فرماندار جدید نیشابور: قائل به مشورت و  استفاده از ظرفیت بومی‌های همین شهرستان هستم
فرماندار جدید نیشابور: قائل به مشورت و  استفاده از ظرفیت بومی‌های همین شهرستان هستم
خاتون شرق - هفته گذشته طی مراسمی در سالن شهید عابد فرمانداری نیشابور با حضور سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ابوطالب جوان فرماندار سابق نیشابور تودیع و مهدی دونده فرماندار جدید این شهرستان معارفه شد.

هفته گذشته طی مراسمی در سالن شهید عابد فرمانداری نیشابور با حضور سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ابوطالب جوان فرماندار سابق نیشابور تودیع و مهدی دونده فرماندار جدید این شهرستان معارفه شد.
معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در خصوص تغییر سایر فرمانداران استان در آستانه برگزاری انتخابات گفت: بحث انتخابات با بحث اصلاح ساختار متفاوت است و انتخابات روال عادی اش برگزار می شود و جلو می رود و بعید است تغییر خاصی دیگر اتفاق بیفتد به جز دو مورد که خود فرمانداران اعلام کرده اند که نمی توانند کار را ادامه دهند.
طباطبایی در خصوص علت تغییر فرماندار نیشابور نیز اظهار کرد: آنچه که ما خبر داریم مجموعه سپاه با ادامه ماموریت ایشان موافقت نکرده و اعلام کرد وی را نیاز داریم. چندین بار با آقای قیاسی و معاونت منابع انسانی صحبت شد و اعلام کردند وی را نیاز داریم. وی ادامه داد: ما ادامه فعالیت ایشان را درخواست کردیم ولی ماموریت ایشان تمدید نشد و البته در ابتدا نیز برای آوردن ایشان مشکل داشتیم و به سختی موفق به انتقال ایشان شدیم.
وی در پاسخ به انتقادات فرماندار پیشین نیشابور در خصوص نحوه دریافت گزارش های عملکردی فرمانداران گفت: گزارش ها را ادره کل سیاسی می‌گیرد و هیچ گزارش منفی علیه ایشان نداشتیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که صادر کننده تسلیحات به کشورهای بزرگ جهان هستیم.
طی دوران دفاع مقدس ۲۱۳ شهید و ۱۴۰هزار جانباز و ۴۰هزار آزاده داشتیم و از این تعداد شهید ۸۲درصد زیر ۳۰سال بوده‌اند.
وی افزود: در دورانی جنگ شروع شد که در همه حوزه‌ها دچار کمبود بودیم و طبق گزارش خود آمریکایی‌ها از ۹۷ هواپیمای جنگی در اختیار ایران فقط هفت فروند قابل استفاده بود و در طی جنگ از ۱۳کشور اسیر داشتیم که نشان می‌دهد یک جنگ جهانی برعلیه ایران بود.
وی اظهار کرد: روند انقلاب طی ۴۴سال گذشته درخشان بوده و تلاش دشمن این است که مردم را ناامید کند و به همین خاطر جهاد تبیین یک واجب عینی است.
وی افزود: ۳۰درصد پزشکان ایران تا قبل از انقلاب وارداتی بود اما امروز بالغ بر هشت هزار دانشجوی پزشکی از کشورهای دیگر داریم و از ۵۲کشور برای درمان به ایران‌می آیند و معدل مقالات علمی ایران ۱۱برابر معدل جهانی است و سومین پیوند سر در دنیا در ایران انجام شد و در بسیاری از حوزه‌ها ایران رتبه یک تا ۱۰ را دارد.
وی اظهار کرد: امسال انتخابات را در پیش رو داریم و دشمن تلاش می‌کند مردم را از نتیجه انتخابات و آینده انقلاب مایوس کند تا پای صندوق‌ها حاضر نشوند.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ماه در خدمت آقای جوان بودیم و شناختی هم از ایشان نداشتم اما عملکرد ایشان نشان داد فردی پای کار است به خصوص در این شرایط که دست وزارت کشور خالی است و آقای دونده فرماندار جدید ادامه دهنده راه آقای جوان خواهند بود.

