارت و تایید صورت وضعیت ها با ایشان برگزار گردیده است.

۳- محقق نمودن مفاد صورت‌جلسه های اجرایی پایانه بابک کریمی
آخرین گزارش اقدامات شهرداری درخصوص صورت‌جلسه ی ساماندهی پایانه ی بابک کریمی سازمان عمران به شرح زیر می باشد:
۱- درخصوص بازگشایی بلوار نشاط حدود ۹۰ درصد املاک واقع در مسیر توافق و تملک شده است و تنها یک قطعه که قسمت اعظم آن در مسیر و حریم شبکه ی برق فشار قوی می باشد باقیمانده که بدلیل تعارض مدارک متصرفین از طریق واحد املاک در حال مذاکره و پیگیری با مالک اصلی (پلاک ۱۴فرعی) می باشد.
۲-درخصوص محوطه سازی و آسفالت پایانه و مسیر، بعد از اجرایی شدن بند یک اقدامات لازم سریعاً انجام خواهد شد.
۳-درخصوص ساماندهی و اتصال پایانه به میدان بار از طریق تملک ملک آقای آتشی در شمال پایانه این موضوع از طریق واحد املاک در حال پیگیری می باشد و پس از توافق با مالک اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.
۴-درخصوص لایروبی کانال های موجود مستمرا لایروبی در حال انجام می باشد.
۵-بابت جمع آوری ضایعاتی ها، پلمپ ۳۷ مورد از واحد های جمع آوری ضایعات انجام شده است لیکن برابر هماهنگی ب به عمل آمده از سوی دادستان محترم و فرمانداری مقرر شد مهلت سه ماهه به ایشان برای جابجائی داده شود که در ادامه اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.
۶-درخصوص جمع آوری سایبان ها و رفع سد معبرهای واقع در مسیر طرح، برابر برنامه ریزی به عمل آمده در آخرین طرح رفع سد معابر کلیه ی ادوات کارگاه جوشکاری و جرثقیل و نیروی انتظامی و نیروهای خدماتی و سد معبر ساعت ۴ صبح ( به دلیل اعلام آمادگی نیروی انتظامی در این ساعت)در محل میدان بار حاضر شدند اما بدلیل حضور بارفروشان در میدان بار و مغازه ها و تجمع ایشان و نیز درخواست مهلت جهت زیباسازی محیط، فقط سایبان های پارچه ای و چند مورد گاری و طبقه های قدیمی جمع آوری شد. این سایبانها چون از سالیان قبل اینجا نصب است و احتمالا با هماهنگی مسئولین وقت شهرداری نیز صورت گرفته است و هر شب نیز تعدادی از کسبه در محل می خوابند و جمع آوری به سختی میسر می گردد. ولی ناشدنی نیست و انشاالله با حمایت بیشتر دستگاه قضا و نیروی انتظامی در طی روزهای آینده اقدام و گزارش آن را متعاقباً تقدیم شورای محترم خواهیم کرد.

۴- عدم اجرایی کردن طرح رفع مشکلات بصری و زایدات شهری
حسب تأکیدات اعضای محترم شورا و در نظر گرفتن شرایط اجتماعی از ابتدای سال جاری ۴ نوبت طرح رفع موارد این چنینی برگزار شده و طی این مدت تابلو های تبلیغاتی منصوبه غیر مجاز در معابر به تعداد ۹۶ مورد من جمله تابلو ی پزشکان (۳۹مورد)لباس فروشی، املاک ،دفاتر وکالت ، سوپر مارکت ،کافی نت ، مهر سازی، تابلوی میهن تور و بخشی از سایبان آن و… در معابر اصلی که سیما ومنظر شهری را خدشه دار نموده و یا باعث سد معبر شده جمع آوری و به انبار منتقل شده است .که عندالزوم تصاویر مربوطه تقدیم میگردد.
همچنین سایبان ها ،میله ها و بنرهایی از سطح معابر و میادین اصلی به تعداد ۱۱۶ مورد جمع آوری و پاکسازی شده است .
ضمناً در آخرین جلسه ی هماهنگی برای رفع موارد باقیمانده و بازپیرایی فضای سبز و بهسازی عمرانی معابر ، بازدید اختصاصی با حضور مدیران سازمان‌ها و معاونت‌ها برگزار و برنامه ریزی لازم جهت اصلاح حداقل یک مسیر در هر ماه انجام شده با حضور مسئولین مربوطه موید پیگیری می‌باشد و مقرر است گزارش هر یک از اقدامات ماهانه به شورای محترم اعلام شود.
تاکنون نیز اقدامات سایرسازمان های مرتبط با موضوع یعنی سیما، منظر و فضای سبز و سازمان عمران و بازآفرینی شهری در راستای رفع ایرادات عمرانی و بصری این بند به شرح ذیل می باشد:
اقدامات سازمان عمران مربوط به مشکلات بصری در سطح شهر از ابتدای سال ۱۴۰۲
۱- لکه گیری آسفالت معابر ۴۹٫۲۹۶ مترمربع
۲- زیرسازی و تسطیح معابر ۲۴٫۶۴۸ مترمربع
۳- حمل نخاله ۳۹۸۲ مترمکعب
۴- کاتر زنی ۱۲۵۰ مترطول
۵- مرمت جداول کانال ۱۸۰ مترطول
۶- مرمت جدول کانیو و جفت کانیو ۶۰۰ مترطول
۷- مرمت کفپوش ۹۵۰ مترمربع
۸- مرمت دال و دریچه های فلزی سطح شهر ۲۰۰ مورد
۹- رفع خطر فرو رفتگی ۵۰ مورد
۱۰- معابری که لکه گیری ها و مرمت های عمرانی انجام شده
۱۱- خیابان امام حدفاصل بی بی شطیطه تا پنجراه
۱۲- محور گردشگری خیام عطار و افلاک نما
۱۳- درزگیری آسفالت خیابان امام حدفاصل میدان حافظ تا میدان خیام (رفت و برگشت)
۱۴- خیابان ۲۲ بهمن شرقی
۱۵- لاین شرقی بلوار دانشگاه (از بلوار فضل تا چهار راه مخابرات)
پارک هایی که مرمت و اقدامات عمرانی انجام شده و اگر چه که هنوز جای کار دارند:
۱- پارک هاشمی نژاد
۲- پارک سیمرغ
۳- پارک ارغوان
۴- پارک لاله
۵- پارک آفرینش
۶- پارک شقایق
اصلاح و بهسازی آیلند های معابر:
۱- بلوار بعثت
۲- بلوار غزالی
۳- مناسب سازی معابر ۱۷شهریور، معلم، خیابان میثم، تقاطع کمال، سیمتری طالقانی (۵۵ مورد)
برنامه های در حال اجرا و آینده حوزه عمران در این خصوص:

