مملکت مال حزب‌اللهی‌ها است!
مملکت مال حزب‌اللهی‌ها است!
خاتون شرق - اوایل هفته خانمی  در تلویزیون رسمی کشور از دعوت برخی افراد اصلاح‌طلب و میانه‌رو به تلویزیون گله کرد و گفت: مملکت مال حزب‌اللهی‌ها است، مملکت، مملکت امام حسین(ع) است.

سعید صفارائی

اوایل هفته خانمی  در تلویزیون رسمی کشور از دعوت برخی افراد اصلاح‌طلب و میانه‌رو به تلویزیون گله کرد و گفت: مملکت مال حزب‌اللهی‌ها است، مملکت، مملکت امام حسین(ع) است.

ما البته به دیانت این بانوی محترم احترام می‌گذاریم اما فرمایش ایشان، محلی از اعراب ندارد. ضمن اینکه حزب‌اللهی با این تعریفی که ایشان دارند مقارنت انحصاری با امام حسین(ع) ندارد چون امام حسین(ع) مقبول بسیاری از نفوس مسلمان و غیر مسلمان هستند و حتی خیلی از کمونیست‌ها و آته‌ایست‌ها هم به ایشان به عنوان اسطوره‌ی آزادی و حقیقت نگاه می‌کنند. پس اینکه با تعریف مضیق ایشان امام حسین(ع) را مترادف حزب‌اللهی‌ها بدانیم، به نوعی مصادره‌ی به مطلوب است.

به هر حال براساس آنچه از اینترنت برمی آید ایشان فارغ‌التحصیل مقطع دکترای علوم قرآنی هستند، ولی هیچ مدرک و مستندی برای این دانش‌آموختگی خود ارائه نداده‌اند، بعید است که دکترا باشند چون وقتی یک مداح که سواد کمتری دارد به مدد امدادهای مقامات مؤثر، استاد دانشگاه می‌شود بعید است که دکترای علوم قرآنی، در مجالس زنانه روضه بخواند و ممر معیشتش این باشد.

یک مؤسسه‌ای هم ایشان گفته‌اند دارند که فعالیت‌های قرآنی می‌کند ولی در روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی، نشانی از چنین مؤسسه‌ای در دست نیست بلکه ایشان عضو هیأت مدیره‌ی اتحادیه‌ی مؤسسات قرآنی است.

از این گذشته با جستجو در اینترنت، هیچ مقاله و مطلبی از ایشان ندیدم یعنی اینکه احتمالا ایشان مدرک تحصیلی‌شان هم دچار اشکال است و شاید عدم توفیق ایشان در انتخابات مجلس دهم در کرج هم به همین دلیل بوده است.

ایشان یک کانال تلگرام هم دارند که بیشتر آدرس مجالس روضه‌ی ایشان است که گویا فعالیت اصلی ایشان می‌باشد و اینکه به عنوان کارشناس به تلویزیون دعوت شده‌اند لابد دلایل دیگری دارد که ما در جریان نیستیم.

به هر حال فرض می‌کنیم که همه‌ی ادعاها و مطالبی که در باره‌ی ایشان گفته شده، درست است و ایشان واقعا دکترای علوم قرآنی دارند. آیا کسی که دکترای علوم قرآنی دارد، تا این اندازه ناپخته و ناسنجیده، اظهار نظر می‌کند؟

اینکه چرا شما فلانی و فلانی را به تلویزیون دعوت می‌کنید در حالی که مملکت مال حزب‌اللهی‌ها است!

از فعالیت‌های ایشان در فضای مجازی، کاملا می‌شود اطمینان داشت که احتمالا ایشان کاندیدای مجلس هم باشند و دارند زمینه‌های رأی آوری از بین خانم‌های البرزی را برای خودشان فراهم می‌کنند که بعید می‌دانیم رأی بیاورند، چون سابقه‌ی خانم‌های کرجی در این دو سه سال و بخصوص پارسال، نشان نمی‌دهد که نگاه خوبی به امثال ایشان داشته باشند.

