نام پلیس نیشابور باید در جهان بدرخشد 
نام پلیس نیشابور باید در جهان بدرخشد 
 خاتون‌شرق- سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مراسم معارفه فرمانده انتظامی جدید نیشابور گفت: شان و منزلت نیشابور را در چارچوب ماموریت خودم‌ نپسندیدم و علاقه داشتم همانطور که نام نیشابور در جهان می‌درخشد باید نام پلیس آن هم بدرخشد اما در زمانی این مسئولیت به ما محول شد که مشکلات زیادی هم به خاطر شیوع کرونا و هم به خاطر توطئه‌‌های دشمن ما را احاطه کرده بود.

سعید صفارائی _ سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مراسم معارفه فرمانده انتظامی جدید نیشابور گفت: شان و منزلت نیشابور را در چارچوب ماموریت خودم‌ نپسندیدم و علاقه داشتم همانطور که نام نیشابور در جهان می‌درخشد باید نام پلیس آن هم بدرخشد اما در زمانی این مسئولیت به ما محول شد که مشکلات زیادی هم به خاطر شیوع کرونا و هم به خاطر توطئه‌‌های دشمن ما را احاطه کرده بود.

وی افزود: تاریخ نیشابور را که مطالعه کردم متوجه شدم از سال ۱۳۷۰ هر آنچه داشتیم به همان بسنده شده و توسعه اساسی نداشتیم به همین خاطر مسئولان استان و شهرستان را به کمک طلبیدیم و خیران هم‌ بسیج شدند و امروز صاحب یک مرکز آموزش در نیشابور شده‌ایم و این‌ افتخار ثبت شد که نیروی انتظامی یک مرکز آموزشی در نیشابور داشته باشد.

وی گفت: نیشابور به تنهایی استعداد برخی از استان‌های کشور را دارد و مسیر تردد میلیون‌ها زائر به سمت حرم رضوی است و بیش از ۶۰درصد زائران امام هشتم از مسیر نیشابور به مشهد می‌روند و مجاز نیستیم این فرصت در اختیار مجرمان قرار بگیرد که کوچکترین آزادی به ایشان برسد.

وی افزود: سرهنگ احمدی که نشان‌جانبازی دارد نباید کوچک‌ترین غفلتی در این‌خصوص داشته باشد و شناخت ایشان نسبت به نیشابور مشهود است و اینجا ذخیره نیروی انسانی و استعدادهای ما است و پلیس باید در تراز نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی اظهار کرد: نیشابور جایی است که حدیث ولایت ابلاغ و تفسیر شد و اینجا سربازان ولایت به تاسی از حدیث سلسله‌الذهب در دایره این دژ و قلعه قرار می‌گیرند.

وی گفت: اگر امروز بحث از تبعیت محص از فرماندهی کل قوا است رسالت این موضوع بر ما تعیین و تکلیف شده است و عظمت این سرزمین به معنای واقعی کلمه در ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست و استعدادهایی که در اینجا وجود دارد متفاوت از سایر نقاط است.

سردار تقوی گفت: حضور برادر عزیزمان جناب سرهنگ علیزاده در نیشابور و هم‌ رفتنشان براساس اختیار نبود بلکه براساس تکلیفی بود که به ایشان شده بود و بهترین جمله و تفسیر درباره تلاش‌های نیروی‌انتظامی به جنگ ترکیبی تعبیر شد و براین اساس کارنامه نیروی انتظامی موفق بود و اگر در این جنگ ترکیبی مردم در کنار نیروی انتظامی نبود موفق نمی‌شدیم.

 

سردار تقوی در گفت‌وگو با خاتون‌شرق اظهار کرد: تقویت فراجا در نیشابور به طور ویژه در دستور کار قرار دارد و  به همین خاطر مرکز آموزش در نیشابور مستقر شد.

وی درخصوص تغییر سریع فرماندهان انتظامی نیشابور گفت: برخی اوقات در موقعیتی قرار می‌گیریم که اگر ارتقا انجام نشود امکان دارد این فرصت از دست برود و در نیروهای مسلح ارتقا براساس جایگاه‌های سازمانی انجام می‌شود و امروز شامل حال فرمانده انتظامی نیشابور شده است و ما هم بر جابجایی نیروها حساس هستیم زیرا خانواده‌های ایشان هم تحت فشار هستند و من خودم هم اعتقادی به جابجایی‌های سریع و خارج از برنامه و تا پایان حکم را ندارم.

 

سرهنگ علیرضا حسینعلیزاده فرمانده پیشین انتظامی نیشابور و فرمانده فعلی یگان حفاظت آستان قدس رضوی گفت: این‌ توفیق را داشتم ۲سال در شهر نیشابور خدمت کنم و این ۲سال جزو بهترین دوران زندگی من بود و بر تجربه‌هایم اضافه شد.

وی افزود: طی این‌مدت تلاش کردم وظیفه‌ام را به اندازه توانم انجام دهم و کم‌ نگذاشتم و با تمام‌ وجود خودم و خانواده‌ام را وقف سازمان کردم و قضاوت با همشهریان است.

وی گفت: در حوزه جرایم هیچ جرم خشنی را نداریم که در نیشابور کشف نشده باشد و در نیشابور در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نسبت به سایر شهرها موفق‌تر بودیم.

 

برای تامین امنیت همه باید گوش به فرمان فرمانده انتظامی باشیم

 

ابوطالب جوان معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: برای تامین نظم و امنیت شهر همه ما باید مانند سرباز گوش به فرمان فرمانده انتظامی شهرمان باشیم و باید این همراهی و همکاری مستمر در مجموعه شهرستان اتقاق بیفتد.

وی افزود: پارسال شرایط سختی را گذراندیم و در آن شرایط نیروی انتظامی با حضور موثر میدانی برای ایجاد نظم و امنیت خوش درخشید و دوران سخت اغتشاشات و ناآرامی‌ها را با کم ترین تنش طی کردیم.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس گفت: در همه دنیا میزان‌حقوق و مزایا ۲۰درصد بیشتر از سایر هرگان‌ها است اماودر ایران ۲۰درصد کمتر است.

وی افزود: نیشابوری‌ها از حذف پادگان هاشمی‌نژاد ناراضی بودند و انتظار داریم سهمیه نیروی انتظامی ما لااقل در صف از این بخش تامین شود.

وی‌گفت: پادگان‌نیروی انتظامی یکی از اقدامات بزرگ‌ بود و بخش مرکزی نیشابور با ۱۶۶ روستا و حدود ۲۰۰ آبادی نیازمند نگاه ویژه است.

 

صبح امروز طی مراسمی با حضور سردار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی سرهنگ حسین احمدی طی حکمی از سوی سردار رادان به مدت سه سال به عنوان فرمانده انتظامی نیشابور معارفه و از سرهنگ رضا حسین علیزاده فرمانده پیشین انتظامی نیشابور تقدیر شد.

 

سرهنگ علیرضا حسینعلیزاده در حال حاضر فرماندهی یگان حفاظت آستان قدس رضوی را در مشهد برعهده دارد.

سرهنگ حسین احمدی پیش از این فرماندهی نیروی انتظامی‌کاشمر بوده است.