از کشته شدن ۱۰ نفر به خاطر کمبود اکسیژن تا شکایت رئیس جمهور از نماینده نیشابور
از کشته شدن ۱۰ نفر به خاطر کمبود اکسیژن تا شکایت رئیس جمهور از نماینده نیشابور
جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور صبح امروز در حالی برگزار شد که مسائل مختلفی از جمله مرکزیت نیشابور در استان خراسان مرکزی، فوت ۱۰ نفر به خاطر کمبود اکسیژن در بیمارستان ۲۲ بهمن، شکایت رئیس جمهور از نماینده نیشابور، انتقاد از ضعف های زیرساختی ۷ ساله درمانی و پزشکی، موافقت وزارت نفت با احداث جایگاه CNG با اعتراض نماینده نیشابور نسبت به شلوغی جایگاه ها و آخرین آمار و وضعیت شیوع ویروس کرونا در نیشابور در آن مطرح شد.

۸۰۰ میلیارد ریال اعتبارات جذب حوزه بهداشت و درمان نیشابور شد

فرماندار ویژه نیشابور گفت: طی هشت ماه گذشته بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال جذب حوزه بهداشت و درمان نیشابور شده در حالی‌که از کل اعتبارات پارسال حدود ۴۰۰ میلیارد ریال جذب شد.

علیرضا قامتی دوشنبه در چهارمین جلسه شورای اداری‌ شهرستان نیشابور در سال ۱۳۹۹ گرامیداشت شهیدان علی و عباسعلی دهنوی که در فرهنگسرای سیمرغ برگزار شد گفت: در سفر اخیر معاون وزیر بهداشت به نیشابور ۸۵ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و یک دستگاه MRI به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به امکانات پزشکی نیشابور اضافه شد.
وی اظهار داشت: امسال اعتبارات در بخش تملک ۲۷۰ میلیارد ریال و ۱۲۸ میلیارد ریال اعتبارات ماده ۱۸۰ شد در حالی‌که در هفته دولت بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال طرح در نیشابور آماده بهره‌برداری است و همه این‌ موفقیت‌ها به خاطر انسجامی است که شکل گرفته است.
وی بیان کرد: کل اعتبارات حوزه پزشکی ما در حوزه استانی به ۱۰۰ میلیارد ریال نمی رسد در حالی‌که امروز خیری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان سوم نیشابور سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی عنوان کرد: باید حاشیه‌ها کاهش یابد و با تجمیع ظرفیت‌ها سرعت و دقت در اجرای طرح‌ها افزایش پیدا کند و در این چارچوب روابطمان باید قانونی باشد و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با آگاهی از وضعیت موجود و برای آینده برنامه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: امروز که یک جبهه وسیع برای جلوگیری از شیوع کرونا گشوده شده که اگر درست مدیریت نکنیم همه مسائل ما را زیر سوال می‌برد اولویت ما سلامت مردم است.
وی اظهار داشت: در این شرایط سخت کشور که دشمن همه تلاش خود را جهت ایجاد چالش برای نظام به کار گرفته با تلاش شبانه روزی مسئولان‌ مردم ناامنی احساس نمی‌کنند.
وی بیان کرد: معاون وزیر بهداشت در جلسه شورای تامین شهرستان نیشابور اذعان کرد این فنی‌ترین جلسه‌ای بود که تاکنون شرکت کرده‌ام و این جز در سایه همدلی میسر نخواهد بود.
وی عنوان کرد: خواهش من از همه مدیران این است که براساس برنامه‌ها پیش بروند و همه مدیران را کاملا رصد می‌کنیم و هر مدیری که دارای برنامه و توانمند باشد را حمایت می‌کنیم.
وی ادامه داد: تاکید برای تدوین سند توسعه نیشابور هم به همین‌خاطر بوده تا هر شخصی به طور دقیق به وظایف و ماموریت‌هایش آگاه باشد.
وی افزود: نیشابور قطعا ظرفیت استان شدن دارد اما نیازمند طرح‌‌های کارشناسی شده در این حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: دستگاه اکسیژن سازی که ماه قبل آمد به دلیل بار زیادی که از آن کشیدیم فیلترش جواب نداد اما یک دقیقه هم اکسیژن بیمارستان قطع نشده است و خودم در بیمارستان بوده ام. مگر ما قبل از اینکه این دستگاه بیاید اکسیژن در بیمارستان نداشتیم؟ در عرض دو ساعت حدود ۸۰ کپسول ۴۰ کیلویی از سطح شهرستان جمع آوری کردیم و ۲۰۰ کپسول نیز ار قبل داشتیم و گاز هم از طریق شرکت فولاد تامین شد. از مجموعه دهیاری ها ماشین آوردیم و هر دو ساعت اکسیژن مایع با خلوص ۹۹ درصد آمد و ظرف ۴۸ ساعت دستگاه مجددا به کارگیری شد.

