احداث دومین خط تولید چادر مشکی پس از قم در نیشابور
احداث دومین خط تولید چادر مشکی پس از قم در نیشابور
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز بهره‌برداری از خط تولید قطعات خودرو شرکت نفیس پارت گفت: امروز ۹۰درصد چادر مشکی مورد نیاز در کشورمان از کشورهای چین‌و ژاپن وارد می‌شود که جزو اقلام‌ گلوگاهی می‌باشد و به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: در این راستا طرح راه اندازی خط تولید چادر مشکی در کارخانه نخریسی زبرخان با مشارکت آستان قدس ارایه شده که در حوزه ارایه تسهیلات و جانمایی زمین حمایت های لازم را می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های وزارت صنعت برای راه اندازی طرح ها و یا خارج کردن طرح های نیمه تمام از رکود مشارکت با نهادهای عمومی مانند ستاد اجرای فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و مشخصا آستان قدس رضوی است که برای تولید چادر  مشکی اعلام آمادگی کرده است.

از ابتدای امسال۴۳۰ واحد صنعتی احیا شد

وی افزود: در چهار ماهه نخست امسال ۴۳۰ واحد صنعتی احیا شده و این نشان دهنده تلاش همه جانبه برای بازگرداندن تولید به جایگاه واقعی‌اش است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰هزار طرح در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۳هزار طرح بیش از ۶۰درصد و در قالب پویش تولید و تداوم امید حدود چهار هزار طرح بیش از ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: طی ۹ هفته گذشته چهل واحد تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال برای هفت‌هزار نفر به صورت مستقیم و حدود پنج برابر این میزان را به صورت غیرمستقیم فراهم آورده است.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۲۰۰ طرح مهم تولیدی، صنعتی و لجستیک با ۱۷۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در قالب پویش تولید و تداوم امید به بهره‌برداری می‌رسد و این پویش تا پایان دولت دوازدهم‌ ادامه دارد.

تولید آلومینیوم در کشور ۵۰درصد افزایش یافته است

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز در شرایط سخت اقتصادی میزان تولید آلومینیوم ۵۰ درصد درصد افزایش داشته است.

حسین مدرس‌خیابانی افزود: افتتاح هر طرح جدید خاری است در چشم دشمنان و در سخت‌ترین شرایط اقتصادی بخش تولید با شتاب به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وی اظهار داشت: وقتی که غول‌های خودروسازی کره ایران را ترک کردند همه انتظار داشتند خودروسازی کشور تعطیل شود ولی با این‌حال صنعت خودروسازی ۲۰درصد افزایش تولید داشته است و همه اینها نتیجه صبوری و مقاومت عوامل تولید است.


گزارش تصویری:

شهرک صنعتی خیام شهرستان زبرخان و شهرستان فیروزه میزبان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت شد


وی بیان کرد: امسال به خوبی به شعار جهش تولید عمل می‌شود و با تمام توان تلاش می‌کنیم در کنار جهش تولید حمایت از تولید داخلی و بومی سازی محقق گردد.

وی تصریح کرد: نتیجه و ثمره جهش تولید باید در سفره مردم مشهود باشد و با افزایش میزان اشتغال برای جوانان ایرانی سفره مردم پررنگ‌تر می‌گردد.

خبرنگاران رزمندگان جنگ رسانه ای هستند

وی ضمن تبریک عید سعید غدیر و روز خبرنگار افزود: شما خبرنگاران رزمنده جنگ رسانه‌ای هستید که امرزو در کنار جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی به راه افتاده و تلاش کنید این موفقیت‌ها به اطلاع مردم برسد.

وی گفت: امروز مردم بیش از هر چیز نیاز به امید دارند و این هنر خبرنگاران است تا جلو اخبار ناامید کننده‌ای را که بوسیله رسانه‌های دشمن به فضای جامعه تزریق می‌شود بگیرند و از اثر آن بکاهند.

وی یادآور شد: مردم ممکن است با فضای مجازی خودشان را سرگرم کنند ولی نقطه اعتماد و اطلاع‌رسانی رسانه ملی است که در تحقق شعار جهش تولید نقش موثری دارند.

وی گفت: در جنگ اقتصادی که درگیر آن هستیم سانه‌ها نقش موثری داشته و خبرنگاران در این جنگ رسانه‌ای در کنار رزمندگان بخش صنعت و تولید نقشی بی‌بدیل دارند‌.

وی افزود: در این شرایط خاص آگاه‌سازی مردم از موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام هنر خبرنگاران است که به خوبی از عهده آن برآمده‌اند.

حسین مدرس خیابانی وزیر صنعت و معدن وتجارت به مناسبت هدیه روز خبرنگار به خبرنگاران نیشابور فیروزه و زبرخان قول اهدای یک قواره چادر مشکی را داد.