به هر حال آنچه که محل سوال است این است که اگر ایشان واقعا استاد علوم قرآنی است آیا نیاموخته‌اند که قرآن کریم می‌فرماید: صحبت‌ها را گوش کنید و بهترین‌شان را انتخاب کنید؟ آیا اعتقادی به قرآن دارند؟ آیا اخلاق اسلامی را می‌شناسند؟ آیا به اصول اخلاقی اسلام آشنا هستند؟

از اینها که بگذریم، وضعیت ظاهری ایشان خیلی جالب است. ایشان آرایش‌شان بسیار جذاب و عالی است و حتی در پوسترهای انتخاباتی و عکس‌های مؤسسه‌ی قرآنی هم خیلی جذاب ظاهر می‌شوند. آیا ایشان فرمایشات مصادر روحانی را که آرایش در بیرون از منزل را صحیح نمی‌دانند و فقط برای همسر جایز می‌شمارند، شنیده‌اند؟

خلاصه کل مطلب نشان می‌دهد که ایشان در حال برگزاری کمپین انتخاباتی است و همراه با سایر اعضای «شریان» در شرف پیوستن به متن انتخابات است.

ایشان در چند جا هم خودشان را مشاور خانواده معرفی کرده‌اند که مشخص نیست تحصیل‌کرده‌ی علوم قرآنی، چگونه قادر است مشاوره روان‌شناسی به خانواده‌ها بدهد. البته شاید ایشان چون سال‌ها پیش، مشاور فرماندار البرز در امور خانواده و زنان بوده‌ – و این خودش محل سؤآل است چون معمولا مشاوران فرماندار در امور زنان را از بین کارمندان دولت که از گزینش‌ها به سلامت عبور کرده باشند انتخاب می‌کنند-، این کلمه مشاور را با موضوع مشاوره که یک بحث روان‌شناسی است خلط کرده است.

همچنین ایشان در گفتگوهای دیگری، می‌‌گوید که سال‌ها معلم راهنمایی و دبیرستان بوده است. نمی‌دانیم آیا ایشان در استخدام آموزش و پرورش هستند یا همین‌طور در مؤسسات خصوصی یا در کلاس‌های خارج از آموزش و پرورش و منازل، در کنار روضه، بحث آموزش قرآن هم داشته‌ که احتمالا این طور باشد چون ظاهرا الآن معلم نیستند و در بازار معارف فعالیت می‌کنند.

اما اینکه با گفتن این جملات، خود را انگشت‌نما کنند و اینگونه انحصارطلبانه، کل مملکت را مال خودشان بدانند به نظر می‌رسد که نقض غرض باشد. چون تا جایی که ما به یاد داریم، گروهی موسوم به انصار حزب‌ا.. یک گروه کوچکی هستند که در سال‌های گذشته، بعضا به عنوان عناصر خودسر معرفی می‌شدند و بعضی وقت‌ها در مراسمات رسمی و مجوز‌دار شلوغ می‌کردند و گاها آتش‌ به اختیار هم می‌شدند و مسائل دیگر.

اگر منظور ایشان از حزب‌اللهی‌ها همه‌ی مسلمین هستند که قطعا ایشان در ارزیابی خود اشتباه می‌کند، چون به طور قطع، اکثر مسلمانان ایران اعم از شیعه و سنی و نیز پیروان سایر مذاهب در ایران، که بیش از ۵۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند نظر ایشان را قبول ندارند و با نگاه انحصار‌طلبانه‌ی ایشان موافق نیستند.

ما برای ایشان به عنوان مدرس علوم قرآنی آرزوی توفیق داریم و دعا می‌کنیم که به موازات تدریس قرآن و حدیث، اخلاق اسلامی را هم فرا بگیرند و یک مقدار سنجیده‌تر و پخته‌تر ظاهر شوند تا مبادا بگویند این خانم، نماینده‌ی یک عده‌ی زیادی از افراد است که خود را حزب‌اللهی می‌دانند. چون در این صورت، کلا نگاه مردم از حزب‌اللهی‌های خالص و مهربان و وسیع النظر هم برمی‌گردد.