۱- بهسازی و مرمت خیابان های دارایی، فردوسی شمالی، فردوسی جنوبی،۱۷شهریور، بلوار بعثت، سید جمال الدین اسدآبادی شمالی ( هر ماه یک معبر)
۲- بهسازی و مرمت موارد عمرانی پارک های سیمرغ، شهدای گمنام و کنارگذر کمپ زائر

۵- اهمال کاری در ممیزی املاک سطح شهر
به استحضار می رساند در سال ۱۴۰۱ لایحه ی شهرداری به شورا ارسال شد که منجر به مصوبه شماره ۱۳۶۳-۱۴/۰۵/۱۴۰۱ و تاییدیه هیئت تطبیق مصوبات فرمانداری به شماره۶۸۶۳-۲۳/۰۵/۱۴۰۱ گردید. آگهی روزنامه در تاریخ های ۸/۰۹/۱۴۰۱-۱۵/۰۹/۱۴۰۱ چاپ و در سامانه ی ستاد ایران ثبت شد. در نوبت اول، مهلت ارائه دریافت اسناد ۲۱/۰۹/۱۴۰۱ و قیمت پیشنهادی نیز درتاریخ ۱/۱۰/۰۱ اعلام گردید که در زمان مقرر دو شرکت پیمانکار به نام شرکت فام زیرساخت و سازه آب شرق اسناد مناقصه را دریافت و ضمانتنامه و مدارک را بارگذاری کردند ولی به علت عدم حد نصاب قانونی (حداقل سه شرکت پیمانکار) مناقصه تجدید شد و مرحله‌ی دوم مجدداً در سامانه ستاد بارگذاری و تاریخ مهلت دریافت اسناد ۲۵/۱۰/۱۴۰۱ و مهلت ارائه پیشنهاد قیمت ۵/۱۱/۱۴۰۱ تعیین گردید که مجدداً دو شرکت پیمانکار فوق(فام زیر ساخت وسازه آب شرق) شرکت نمودند که در مرحله‌ی توان سنجی شرکت پیمانکار سازآب شرق حداقل امتیاز موردنیاز را کسب ننمود و فقط شرکت فام زیر ساخت تأیید شد که بازگشایی پاکت و جلسه‌ی کمیسیون معاملات نیز با حضور نماینده شورای اسلامی شهر(جناب مهندس کراری) و دیگر اعضای کمیسیون برگزار شد، لیکن بعلت قیمت بسیار بالای پیشنهادی پروژه فوق و رایزنی انجام شده با سایر شهرها و درنتیجه به دلیل عدم رعایت صرفه وصلاح شهرداری برنده تعیین نگردید.
لازم به ذکر است شرکت متقاضی نیز برخلاف مصوبه ی شورا که پرداخت حق الزحمه می بایست بر مبنای وصولی از درآمدها انجام می شد تقاضای پرداخت نقدی توسط شهرداری را داشت که النهایه مورد قبول شهرداری واقع نشد. همچنین اسناد اصلاحی در طی دو هفته ی آینده مجدداً جهت اخذ مجوز از شورای محترم اسلامی شهر ارسال خواهد شد.
در ادامه از آنجاکه برای اجرای طرح ممیزی یکی از ملزومات، انجام عکس برداری هوایی محدوده و حریم شهر می باشد چراکه عملیات تصویر برداری و عکس برداری هوایی و نقشه برداری از سطح شهر و تهیه ی لایه های gis در واقع پایه و اساس پروژه ممیزی املاک بوده و به عبارتی با برداشت املاک (عرصه واعیان وصنفی و…) از نظر ارتفاع و سطح و برداشت عارضه های شهری وتهیه ی بلوک شهری ،حدود ۳۰درصد پروژه ممیزی املاک اجرا شده تلقی می گردد، با پیشنهاد موضوع به شورا و اخذ مصوبه و تأیید هیأت انطباق مصوبات شورا در سامانه ی ستاد ایران بارگذاری شد بر این اساس با توجه به مقدورات مالی شهرداری قسمت مهمی از پروژه ی ممیزی املاک اجرایی می شود و در ادامه برداشت و ثبت اطلاعات با هماهنگی شورا اجرا خواهد شد.
شایان ذکر است که این مهم در حال حاضر در مرحله‌ی چاپ در روزنامه و ثبت در سامانه ی ستاد جهت انتخاب پیمانکار می باشد که با اجرای این پروژه، عملیات پروژه ممیزی املاک نیز عملاً شروع می شود.
علاوه بر آن با استفاده از ظرفیت نیروهای شهرداری از مورخ ۲۰/۲/۱۴۰۱ اقدامات مربوط به بررسی ۱۵۰۰ مورد پروانه های صادره منطقه ۲ از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ انجام شده که طی آن عملیات بازدید وبرداشت اطلاعات وبررسی سوابق وثبت اطلاعات ۸۵۰ ملک در سیستم شهرسازی صورت پذیرفته که ۳۵۰ مورد آنها دارای بنای مازاد بر پروانه ، شناسایی و برای اتخاذ تصمیم مناسب به کمیسیون ماده‌ی ۱۰۰ ارسال گردیده است.
همچنین از مورخه ی ۱۵/۴/۱۴۰۱ تاکنون عملیات شناسایی املاک تجاری در حوزه های ۴و۱۱و۱۲ در منطقه ۲ به اتمام رسیده است که طی آن عملیات بازدید وبرداشت اطلاعات وبررسی سوابق وثبت اطلاعات ۳۵۰۰ملک درسیستم شهرسازی انجام شده است و۱۲۰۰مورد دارای استفاده تجاری غیر مجاز شناسایی که پرونده آنها جهت تعیین تکلیف وصدور رأی انسداد به کمیسیون ماده ی ۱۰۰ ارسال شده است. گزارشات واصله از وصول مطالبات این منطقه ناشی از این اقدامات و اقداماتی از این دست ، اخذ مبلغ بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریال بصورت نقد و اقساط طی مدت دوسال اخیر از این پرونده هاست.
در منطقه‌ی ۱ نیز که شامل ۳ حوزه است ۲۴۵۰ پرونده ی صنفی بررسی، برداشت و ثبت اطلاعات و تعیین تکلیف شده است. و در خصوص املاک مسکونی این منطقه نیز حدود ۳۰۰ پرونده بررسی و بازدید شده که از این تعداد ۱۵۰مورد آنها به کمیسیون ماده ی۱۰۰ ارسال گردیده است.
با افزایش تعداد نیروی مورد نیاز منطقه ۲ در این بخش که از طریق پایش نیروی انسانی سازمانها بدست آمده اند یقیناً این کار سرعت خواهد گرفت و سایر حوزه های باقیمانده منطقه ۲ نیز برداشت خواهند شد.