شخص رئیس جمهور از من شکایت کرده

هاجر چنارانی گفت: در مجلس دهم‌جزو ۱۳ نفر اولی بودم که طرح استیضاح از رئیس جمهور را امضا کردم اما در این دوره با توجه به شرایط کشور و سخنرانی رهبری طرح سوال و استیضاح را امضا نکردم‌.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی افزود: یاد گرفته اند سخرانی ها را ضبط می کنند و به دادگاه ها شکایت می کنند در حالی که حرف مردم و مشکلات شهرستان را گفته ایم.

وی بیان کرد: شخص رئیس جمهور از من شکایت کرده و ۱۵ مرداد باید در دادگاه حاضر شوم برای اینکه بزرگترین گردش های مالی که در شهرستان ما انجام می شد اگزوز خودروی خراسان بود که طی ظلمی به یک خاندان خاص واگذار شده بود.

وی گفت: به خاطر امضای سوال از رئیس جمهور در دوره قبل مجلس بسیاری از کارهای ما مانند شهرستان شدن زبرخان بلوکه شد و تصمیم داشتند تا رای ما از زبرخان کاهش پیدا کند که موفق هم شدند.
وی اظهار داشت: صنایع دفاعی ما در این سال ها بسیار پیشرفت داشته است ولی هنوز نتوانسته ایم در حوزه خودروسازی موفق عمل کنیم ولی تا چند وقت دیگر اولین محصول مشترکشان با سپاه رونمایی خواهد شد که این موضوع لزوم استفاده از ظرفیت های داخلی را می رساند.
وی با اشاره به اینکه زیر ساخت های ما در گزارش های ۷ ساله مشکل دارد بیان کرد: همزمان با حضور آقای جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت ۱۰ نفر در نیشابور فوت می کنند چون اکسیژن نبود.


مطالب مرتبط:

فوت بیماران به دلیل نبود اکسیژن در بیمارستان نیشابور

۸۰۰ میلیارد ریال جذب حوزه بهداشت و درمان نیشابور شده است


وی بیان کرد: چرا امروز آمار فوت شهرستان ما از تهران بیشتر است؟ زیرساخت های ما مشکل دارد، بیمارستان سوم نیشابور چند سال است رها که شده، در این سال ها چه کار کرده ایم؟ دو تا اتاق به بیمارستان ۲۲ بهمن اضافه کردیم دوتا به جاهای دیگر!خانه بهداشت چنتا اضافه کرده ایم و امثال اینها! ما بیمارستان سوم و زیرساخت می خواهیم.

وی تصریح کرد: برای بیمارستان سوم چهار سال پیش خیر آوردیم گفتند خودمان خیر داریم و قرارداد ننگینی در شورای شهر بستند!!؟ می خواهیم تعامل داشته باشیم ولی جلسه می گذارند ما خبر دار نمی شویم.
وی ادامه داد: اسرائیل سند ۲۰۰ ساله می بندد ما هنوز در ۲۰ سال مانده ایم، درحادثه قطار ۳۰۰ نفر شهید دادیم که به تعداد تلفات کروناست و این‌موضوع درحال تبدیل شدن به فاجعه است.

