۲۲ مدیر مدرسه متخلف در نیشابور اخطار کتبی گرفتند
۲۲ مدیر مدرسه متخلف در نیشابور اخطار کتبی گرفتند
خاتون شرق - سید مهدی قاضی رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیشابور گفت: با هیچ مدیر مدرسه‌ای تعارف نداریم و تاکنون ۲۲ اخطار کتبی به مدیران مدارس بخاطر تخلفات داده ایم و هیچ گونه وابستگی به کسی ندارم و وامدار کسی هم نیستم و با هر تخلفی برخورد می کنم.

سید مهدی قاضی رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیشابور گفت: با هیچ مدیر مدرسه‌ای تعارف نداریم و تاکنون ۲۲ اخطار کتبی به مدیران مدارس بخاطر تخلفات داده ایم و هیچ گونه وابستگی به کسی ندارم و وامدار کسی هم نیستم و با هر تخلفی برخورد می کنم.
وی با اشاره به اینکه ۴۷۱ مدرسه فعال در نیشابور وجود دارد اظهار کرد: یکی از غفلت‌های بزرگ گذشته در نیشابور جذب نیروی انسانی بوده و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نفر در نیشابور تقاضای بازنشستگی کرده اند که ۵۰۰ نفر شرایط بازنشستگی دارند.
وی افزود: خوشبختانه در سهمیه آموزگاران ۳۴۲ نفر و در سهمیه دبیری شهرستان ۳۰۸ نفر و بیش از ۳۵۰ نفر در نقل و انتقالات به حوزه آموزشی نیشابور افزوده شده اما بازهم مشکل کمبود نیروی انسانی داریم.
وی گفت: جذب نیروی انسانی پیش بینی نشده بود که در مهر ۱۴۰۲ چقدر نیرو باید جذب شود و چقد بازنشسته داریم، امسال بیش از ۹۰۰ نفر در نیشابور درخواست بازنشستگی کرده اند و حدود ۵۷۰ نفر شرایط بازنشستگی را دارند و از نظر ما حدود ۶۰۰ نفر امسال بازنشسته می شوند و به همین مقدار حداقل باید برای امسال به ما اضافه می شدند و برای اولین بار در خود نیشابور در آزمون استخدامی آموزگاران ۳۴۲ نفر سهمیه نیشابور هستند که بعد از مصاحبه و گزینش از اول مهرماه به آموزش و پرورش نیشابور اضافه می شوند.
قاضی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: در ساعات غیر اداری حضور کادر آموزشی آموزش و پرورش در ستادهای انتخاباتی نامزدها ایرادی ندارد و ما وظیفه داریم تا از دستگاه آموزش و پرورش صیانت کنیم.
وی گفت: ۲۶ رتبه استانی در جشنواره نوجوان خوارزمی توسط دانش آموزان نیشابور کسب شده و ۲ دانش آموز نیشابوری در مسابقات کشوری نوجوان خوارزمی که در استان گیلان داوری می شود در مسابقات علوم آزمایشگاهی خانم ستایش ده جوریان و مهشید ریوندی از دبیرستان فرزانگان مقام اول کشوری را کسب کردند و چهار مقام کشوری در جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سرا های سطح کشور کسب کرده اند.
سید مهدی قاضی با اشاره به افزایش هنرستان های تخصصی گفت: ایجاد یک هنرستان تخصصی به نام هنرستان پسرانه مکانیک برادارن در چهارده معصوم با مساعدت آقای براداران خیر این مدرسه بود که بهترین استفاده از این فضا انجام می شود.
قاضی در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی خرداد سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: امتحانات نهایی امسال به صورت تمام الکترونیکی بود و در سراسر کشور تصیح و برگزاری آزمون از شرایط خاصی برخوردار بود و شهرستان نیشابور در بین ۴۷ اداره آموزش و پرورش در سطح استان خراسان رضوی رتبه هفتم استان را کسب کرد.
وی افزود: در این مدت تفاهم نامه ساخت ۲۲ مدرسه روستایی را در اداره کل نوسازی و با همراهی جناب آقای وکیلی انجام داده ایم که از این ۲۲ مدرسه ۹ تا مربوط به مدارس روستایی بخش مرکزی نیشابور است و بقیه مربوط به قطب شهید شوشتری است.
قاضی در رابطه رابطه کمک های خیران گفت: خیری هم داشته ایم که منزل دوطبقه خود را وقف آموزش و پرورش کرد که درحال حاضر آموزش و پرورش می خواهد از آن بهربرداری کند.
وی گفت: در حال حاضر ۲طرح داریم که به احتمال ۹۹ درصد باید تا اول مهر تکمیل شود:
۱_طرح ابتدایی خانم خاکباز در شهرک فیروزه که حجمی از تعداد دانش آموزانی که ما در شهرک داریم را کم خواهد کرد و این مدرسه تقریبا آماده است و قسمت های نهایی کار درحال انجام است.
۲_ وکیلی ۹۹ به عنوان هنرستان جدید در قسمت خواهران در شهرک بهره‌برداری خواهد شد.
در خصوص مدرسه خاکباز ۱۰۰ اول مهر به برداری می‌شود اما مدرسه وکیلی ۹۹ ممکن است با ۱۰ روز تاخیر مواجه باشیم. و دانش آموز برای این ۲ مدرسه ثبت نام کرده ایم. در رابطه با موضوعات پرورشی اتفاقات خوبی را شاهد بودیم که در چند روز گذشته کسب سه مقام کشوری را داشته ایم و چهار رتبه کشوری در پرسش مهر را شاهد بودیم و ۱۷ عنوان رتبه کشوری در مسابقات کشوری فرهنگی هنری داشته ایم و ۴۲۷ رتبه برتر کشور در رشته درس هایی از قرآن داشته ایم.
وی افزود: ۱۰۹ برنامه گفتمان دینی و مذهبی در طول سال تحصیلی برنامه ریزی شده و بعد از چندین سال امسال درماه رجب و هم در ماه رمضان اعتکاف دانش آموزی داشته ایم.

تجاری سازی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم
وی تصریح کرد: موضوع تجاری سازی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم و در هنرستان علم و صنعت مجوز هشت مغازه را گرفته ایم و در مدرسه مهدوی خیر سه مغازه را می‌خواهد درست کند.
وی گفت: برای آینده نگری که در دولت جدیدصورت گرفته است سهمیه دانشگاه فرهنگیان اعداد خیلی قابل تحمل داشته است ولی امسال بعد از آمدن دفترچه ها مشاهده خواهید کرد که ۲۰ برابر سال قبل افزایش جذب دانشجو داریم، این عدد فقط برای نیشابور است.
مدیر آموزش و پرورش نیشابور با اشاره به وضعیت نابسامان عمارت تاریخی مجتهدی اظهار کرد: تنها ۵۰ درصد مالکیت عمارت مجتهدی در اختیار آموزش و پرورش است و ۵۰ درصد دیگر آن در اختیار شرکت سیمان زاوه است و همچنان وضعیت این عمارت بلاتکلیف است و منتظر تشکیل جلسه میراث فرهنگی هستیم.