آقای استاندار، نیشابور با ریموت کنترل اداره نمی‌شود
آقای استاندار، نیشابور با ریموت کنترل اداره نمی‌شود
احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان طی برنامه‌ای در فرهنگسرای سیمرغ با عنوان نشست جوانان انقلابی و تشکل‌های فرهنگی و مذهبی نیشابور از برخی پشت پرده‌های انتصاب فرماندار نیشابور پرده برداشت و تاکید کرد اگر سردار نظری همین مسیر را بروند نه تنها داد ما که داد نمایندگان دیگر شهرهای خراسان رضوی  را هم در خواهند آورد.


احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان طی برنامه‌ای در فرهنگسرای سیمرغ با عنوان نشست جوانان انقلابی و تشکل‌های فرهنگی و مذهبی نیشابور از برخی پشت پرده‌های انتصاب فرماندار نیشابور پرده برداشت و تاکید کرد اگر سردار نظری همین مسیر را بروند نه تنها داد ما که داد نمایندگان دیگر شهرهای خراسان رضوی  را هم در خواهند آورد.
ارکانی با انتقاد از عدم حضور سردار نظری استاندار خراسان رضوی در نیشابور طی چهار ماه گذشته وی را مستقیما مورد خطاب قرار داده و گفت: آقای نظری با ریموت کنترل نمی‌شود نیشابور را اداره کرد، شما چهار ماه است استاندار شده‌ای و طی این مدت حتی یک بازدید از دومین شهر استان نداشته‌ای، چسبیدن  به مشهد و رها کردن نیشابور ظلمی بزرگ به منطقه است، ما نگران بودیم استاندار خراسان بشود استاندار مشهد و اکنون همین شده است.
وی تصریح کرد: ما استاندار مشهد نمی خواهیم بلکه استاندار خراسان رضوی می خواهیم و به هین خاطر موضوع استان شدن نیشابور را پیگیری می کنیم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم البته اینکه محقق شود یا نه با خدا است.
وی در بخش دیگری از سخنانش از پرونده تخلفات استاندار خراسان رضوی پرده برداشت و مدعی شد پرونده تخلفات استاندار خراسان رضوی در دیوان محاسبات کشور در حال بررسی است.
وی گفت: آقای نظری در تخلفی آقای خدائی را که هیچ رابطه استخدامی ندارد به سمت معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی منصوب کرده و چندین تخلفات دیگر دارد که در دیوان محاسبات کشور در حال بررسی است.
ارکانی در خصوص انتخاب استاندار  خراسان رضوی اظهار کرد: بر مبنای جلساتی که داشتیم و به جهت اعلام اوج همراهی با آقای رئیسی به این نتیجه رسیدیم هیچ گزینه ای را به جهت استانداری اعلام نکنیم و انتخاب استاندار را به ریاست جمهوری بسپریم و در نهایت سردار یعقوبعلی نظری را برای استانداری خراسان رضوی انتخاب شد.