۶- تعلل در بهره برداری از نرم افزارهای شهرسازی و داشبورد مدیریتی
۱- اقدامات صورت گرفته در خصوص سامانه ی شهرسازی :
– یکپارچه سازی نقشه ی مناطق و اعمال قیمت های ارزش معاملاتی مسکونی،تجاری،اداری
– ایجاد گردش کار پرونده ها به منظور شناسایی موقعیت فعلی پرونده و آگاهی شهروند از سیکل هر پرونده
– امن سازی پرونده ی دیجیتال
– اعمال و بروز رسانی فرمول های شهرسازی( تراکم و سطح اشغال و تعداد طبقات و…..) بر اساس قانون درآمد پایدار به غیر از بافت مرکزی شهر که در مرحله‌ی اصلاح و ثبت در نرم افزار می باشد.
(لازم به ذکر است با توجه به درخواست صدور پروانه، شهروندان قبل از قانون درآمد پایدار و لیست شورای پیشگیری از جرم دادگستری ،محاسبات درآمدی و ضوابط شهرسازی بعضی ازفرمول ها وضوابط براساس سال ۱۴۰۱ می‌باشد و به روز رسانی نگردیده است)
-ارتقا سامانه ی شهرسازی به منظور امن سازی سامانه بر بستر لایه ی امنیتی SSL(با راه اندازی این پروتکل امن، سامانه جهت رمزنگاری اطلاعات رد و بدل شده بین سرور و کلاینتها امن سازی شده و امکان دسترسی از راه دور برای همکاران به سامانه بوجود آمده است.)
– یکسان سازی فرمول های نوسازی مناطق برابر فرمول ها و ضوابط مصوب بر اساس اطلاعات وضع موجود
-ایجاد لایه های مورد نیاز شهرداری و سازمان ها از جمله لایه ی خندق و فضای سبز و فرونشست زمین
۲- سامانه ی داشبورد مدیریتی BI شهرداری نیشابور:
سیستم داشبورد مدیریتی شهرداری نیشابور ، با توجه به شاخص‌های کلیدی مورد نظر مدیران و کارمندان، گزارش‌های مورد نیاز را به صورت خودکار ایجاد نموده و با ارائه گرافیکی مهم‌ ترین اطلاعات در یک نگاه، فرآیند نظارت بر عملکرد را بهبود می‌بخشد. این سیستم برای اولین بار در ایران و در شهرداری نیشابور اجرا گردیده است و هیچ یک از شهرداری های کشور از این سیستم برخوردار نیستند.
امکانات
• امکان ثبت اطلاعات به صورت هفته ای / ماهیانه/فصلی /سالیانه
• امکان ایجاد زیر شاخه برای اطلاعات وارد شده
• امکان ثبت اطلاعات به صورت کمی و کیفی به طور جداگانه
• امکان ثبت توضیحات در خصوص اطلاعات کمی وارد شده
• امکان مقایسه ی نموداری اطلاعات در دوره های مختلف
• امکان ورود اطلاعات مالی سازمان به طور خودکار به صورت دوره های مشخص زمانی
• امکان تعریف واحد های مختلف در سامانه و مشخص نمودن کاربری های جدا از هم
• امکان مقایسه‌ی درصدی اطلاعات وارد شده به صورت درصد تحقق هفته ی جاری/درصد تحقق تا هفته ی جاری/ درصد تحقق کل سال
• امکان گزارش گیری به صورت خروجی اکسل سایر توضیحات
در شهرداری نیشابور کلیه ی اطلاعات مربوط به فعالیت یک هفته ی گذشته ی ستاد، مناطق دو گانه و سازمان های هفتگانه توسط رابطین وارد سامانه می شود و جلسات دوشنبه هر هفته با حضور اینجانب، مسئولین هر حوزه و معاونت‌ها برگزار و اطلاعات وارد شده و عملکرد هر حوزه در مدت زمان حدود سه ساعت بررسی می‌شود نیازها احصا شده و ایرادات و مشکلات احتمالی نیز مرتفع می‌گردد.
در خصوص تکمیل اطلاعات زیرساختی دیگر نیز با توجه به GIS بودن سامانه و نیاز به اطلاعات دقیق و قابل اتکا ، همانگونه که در بند قبلی اشاره شد پروژه عکسبرداری هوایی در حال پیگیری بوده که در صورت اتمام کار و خروجی مناسب ، لایه های مورد نیاز در داشبورد مدیریتی پیاده سازی و قابل دسترس خواهد بود. با انجام عکس برداری هوایی بسیاری از دیتاها نظیر میزان فضای سبز، سطوح زیرآسفالت و خاکی و … بدست خواهد آمد و امکان بارگزاری آنها در BI
وجود خواهد داشت.
۳- سامانه ی مدیریت خدمات شهری:
این سامانه با پیگیری های صورت گرفته برابر مفاد پیمان قرارداد جدید و به صورت چند پیمانکاری اجرایی گردیده و در بهمن و اسفند ۱۴۰۱ به صورت تستی به منظور رفع اشکالات و اصلاحات مورد نیاز توسط ناظرین بررسی و از فروردین ۱۴۰۲، جرائم، دستور کارها و صورت وضعیت ها و امضاء الکترونیک از طریق سامانه انجام می گیرد. با توجه به تبدیل وضعیت برخی نیروهای شرکت خدمات شهری و نیاز به قسمت کسورات ، این بخش نیز به صورت مجزا در سامانه پیاده
سازی و راه اندازی گردید. همچنین به منظور توسعه ی بیشتر تیمی متشکل از حوزه خدمات شهری ، مالی و فناوری اطلاعات به منظور پایش فرآیندها و اصلاح به جهت بومی سازی و بهتر شدن گردش کارها به صورت ماهیانه تشکیل گردید.
قطعاً این سامانه ها نیز با استفاده از نظرات کارشناسانه ی اعضای محترم شورا کم نقص تر خواهند شد.

