تمامی ساخت و سازهای بدون مجوز از ابتدای سال در اسرع وقت باید به حالت قبل برگردند
تمامی ساخت و سازهای بدون مجوز از ابتدای سال در اسرع وقت باید به حالت قبل برگردند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نيشابور گفت: تمامي ساخت و ساز هاي فاقد مجوز از تاریخ اول فروردین ماه ۹۹ در اسرع وقت باید به حالت قبل اعاده گردند.

حجت الاسلام اکبری مقدم در جلسه یگان حافظان انفال نیشابور گفت: یگان حافظان انفال در سال ۱۳۹۳ به منظور پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با تخلفات حوزه انفال با حضور یگانهای حفاظت تعدادی از دستگاه های اجرایی مرتبط شکل گرفت و تا کنون در کنترل تخلفات این حوزه نقش داشته است. وی با اشاره به برخی از مشکلات و نیاز های یگان حافظان انفال نیاز مبرم یگان حافظان انفال شهرستان نیشابور را به یکدستگاه لودر جهت اجرای احکام قضایی را ضروری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت فرمانداری محترم شهرستان از سرجمع اعتبارات سال جاری و آتی دستگاه های اجرایی ادارات عضو یگان حافظان انفال یک دستگاه لودر خریداری شود. ایشان همچنین با اشاره به افزایش ساخت و سازهای غیر مجازدر نقاط مختلف شهرستان بویژه درزمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق ییلاقی در فروردین ماه امسال به علت سوء استفاده از شرایط بیماری کرونا به کلیه نیروهای یگان حافظان انفال بویژه امور اراضی جهاد کشاورزی دستور داد تمامی ساخت و ساز های فاقد مجوز بعد از تاریخ ۹۹/۱/۱ باید در اسرع وقت به حالت قبل اعاده گردد. وی همچنین از برخورد قانونی با مشاورین املاکی که اراضی کشاورزی و باغی را قبل از اخذ مجوز های قانونی خرید و فروش نمایند خبر داد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین راهکار ها برای برخورد با تخلفات در حوزه انفال نیاز دستگاه های اجرایی به نقشه راه و برنامه هدفمند و زمانبندی مناسب است. علیرضا قامتی با اشاره به لزوم اجرای طرح کادستری اراضی ملی و دولتی در سطح شهرستان و تشکیل بانک اطلاعات املاک و اراضی دولتی شهرستان ابراز امیدواری کرد دراسرع وقت با پیگیری کلیه دستگاه های اجرایی دست اندر کار و اداره ثبت اسناد شهرستان این مهم انجام شود. وی افزود: جلب مشارکت بیشتر دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا ها و پیشگیری و گزارش به موقع تخلفات توسط آنان و استفاده ازامکانات در اختیار دهیاری ها و ارتباط با ائمه محترم جمعه و امام جماعت مساجدو استفاده از ظرفیت بسیج و نیروهای داوطلب و همیاران بویژه در روستا ها در زمینه کنترل و مدیریت تخلفات حوزه انفال کارگشا خواهد بود و مردم در صورت جدیت و قاطعیت یگانهای حفاظت در برخورد با تخلفات با آنان همراهی بیشتری خواهند داشت. وی با تشکر از دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان نیشابور در خصوص همکاری با دستگاه های اجرایی مسئول جهت برخورد با مخربین و متجاوزین به حریم انفال از روسای دستگاه های اجرایی خواست تا از نیروهای یگان حفاظت حمایت بیشتری نموده و به دور از ملاحضات در برخورد باافراد سود جو و فرصت طلب و متجاوز به حریم انفال به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کنند .

در ادامه این جلسه سپس هر یک از روسای ادارات و مسئولین یگانهای حفاظت حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد یگان حفاظت دستگاه اجرایی متبوع خود در سال ۱۳۹۸ پیشنهادا تی را جهت هم پوشانی بیشتر ماموریت ها به جلسه ارائه نمودند.خرید یک دستگاه لودر جهت اجرای احکام قضایی یگان حافظان انفال از سرجمع اعتبارات سال جاری و آتی دستگاه های اجرایی عضو یگان حافظان انفال و متناسب با اعتبارات هر دستگاه اجرایی، برخورد قانونی با مشاورین املاکی که اراضی کشاورزی و باغی را بدون رویت و اخذ مجوزهای قانونی مالکین و طی مراحل قانونی خرید و فروش نمایند ، فراهم نمودن مقدمات لازم جهت بازگشایی حریم کال جنگل، استفاده از ظرفیت همیاران محلی بویژه اعضای شورا های اسلامی و دهیاران، ائمه جمعه و جماعات ، پایگاه بسیج و برگزاری کارگاه های آموزشی در روستا های هدف و تشکیل کمیته تدوین استعلامات درفرمانداری از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

  • منبع خبر : خاتون شرق