آیین‌نامه انتخاب شهردار، مصوبه‌ای غیرکارشناسی و غیر قابل اجراست
آیین‌نامه انتخاب شهردار، مصوبه‌ای غیرکارشناسی و غیر قابل اجراست
نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه هیات وزیران در خصوص انتخاب شهرداران و شهردار تهران مصوبه‌ای غیرکارشناسی، غیر فنی و اساسا غیرقابل اجراست.

احسان ارکانی اظهار کرد: بنده در خصوص آیین‌نامه هیات وزیران درباره انتخاب شهردار، نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی زده و اشکالات این مصوبه را برشمردم.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه هیات وزیران در خصوص انتخاب شهرداران مصوبه‌ای غیرکارشناسی، غیرفنی و اساسا غیرقابل اجراست‌. کاملا مشخص است مجموعه یا فردی که این مصوبه را تدوین کرده اطلاعاتی از وضعیت شهرداری‌ها، شناختی از مناطق و شهرهای مختلف کشور و نیز سازوکارهای تعریف شده در شوراها و شهرداری‌ها نداشته است.

وی ادامه داد: به جز ابهامی که در تعریف مدیریت‌های حرفه‌ای اعم از مدیریت ارشد تا مدیریت پایه، عملیاتی و میانی که در این مصوبه وجود دارد، در شهرهای کوچکی که بالاترین سطح سازمانی مدیریت، رئیس اداره است، چطور شرط لازم برای شهردار منتخب ۷ سال سابقه مدیرکلی یا معاونت مدیرکلی است؟

ارکانی تاکید کرد: در حقیقت این مصوبه باعث می‌شود بسیاری از شوراهای شهرهای مختلف سطح کشور برای انطباق با این آیین‌نامه به دنبال افرادی غیربومی و ناآشنا با حوزه جغرافیایی، مسائل، مشکلات و فرهنگ مردم آن شهر باشند. از این رو  این مصوبه در راستای تشویق شوراها به عدم انتخاب نیروهای خبره بومی در شهرها و استفاده از نیروهای غیر بومی و غیر آشنا در شهرها است که این مهمترین اشکالات بر مصوبه هیات وزیران است.

  • منبع خبر : فارس