دست‌های پنهان فرماندار فرمان‌بر می‌خواهند
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش درباره حواشی انتخاب فرماندار نیشابور گفت: هر موقع می‌شد کسی از درون همین شهر رشد کند دستهای پیدا و پنهانی از داخل این شهر پیدا می‌شد که از گزینه غیر بومی و فرمانبر حمایت می‌کردند و تا همین فضا در این شهر حاکم باشد ما وضعیتمان همین است.ارکانی با بیان اینکه خودخواهی برخی افراد به سرمایه‌ها، مفاخر و بزرگان این شهر لطمه زده گفت: برای فرمانداری شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان نظر سردار نظری این بود که اگر نمایندگان و امام جمعه شهرستان برای انتخاب فردی برای گزینه فرمانداری به اجماع برسند  ما هم موافقیم، از این رو به اصرار و تاکید ایشان ماه گذشته بنده و خانم چنارانی و سردار حسین سلیمانی  با توجه به شاخصه‌های تسلط بر کارهای عمرانی، سوابق جانبازی، روحیه جهادی و انقلابی و نیز بومی علیرضا اخویان را برای فرمانداری نیشابور انتخاب  و پس از موافقت امام جمعه نیشابور موضوع رابه استانداری اعلام کردیم.وی ادامه داد: سردار نظری بعد از جلسه‌ای که با  اخویان داشتند طی تماسی موافقتشان را با ایشان برای فرمانداری نیشابور اعلام کردند اما در جلسه دیگری با  سرهنگ نیک یاد و سرهنگ حسینی فرمانده فعلی و سابق ناحیه مقاومت سپاه بسیج نیشابور و حجت الاسلام شرعی امام‌جمعه اسبق فیروزه نظر بر این بود که دهباشیان و عباسی به عنوان فرماندار و معاون سیاسی فرماندار معرفی شوند.ارکانی افزود: در نهایت هفته گذشته سردارنظری طی تماسی اعلام کردند مراسم معارفه آقای اخویان روز دوشنبه برگزار می‌شود اما یکشنبه شب مراسم معارفه لغو شد و سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اذعان داشتند سردار نظری جدای از نظر شما نظر امام جمعه و آقای حسینی را هم کسب کردند و در تماسی که با سردار نظری گرفتم، پرسیدم شما به عنوان استاندار زمان مشخص کرده‌اید و فرماندار هم مشخص شده، چطور  چند ساعت مانده به زمان مراسم می‌گویید در مورد اخویان به جمع بندی نرسیدیم؟
البته مطلع شدم هاجر چنارانی با وجود موافقت اولیه بعدا با انتصاب اخویان برای فرمانداری نیشابور مخالفت کرد و همین خط بطلانی کشید بر انتخاب اخویان به عنوان گزینه بومی، توانمند و جهادی نیشابور.
ارکانی خاطرنشان کرد: ساعت ۹ صبح دیروز طی تماس با آقای قامتی متوجه برنامه معارفه فرماندار جدید شدم و با معاون سیاسی وزارت کشور تماس گرفتم تا در جریان انتخاب فرماندار جدید قرار بگیرم ولی آقای خرمشاد اظهار بی اطلاعی کرد و با وجود تماس های مکرر هم نتوانست با آقای نظری صحبت کند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در ادامه گفت: بالاخره در راه نیشابور طباطبایی معاون سیاسی استاندار طی تماس با من اعلام کرد که ما می‌خواستیم غافلگیرانه عمل کنیم. مگر عملیات جنگی است؟ و در نهایت روزگذشته بدون حضور من مراسم معارفه انجام شد.
ارکانی اظهار کرد: فرماندار جدید نیشابور اهل باخرز و فرمانده سپاه تربت جام  هستند که قرار بود فرماندار خواف شود ولی فرماندار نیشابور شد و این قسمتی از ماوقع بود که امکان بازگویی آن را داشتم البته لایه های پنهانی هم بود که نمی توان بازگو کرد.
وی با تاکید بر اینکه دخالتی در انتخاب فرماندار نیشابور نداشته تصریح کرد: نکته این است که تقاضای این آقایون دخالت در این انتصاب و برکناری قامتی، عظیمی نژاد، کاوه و کاویان‌پور و حتی آقای یعقوبی بود اما الان می گویند که در عزل و نصب‌ها دخالت نکنیم.
ارکانی در خصوص شهرداری درود و فرمانداری زبرخان گفت: ما در مورد تغییر فرماندار زبرخان جمع بندی نداشتیم و آقای سلیمانی جزو بخشداران دولت نهم و دهم بود و در دولت آقای روحانی برکنار شد و سال گذشته هم که فرماندار شد گزینه دولت اعتدال نبود و از آنجا که زبرخان شهرستان تازه تاسیس می‌باشد بهتر است ایشان فرماندار زبرخان بماند و در مورد گزینه شهرداری درود من هیچ دخالتی نداشتم.