۷-تصمیمات اخذ شده در خصوص مساجد
برخی از اقدامات انجام یافته برای مساجد به عنوان نمونه به شرح زیر می باشد:
۱- آسفالت پیاده رو مقابل مسجد صاحب الزمان مسکن مهر ۱۵۰۰ واحدی و تسطیح زمین اطراف مسجد
۲- آسفالت مقابل مسجد محمدی نبش بهشتی ۶ به مساحت حدود ۱۵۰ مترمربع
۳- بهسازی پیاده رو شامل جدول گذاری و آسفالت مجدد مقابل مسجد پنج‌تن بلوار جمهوری و کاشت گیاهانی چون رز ، ساناز ، شمشاد و یوکا در باغچه ی جلوی مسجد
۴- لکه گیری جلو مسجد الهادی شهرک فرهنگیان
۵- لکه گیری مقابل مسجد اعظم فرحبخش شرقی
۶- لکه گیری مقابل مسجد امیرالمومنین خیابان دارایی
۷- ترمیم جداول و آسفالت جلو مسجد محمد رسول الله خیابان تعاون
۸- پیاده رو سازی جلو مسجد خیابان عمار یاسر
۹- بهسازی معابر مسجد امام حسین شهید طاهری جنوبی ۶
۱۰- محوطه سازی کفپوش، آسفالت پارک هاشمی نژاد بین امامزاده ها

۸-عدم اجرای طرح مصوب تملک و بازگشایی معابر با تعیین اولویت های
هفتگانه و فروش اموال غیرمنقول
اگرچه درخصوص تملکات و بازگشایی ها اقداماتی صورت گرفته است که ذیلا گزارش آن تقدیم میگردد ولیکن ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که برای انجام کامل بازگشایی های مسیرهای تعیین شده توسط شورای محترم ( بدون در نظر گرفتن مورد مربوط به ۴۵ متری جنوب ) و با برآورد و قیمتهای حال حاضر رقمی بالغ بر۲۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است که امکان هزینه کرد این رقم طی یک و یا حتی دو بودجه سالیانه ی شهرداری ممکن و میسر نیست. دستور شورای محترم مبنی بر فروش اموال غیر منقول را نیز در برنامه آتی خود قرار داده انشالله که بتوان از ارقامی که از این فروش حاصل می گردد بخشهایی از نظرات شورای محترم را تأمین نمود.علی ایحال حسب تأکیدات انجام یافته اقداماتی به شرح زیر انجام گردیده و یا درحال انجام میباشد که ذیلا تقدیم می گردد:
۱-ادامه ی ۳۵ متری بلوار بعثت به سمت گنبد سبز: ۳ باب منزل در مسیر می باشد که یک باب آن توافق ، تنظیم و آماده ی تخریب می باشد و یک باب دیگر با توجه به عدم توافق به دادستانی محترم ارجاع شده است. یک باب منزل به نام ورثه ی علی اکبر زارع توافقنامه تنظیم و لیکن شورای محترم مخالفت نموده و مالک اعلام نموده که حاضر به توافق با شرایط مصوبه شورای شهر نمی باشد. در صورتیکه تجدید نظر بفرمائید این ملک نیز به زودی تملک و آزاد سازی می گردد.
۲-در خصوص ۴۵ متری ادامه بلوار مقاومت: مکاتبات لازم با ادارات منابع طبیعی و آموزشکده ی کشاورزی و اداره‌ی راه و شهرسازی انجام و در خصوص ملک آموزشکده ی کشاورزی به هیئت سه نفره ی دادگستری ارجاع و نتیجه ی کارشناسی به آموزشکده ( به متراژ حدود ۱۲ هزار متر و به ازای هر متر سه میلیون تومان) منعکس شده است و منتظر تأیید نهایی هستیم . این مسیر تا حدود ۳۶ هزار متر مربع باید تملک و آزادسازی شود.
۳-خیابان ۱۶متری تعاون :۵ باب منزل در این مسیر است که ۳ باب آنها آماده ی توافق با شهرداری بصورت امتیاز باقیمانده و صدور پروانه می باشند که انشاالله مشکل قرار گرفتن این توافقات در لیست شورای پیشگیری حل و در جلسات آتی شورا مطرح می‌گردد .۲ باب منزل دیگر را نیز در حال مذاکره با مالکین می باشیم.
۴-خیابان۱۲ متری گلشن: ۲۰ باب منزل در مسیر می باشد که ۲ باب منزل توافقنامه تنظیم و به شورای محترم ارسال شده است و ۴ باب به هیئت ارزیابی ارسال شده و الباقی را باید به تناسب درآمدهای محقق شده پیگیری نمائیم.
۵-مغازه ی ابتدای خیابان ابراهیمی: مالک آماده توافق با شهرداری در قبال دریافت زمین و صدور مجوز تجاری در آن را دارد که در صورتیکه بتوانیم از نظر قانونی این کار را انجام بدهیم اقدامات لازم انجام خواهد گرفت. در غیر این صورت باید به صورت قهری اقدام و تملک گردد.
۶-ادامه ی بلوار ۳۵ متری بعثت به سمت کال جنگل(عفاف): ۲۰ باب منزل در مسیر بلوار قرار دارد و با توجه به اینکه قسمت اعظم و یا کل پلاک مالکین در مسیر بلوار ۳۵ متری قراردارد با توجه به ارسال دعوت نامه های لازم مالکین فقط در قبال پرداخت وجه نقد آماده توافق می باشند.
۷-در خصوص ۴۵ متری کمربندی جنوب: با توجه به نامه شورا با مدیر کل راه و شهرسازی خراسان در خصوص تغییر کاربری باقیمانده ی املاک به تجاری مکاتبه شده است.حسب اطلاعات واصله این موضوع و مکاتبات مربوط به ۴۵ متری حد غرب مقرر است در اولین جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ مطرح و اتخاذ تصمیم شود.