وی تاکید کرد: اولین گامی که در این مجلس برمی داریم به سمت استان شدن نیشابور بزرگ خواهیم رفت و نیشابور می تواند مرکز خراسان مرکزی باشد زیرا در بسیاری از پارامترها در استان برترین هستیم و از لحاظ جمعیتی بعد از مشهد دومین شهر منطقه ایم.
وی خاطرنشان کرد: به شکل ویژه باید به بخش تقسیمات کشوری ورود کنیم، باید به دنبال شهرستان شدن میانجلگه و سرولایت باشیم، سرولایت در اول انقلاب ۵۴ هزار نفر جمعیت داشته که در حال حاضر به۱۶ هزار نفر رسیده و بزرگترین خیانت ها به نیشابور شده است.

احسان ارکانی دیگر نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار از مجلس یازدهمین به عنوان یک‌ مجلس انقلابی بسیار زیاد است و اولین‌اقدام توجه بیشتر به مناطق محروم است.
وی اظهار داشت: در این چارچوب توزیع قیر رایگان که حذف شده بود با طرح دوفوریتی نمایندگان تصویب شد و توانستیم یک میلیون تُن قیر رایگان را به تصویب برسانیم که امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد جهشی در این‌حوزه باشیم.
وی بیان کرد: در حوزه مسکن طرح دوفوریتی اخذ مالیات از خانه‌های خالی که تعداد قابل توجهی در کشور وجود دارد به تصویب رسید که از محل همین‌ مالیات در خدمت توسعه مسکن قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر شاهد اعتراض شدید مردم نیشابور به صف‌های طولانی در جایگاه‌های سی ان جی بود که با پیشنهاد ما برای حل این مشکل و احداث یک جایگاه سی ان جی دیگر با وجود همه مشکلات موافقت شد.

تیرماه امسال مرگ‌بارترین دوره از لحاظ ابتلا به کرونا در نیشابور بود

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: مرگ‌بارترین ماه نیشابور از لحاظ شیوع کرونا تیرماه امسال بوده و از ششم تیرماه وارد مرحله قرمز شده ایم.
محسن‌ عظیمی نژاد افزود: تاکنون ۳۴۴ نفر در نیشابور با علائم بیماری کرونا فوت کرده‌اند که از این تعداد جواب آزمایش ۱۴۴ نفر مثبت بوده و روند تصاعدی مبتلایان و فوتی‌ها ادامه دارد.

وی عنوان کرد: در تیرماه ۶۶۳ نفر در بیمارستان بستری شده اند که در مقایسه با خرداد ماه با ۲۶۰ مورد بستری رشد بیش از ۲٫۵ برابری داشت و از ابتدای مرداد ماه تا کنون نیز ۱۳۶ مورد بستری داشته ایم که اگر با همین روند ابتلا پیش برویم آمار بستری های مرداد از تیرماه نیز بیشتر می شود.
وی اظهار داشت: بیشترین میزان ابتلا به کرونا در محل کار، مراسم‌های عروسی و عزا، اماکن عمومی، مهمانی، اماکن زیارتی، پادگان بوده است که افراد با حضور در آن، به بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان تهاجمی بودن این ویروس افزایش یافته اظهار داشت: هیچ گروه سنی و هیچ دستگاهی در بدن از حمله این ویروس در امان نیست و طی ماه گذشته ۸۳ نفر از همشهریانمان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند در حالی که در خرداد این آمار ۵۶ نفر و در میانه ی موج اول در فروردین ماه ۸۰ نفر بوده و این آمار بسیار نگران کننده است.
️وی بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در نیشابور ۱۶ هزار و ۹۰۱ نفر به بیمارستان مراجعه کرده و ۳ هزار و ۳۳۴ نفر بستری شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۳۱ نفر ترخیص شده اند.
وی خاطرنشان کرد: مجموع تست های انجام شده در نیشابور ۴ هزار و ۴۸۳ نفر بوده که جواب آزمایش حدود ۴۳٫۷ درصد معادل یک هزار و ۹۵۹ مثبت و ۲ هزار و ۵۲۴ نفر منفی بوده است.

وی بیان کرد: حدود ۴۱ درصد از فوتی‌های کرونا در نیشابور بدون بیماری زمینه‌ای بوده و از این میزان ۷۲ درصد دچار تنگی نفس بوده‌اند و هم اکنون ۱۶۹ نفر به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند که ۱۹ نفر از آن ها در بخش ICU هستند.