۸- در خصوص تملک و بازگشایی بلوار دانش آموز که خواسته ی به حق اهالی و شهروندان محترم آن منطقه می باشد با توجه به مساحت ۱۸۰۰۰ متری عرصه و ۹۰۰۰ متری اعیان در مسیر که با برآورد امروز به رقمی بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد با نگاه واقع بینانه و کارگشا و اینکه بعضاً به دلیل واقع شدن تمامی ملک در مسیر امکان اعطای امتیاز در باقیمانده ی آن میسر نیست، به نظر می رسد جز با نهایی شدن توافق صورت گرفته با آقای سعیدی و تخصیص قطعات شهرداری راهکار دیگری جهت بازگشایی این مسیر وجود ندارد.

درخصوص انجام توافقات و تملکات اعضای محترم مستحضرند همواره از طریق اعطای امتیاز در باقیمانده و یا شناور توافقات تنظیم می شد لیکن اخیراً با توجه به محدودیتهای ماده ۱۷ قانون درآمدهای پایدار عملاً این امکان وجود ندارد. لیکن حسب رایزنیهای صورت گرفته با شورای پیشگیری از وقوع جرم در صورتیکه مشکل مرتفع گردد روند انجام توافقات قطعاً تسریع خواهد شد.

۹- بی دقتی در تنظیم لوایح، صورتجلسات و مکاتبات ارسالی به شورای شهر
در مورد لوایح ارسالی به شورا به استحضار می رساند برای اولین مرتبه در شهرداری از ابتدای شروع به کار اینجانب کمیته ی تنظیم لوایح مشتمل بر مسئول واحد یا سازمان درخواست کننده‌ی لایحه، معاونت مربوطه و امور حقوقی تشکیل و در نرم افزار اتوماسیون اداری پیوند بارگزاری شد و تمامی لوایح ازهمین سیکل ارسال شده است.
لیکن فقط در چند مورد معدود آنهم به دلیل فوری بودن موضوع، لوایح طی نامه ی ارسال شده که البته ایراد قانونی بر آن چند مورد هم مترتب نیست. در این خصوص نیز تأکید لازم به کارکنان جهت اصلاح معدود موارد انجام شده است. درمورد صورت‌جلسات و مکاتبات ارسالی به شورا نیز مصادیقی اعلام نگردیده ولیکن اگر مواردی دارای نقص یا ایرادی بوده با حضور کارشناسان شهرداری در جلسات شورا و ارائه ی توضیحات لازم رفع ابهام گردیده به نحوی که سعی شده خللی در تصمیم گیری اعضای محترم شورا ایجاد نگردد.با این وصف ضمن پذیرش این نکته که کار بنده هم مانند سایرین عاری از نقص و اشکال نیست کماکان ازهرگونه پیشنهاد اصلاحی شورای محترم جهت بهینه کردن اموردر این خصوص استقبال می نمایم.
در پایان ضمن تقدیر از همه ی زحماتی که توسط مدیران محترم سابق شهری در شهرداری و شوراهای محترم نیشابور انجام گردیده است و بیان این مطلب که قطعاً مضایق فراوان آن دوره ها اجازه ی ارائه ی عملکرد مطلوبتر به ایشان از نظر کمی و کیفی نداده است اعلام می‌دارد که با همراهی های تمام و کمال شما عزیزان و تلاش زایدالوصف بسیاری از همکاران زحمت کشم در شهرداری و سازمان‌های تابعه ، عملکرد مدیریت شهری و شورای دوره ششم در بسیاری از حوزه ها در مدت بیست ماه خدمت بی منت قابل رقابت با کل مدت چهار سال /۹۶ تا ۱۴۰۰/ بوده و بعضاً و در برخی از موارد حتی آمار و اعداد و ارقام بالاتری نیز دیده می شود.
به عنوان مثال در کتابچه‌ی عملکرد آئینه ی خدمت که در تابستان ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی وقت شهرداری تهیه و توزیع گردیده است و در آن به گزارش تفصیلی و آماری عملکرد سالهای ۹۶ تا ۱۴۰۰ پرداخته شده است، میزان تناژ آسفالت تولیدی را ۱۱۰۰۰۰ تن برای کل مدت چهارسال ذکر نموده است در حالیکه عدد تولیدی آسفالت در مدت بیست ماهه خدمت اینجانب قریب به ۸۰۰۰۰ تن عنوان می گردد.
در طول مدت خدمت چهار ساله قبل ، تنها سرمایه گذاری های انجام شده قرارداد احداث سالن ورزشی مشایخان و مجموعه ی فاخرگذر فرهنگ و هنر با رقمی بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال عنوان می‌گردد در حالیکه در دوره ی فعلی که از آن ۲۰ماه گذشته است شاهد قرارداد سرمایه گذاریهای بزرگی چون مجموعه ی نیکجو، اجرای فیبر نوری در فازهای اول و دوم و سایت مشاغل مزاحم بودیم که در مجموع رقمی بالغ بر ۴۱۰۰ میلیارد ریال را می‌توان برای آن ذکر نمود که در نوع خود در تاریخ شهرداری نیشابور آن هم در این مدت کم، بی نظیر است. (نیکجو: ۸۰ میلیارد تومن—فاز یک فیبر نوری: ۳۵ میلیارد تومن—فاز دو تفاهم در دست اقدام با شاتل:۱۰۰ میلیارد تومن—سایت مشاغل مزاحم : ۲۰۰ میلیارد تومن)
در توسعه ی شبکه ی جداسازی آب شرب از فضای سبز در طول مدت ۴ سال دوره‌ی گذشته ۷ کیلومتر اجراشده و در دوره‌ی خدمت اینجانب تاکنون ۱۰ کیلومتر اجرا گردیده است.
در شاخص کلیدی شهر هوشمند در دوره ی گذشته ۲۸ سامانه راه اندازی گردیده است و در دوره ی خدمت اینجانب تاکنون ۲۴ سامانه راه اندازی شده است.
میزان نوسازی اتوبوس و مینی بوس دوره‌ی قبل ۷ دستگاه بوده است و دوره‌ی بیست ماهه ی اخیر، این اقدام به ۱۹ دستگاه رسیده است. در همین شاخص کلیدی حمل و نقل تعداد اتوبوسی که در مدت چهار ساله ی قبل بازسازی گردید ۱۰ دستگاه بود در حالیکه تاکنون حدود ۲۷ دستگاه اتوبوس را در این دوره بازسازی نموده ایم.
میزان درآمد محقق شده در مدت بیست و یک ماهه ی گذشته رقمی بالغ بر ۹۲۳ میلیارد تومان بوده است که تأثیر مستقیمی بر اجرای پروژه های عمرانی و پرداخت بدهی های شهرداری از دهه ی۶۰ تاکنون و پرداخت به پیمانکاران طلبکار و به بدهی های انباشته شده ی بانک‌ها و ادارات دارایی و تأمین اجتماعی و به پرسنل از نظر کامل بودن و سر زمان بودن خواهد داشت.

( به عنوان مثال پرداخت ۱۴۰میلیاردی بانک شهر و ۱۷۱ میلیاردی امور مالیاتی و حدود ۲۵۴ میلیاردی به سازمان تأمین اجتماعی که از دهه ی۶۰ تاکنون باقی مانده است مواردی از این دست است.)

پرداخت حقوق و مزایای پرسنل در پایان هرماه بدون حتی یک روز تأخیر که درسالیان گذشته به اذعان پرسنل و مستندات کم سابقه است.

در حوزه‌ی بازگشایی های مسیر در کتابچه‌ی مزبور در این بخش اطلاعات خاصی قید نگردیده است. عملکرد دوره‌ی ۲۰ ماهه به شرح زیر است:
– متراژ عرصه و اعیان تملک شده در مسیرها مقدار ۱۱۰۴۴ متر مربع می باشد
– برای تملک این عرصه و اعیان رقمی افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
در خصوص اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز که عموماً این اقدامات توصیفی هستند و شاید نتوان برای آنها عدد و رقم خاصی ذکر کرد نیز به ذکر این نکته بسنده می کنم که اگر نظر سنجی شود قطعاًهیچ یک از دستگاه‌های اجرایی متولی امر فرهنگ و یا هیئات مذهبی و یا گروه‌های مذهبی و انقلابی نخواهند بود که قضاوت بهتری در این خصوص نسبت به دوره های گذشته نداشته باشند.با حمایت بی حد و اندازه یکایک اعضای محترم شورای اسلامی شهر، برگزاری رویدادهای ورزشی ملی مانند دو دوره مسابقات آتش نشانان کشور( انتخابی تیم ملی اعزام به مسابقات جهانی) و یک دوره مسابقات استانی این حرفه، و ثبت رویدادهای فرهنگی روز جهانی خیام و روز ملی عطار و تأسیس دفتر انجمن مفاخر وآثار در نیشابور بعنوان نخستین شهرستان غیر از مرکز استان در کشور و پیگیری برای جشنواره های ریواس و ….. از این دست اقدامات است که در این دوره کوتاه رخ داده است.
تکرار می‌کنم آنچه تقدیم گردید حاصل همراهی‌های فراوان شورای محترم و تلاشغهای بی شائبه ی بسیاری از همکارانم در مجموعه ی شهرداری است و همه ی آنچه که باید باشد نیست بلکه همه ی آنچه که می توانست باشد بوده است و نباید محدودیت های ماده ی ۱۷ قانون درآمد پایدار شهرداری ها ، رکود بیش از حد ساخت و ساز در کشور، حجیم بودن بدنه ی نیروی انسانی ناکارآمد، هزینه های بسیار سنگین جاری ماهیانه شهرداری(هم اکنون ماهیانه بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان حقوق و کسورات شهرداری و کلیه سازمانها و واحدهای تابعه است)، مضایق فراوان مالی، وسعت بیش از حد نیازهای شهر، مناطق هفده گانه ی بازآفرینی شهر که در نوع خود در طراز شهرهایی مثل نیشابور کم نظیر است و نه هر عامل دیگری باعث شود که بنده و همکارانم از انجام خدمات صادقانه ی بیشتر باز بمانیم. این خدمات قطعاً با ارشادات راهگشای اعضای محترم شورا بهتر از گذشته و مطلوب تر از آن نیز می‌تواند ارائه و تقدیم نگاه رضایت بخش مردم شریف شهر نیشابور شود.

طوری گفته می شود که انگار ما حقوقی نمی دادیم !
در ادامه‌ی این جلسه سعید نیرآبادی نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، جوانان و امور بانوان گفت: در خصوص حقوق همه جا طوری گفته می شود که انگار ما حقوقی نمی دادیم در دوره ی قبل هم این حقوق را می‌دادند منتها اینگونه منظم نبود.
وی گفت: چطور جرایم شرکت خدماتی که در زمان سبزیور به ۳۰۰تا ۴۰۰میلیون رسیده بود در این زمان با این همه شکایات با شرکت خدماتی فعلی به ۱۰میلیون تومان رسیده است؟
وی افزود: درباره‌ی زمین برای بوستان هم باید بگویم همین ۲زمین را هم من به شما معرفی کردم، زیرا املاکی که شما تماس گرفتید اطلاعات به روزی نداشت. در بحث بوستان ها مبلغی گذاشتیم البته که خیلی از بوستان ها به هم ریخته، در بحث مرمت و بازسازی بوستان ها اگر اقدام کلی شده ذکر کنید.
وی گفت: در خصوص فضای سبز ۶۰ درصد آبیاری ما از آب شرب است و در خصوص شهر بازی، ۵ ایراد گرفته شده را اول باید رفع می‌کردیم و یک شهر بازی تأسیس می شد، بعد شهر بازی را تعطیل می کردیم و این همه دلخوری پیش نمی آمد.
وی اظهار کرد: ۸ و یا ۹ نفر در دوره ی میرفانی نیروی شرکتی شدند و ۳۷ نیرو کم کردیم و درحال حاضر نیاز به نیرو داریم که باعث ناراحتی شده است.
وی اظهار کرد: نگاه آقای شهردار به حوزه ی رسانه باید عوض شود و با نشست های خبری سوالات آنها هم پاسخ داده می شود و در رابطه با زمین آقای چمبری طبق قراردادی که داریم اگر اقدامی صورت نگیرد زمین را پس می‌گیرند.

فکر نمی کردم کار به جایی برسد که ۳ تا ۴ ساعت از وقت خود را برای مسائل ساده هدر بدهیم !
در ادامه ی جلسه محمدکاظم صادقی رئیس کمیسیون اداری، مالی، برنامه و بودجه ی شورای شهر نیشابور گفت: با توجه به شناختی که از آقای میرفانی داشتم و همراهی فرماندار، امام جمعه‌ی محترم و دادستان فکر نمی‌کنم به عنوان مثال جابه جایی سدمعبر، جابه جایی چند ماشین کار، حل ضایعات شهری، گره بزرگی باشد که نتوان به راحتی باز کرد، فقط نیاز به کمی توجه و مقداری پیگیری دارد.
وی افزود:
ما چک سفید امضا به آقای میرفانی داده‌ایم و پاسخ‌های تکراری و غیرمساعد به خاطر ضعف در مجوعه ی کارشناسی و اعتماد بیش از حد شما به ایشان است. باتوجه به شناختی که از شما داشتم فکر نمی کردم کار به جایی برسد که ۳تا ۴ ساعت از وقت خود را برای مسائل ساده هدر بدهیم.
وی افزود: از جمله مشکلات عمده که باعث شده اکنون با آقای میرفانی وارد چالش شویم معرفی کارشناسانی از سوی آقای میرفانی است که اعتقادی به برنامه ها و حرف های شهردار ندارند، مشکل دوم آنچه من شاهد هستم آقای میرفانی تصمیم هایی که می‌خواهند بگیرند یا شورای شهر باید مصوبه بدهد یا یکی از کارشناسان خودتان تصمیم بگیرند.
وی ادامه داد:
من تا کنون ندیده ام آقای میرفانی راجع‌به موضوعی تصمیم قاطع بگیرند، به عنوان مثال خودشان دستور بدهند این کار حتما باید انجام شود و پاسخ های شما تکراری و غیرمستند بوده است.
صادقی در خصوص تعداد نامه های مکاتبه شده با آقای میرفانی برای پایانه ی بابک کریمی گفت:
تعداد نامه های مکاتبه شده ۱۱ مورد بوده اما من از شما می‌خواهم تصمیم هایی که گرفته شده بررسی شود که کدام یک اجرا شده است.
وی در رابطه با ضایعات شهری گفت: آقای میرفانی اقداماتی انجام دادند، اما ما در مکاتبات مختلفی که با جناب میرفانی انجام داده ایم گفته شده این ها خارج از ردیف های اعتباری است و به عنوان مثال برای مرمت پارک ها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در ردیف ها هم ما اعلام کردیم چهارده ردیف را از داخل بودجه حذف می کنیم، اعتبار این هارا به ضایعات شهری اختصاص بدهید.
وی گفت: اگر این کار مقدور بود باید می پذیرفتید و اگر مقدور نبود باید مستقیم به ما اعلام می کردید.
صادقی در مورد زمین تنیس گفت:
۴ بار مکاتبه در مورد زمین تنیس با شهردار صورت گرفته و ۴ پاسخ متفاوت شنیده ایم.
او خاطر نشان کرد: پروژه ی ممیزی جزو برنامه های اصلی آقای میرفانی بوده و می‌تواند تحول شگرفی را در شهر به وجود بیاورد، اما آقای شهردار یک سال و نیم است مردد شده به چه روشی آن را انجام دهد، در صورتی که من به آقای میرفانی گفته بودم این کار اجرایی نیست.
صادقی ادامه داد: باتوجه به هشدار من درمورد محقق نشدن این کار، شهردار پاسخ دادند بنده اکنون دو پیمانکار در آستینم دارم که می توانند این کار را انجام دهند، درصورتی که یک سال و نیم از این حرف ها گذشته و هیچ اتفاقی رخ نداده است.
وی گفت: ماهم قبول داریم این مشکلات، یک روزه به وجود نیامده که یک روزه حل شود.

اطلاعات آقای میرفانی به روز نیست
احمد همت‌آبادی(مهندس) رئیس کمیسیون اقتصاد شهری و سرمایه‌گذاری گفت:
بنده عضو کمیسیون ماده ی هفت هستم و یک قسمت عمده از این کمیسیون که درواقع درآمدزایی بوده برای شهرداری محقق شده است.
وی افزود: سوال اول بنده شناسنامه دار کردن تمام درختان شهر و دوم بازگشایی حساب مشخص برای کمیسیون ماده‌ی هفت است و بفرمایید چقدر مبلغ جمع شده چون اطلاعی که من دارم صفر است.
وی درخصوص داشبورد مدیریتی شهرداری گفت:
زمانی که اعلام می‌کنیم داشبورد اطلاعاتی یعنی داشبوردی داریم که داخل آن داده های حوزه های مختلف را ارسال کرده ایم و می‌توان هرزمان که نیاز بود آن اطلاعات را در اختیار داشته باشیم و بررسی کنیم اما بنده به جرأت می توانم بگویم حداقل در حوزه ای که کار می کنم از جمله خدمات شهری و فضای سبز ما هیچ داده ای در داشبورد اطلاعاتی شما نداریم.
او در رابطه با موضوع مساجد گفت: کار خوب اعضای شورای ششم با حضور آقای میرفانی در حدود ۱۰ جلسه در مساجد برگزار شد و عمده ی جلسات در سال ۱۴۰۱ بوده و مصوبه ی شورا و اعتباری که ما پیش بینی کرده ایم ۵ میلیارد و در بودجه سال ۱۴۰۱ بوده است.
وی ادامه داد: بنده به عنوان رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، اطلاعاتی را فهمیده ام که یکی از آنها پروژه آقای نیکجو است، باید گفت که اطلاعات آقای میرفانی به روز نیست و این پروژه درحال ابطال است و آقای نیکجو به تعهداتشان عمل نکرده اند و با بیش از یک سال معطلی و هزینه، متأسفانه هنوز در نقطه صفر هستیم.

چرا توپ را در زمین شورا می اندازید؟

احمد همت‌آبادی(شورا) رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر گفت: از شهردار محترم توقع داریم حداقل کارهای ابتدایی از جمله جمع کردن زباله های مردم و رُفت و روب را پیگیری کنند، چرا توپ را می‌اندازید در زمین شورا؟ شفاف حرف نمی زنید و همه کار ها را گردن شورا می اندازید، شما شهردار این شهر هستید و منافع شهر دردست شما ست.
احمد همت آبادی افزود: انتخاب آقای میرفانی به عنوان شهردار نیشابور باتوجه به برنامه هایی است که ارائه دادند بود.
احمد همت آبادی در رابطه با مقایسه ی دوره ی پنجم و ششم خطاب به آقای میرفانی گفت:
در سال ۱۳۹۶ تعداد زمین های ورزشی هفت تا بودند و درپایان دوره ی پنجم این زمین ها به ۱۴ مورد رسیدند، اما در دوره‌ی ششم فقط ۲ پارک در اختیار مردم قرار داده شده است.
همت آبادی در خصوص به روز بودن داشبورد مدیریتی شهرداری گفت: چگونه در سال ۱۴۰۲ قبض نوسازی که درب منازل همشهریان رفت برای منزل ۴۰۰ هزار تومانی، یک میلیارد و ششصد محاسبه شده بود؟
وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان در این رابطه اطلاعی نداشته و هزینه را پرداخت کردند از جمله منزل خودم.
همت آبادی در خصوص اینکه چند پروانه در سال ۱۴۰۲ صادر شده گفت: درسال ۱۳۹۶ در منطقه‌ی یک ۷۳ پروانه صادر شده و در منطقه ی دو، ۸۱ پروانه، در سال ۱۳۹۹ منطقه ی یک، ۲۸۹مورد، در منطقه‌ی دو ۵۷۰ پروانه صادر شده، یعنی دوبرابر شهر همجوار (سبزوار) پروانه صادر کرده ایم.
او افزود: باتوجه به مصوباتی که این دوره در اختیار شهردار نیشابور بوده خیلی بیشتر از این باید کار می شد.
وی در رابطه با مکان میدان بار و مشکلات به وجود آمده برای شهروندان تصریح کرد: ازدوره ی اول شورا تا کنون نتوانسته ایم میدان بار را منتقل کنیم و باعث مشکلاتی برای شهروندان شده، ما در دوره‌ی ششم تصمیم گرفتیم این کار را به کمک و مدد شهردار انجام دهیم اما با مشکلات زمین مواجه شدیم.
او ادامه داد: زمین انتخاب شده بعد از اینکه قرار بر مصوب کردن بود مشخص شد بین وارث است و وارث ها اختلاف ملکی دارند.
همت آبادی افزود: به آقای میرفانی شهردار نیشابور اطلاع داده بودم، این پروژه، پروژه ی یک میلیارد یا دومیلیارد نیست، بلکه یک پروژه ی حیاتی است که حداقل ۵۰۰ میلیارد، بابتش هزینه می شود، ولی متاسفانه بی تدبیری شهردار موجب شد که متوجه شویم این زمین سند ندارد.
وی در رابطه با سد معبر شدن ۷۸ گاری و نیسان از پنج راه تا انتهای جمهوری خطاب به شهردار گفت:
متأسفانه مشاهده کردیم تریلی ای در مرکز شهر و درچهار راه بعثت و بلوار شورا یک هفته مشغول فروش میوه بوده و هیچ پیگیری نشده، چرا این اتفاقات باید بیوفتند؟ همکاران شهرداری کجا هستند؟

حبیب‌الله بتویی رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر شهر نیشابور در این جلسه گفت: اگر داشبورد مدیریتی آماده می‌بود ما اکنون می‌توانستیم بدون مراجعه به برگه و نامه اطلاعات را به دست آوریم.
وی افزود:
هرگونه مشکلی که داخل دفترچه هست برنامه ریزی شود، تا مطالباتی که مردم دارند انجام شود.
وی گفت: عدم شست و شوی کانال ها وجود دارد و نیروهایی که به شرکت داده شده بعضی ها رسمی شده و از پیمانکار اطاعت نمی‌کنند و دارای توانایی لازم نیستند.
وی اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته ۱۵۰ باکس قرار بود خریداری شود اما هنوز ۱۳۹ باکس خریداری شده آن هم به تازگی، بازگشایی مسیر ها بیشتر در مسیرهای برخوردار بوده تا کم برخوردار، رفع ترافیک میدان اسد آبادی با بازگشایی مسیر و ۱۰ میلیارد هزینه امکان پذیر است، سرویس دهی اتوبوس رانی بسیار نامطلوب است.
وی گفت: یک سال از قرارداد پارک حاشیه ای می گذرد و چندین بار تذکر دادیم که هرچه سریع تر نسبت به این موضوع اقدام شود ولی هیچ گونه اقدامی در این رابطه صورت نگرفته و پیمانکار بدون قرار داد قبلی کار می‌کند.
وی افزود: یک روز خودم شمارش کردم ۷۸ گاری و نیسان فقط از پنج راه تا انتهای جمهوری توقف داشتند، اینها اگر ساماندهی شده، کجا ساماندهی شده اند.

باید پنج نیروی شمشیرزن در کنار خود داشته باشید
سیدمومن حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، جوانان و امور بانوان شورای شهر نیشابور در ادامه‌ی این جلسه گفت: ما امروز میراث‌دار تشکیلات اداری ای هستیم که با قاعده وارد سیستم اداری نشده‌اند و باید تحولی در روابط شورا و شهرداری ایجاد شود.
وی خطاب به شهردار نیشابور گفت: برای اینکه اطلاعات دقیق تری به دست شما برسد باید پنج نیروی شمشیرزن در کنار خود داشته باشید.
میرفانی شهردار نیشابور ضمن تأیید برخی از صحبت های اعضای شورای شهر گفت: در مجموعه ی شهرداری به هرکس دست می‌زنم تا جایش را عوض کنم یکی زنگ می‌زند و انگار با این رویه دارم برای خودم دشمن‌تراشی می‌کنم.

در پایان این جلسه پنج نفر از اعضای شورا از پاسخ های میرفانی قانع نشدند.