مدیر بنیاد شهید نیشابور را به ساختمانش راه نمی‌دادند

ابوطالب جوان فرماندار سابق نیشابور گفت: روزی که به نیشابور آمدم متاسفانه مدیر بنیاد شهید را به ساختمانش راه نمی دادند و با پیگیر‌های انجام شده و با دعوا توانستیم ساختمان بنیاد شهید نیشابور را به بهره‌برداری برسانیم.
وی گفت: تلاش‌کردیم تا ساختمان قبلی بنیاد شهید را به درمانگاه اختصاص دهیم اما بنیاد شهدی استان کم‌کاری کرد و اگر سرسوزنی انگیزه برای خدمت‌رسانی داشت این اتفاق می‌افتاد و بنیاد شهید استان غفلت کرد و این غفلت ادامه دارد و امروز خبردار شدیم که این ساختمان را به مزایده گذاشته‌اند.
وی اظهار کرد: طی ۲۰ماه گذشته در نیشابور بالغ بر۳۵۰ طرح با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد و به بهره‌برداری رسید و تلاش کردم مطالبه مردم را به سیکل اداری نیاورم و طی این مدت ۲۶طرح آبرسانی به مبلغ ۲۷۷هزار میلیارد تومان انجام شده و در حوزه تامین برق صنایع و چاه های کشاورزی با سوء مدیریت مواجه بودیم و طی این مدت ۱۴طرح برق‌رسانی به بهره‌برداری رسید، بیمارستان سوم نیشابور حدود ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تعداد اتاق‌های عمل در نیشابور به ۱۱اتاق رسیده است.
وی گفت: ۲۲هزار نفر سهمیه نیشابور برای تامین مسکن ملی است و در دولت احمدی نژاد ۲هزار مسکن مهر ساخته شد اما طی ۲سال گذشته بالغ بر پنچ هزار مسکن در حال ساخت است و ۱۰درصد از طرح‌های هادی استان متعلق به نیشابور است.
وی افزود: محدودیت‌ها در ساخت‌وساز به خاطر ضوابط و قوانین میراث فرهنگی یکی از چالش‌های های نیشابور است که با پیگیری‌های انجام شده در حال تعدیل است و اگر تا ایام عید زیرگذر شادیاخ عملیاتی نشود بالغ بر ۶میلیارد تومان باکس‌های زیرگذر توسط اداره راه‌آهن به جای دیگر منتقل خواهد شد.

نیشابور آزمایشگاه نیست

وی گفت: همه کسانی که در حال و احوال نیشابور تاثیر گذار هستند باید توجه کنند که نیشابور آزمایشگاه نیست و اگر ادعای شهر کهن داریم باید تلاش کنیم مسئولی که به نیشابور می‌آید ماندگار شود و اگر اشکالی دارد اصلاحش کنیم نه اینکه حذفش کنیم.
وی افزود: اگر دنبال پیشرفت و توسعه شهرکهن هستین باید تلاش کنیم یک مدیر بتواند چهارسال بماند، باید افق دید را باید وسیع‌تر کرد و تلاش کنیم آقای دونده اینجا بماند اگر به دنبال خدمت به مردم هستیم و ارزیابی مدیر و فرماندار را باید از مردم بخواهیم ا از مجموعه عزیزان در بخش کشاورزی و صنایع معذرت می‌خواهم زیرا نتوانستیم به خوبی همراهی کنیم و خدا شاهد است در لحظه به لحظه در ارتباط به مردم مرگم را یاد می‌کردم چون با دست خالی کاری از پیش نمی‌رود.

قائل به مشورت، خرد جمعی، استفاده از ظرفیت نخبگانی و بومی‌های همین شهرستان هستم

مهدی دونده سرپرست فرمانداری نیشابور گفت: حدود ۱۶ماه در تایباد خدمت کردم تا اینکه امروز فرصت شد به نیشابور بیایم و با جان و دل پذیرفتم تا در ابرشهر خرسان رضوی خدمت کنم.
وی افزود: هر آنچه زحمت و سختی در نیشابور باشد به افتخارات آن می‌ارزد که حتی یک روز در این شهر خدمت کنم و در همه امور قائل به مشورت، خرد جمعی، استفاده از ظرفیت نخبگانی و بومی‌های همین شهرستان هستم و قول می دهم همه مسیر درست فرماندار قبلی را پیگیری کنم.
وی گفت: نیشابور شهرستانی است که نه تنها در انقلاب بلکه در تاریخ اسلام نقش دارد و ۱۲۰۰ سال پیش کدام شهر در تاریخ نقش داشته؟ به لحاظ علمی در ۱۲۰۰ سال پیش تنها رقیب کدام شهر بغداد بوده است؟ کدام شهرستان مشاهیر این چنین در حوزه‌های مختلف دارد؟ در تمام این موارد نام نیشابور در تاریخ می درخشد، به همین خاطر هر آنچه زحمت و سختی در نیشابور باشد به این افتخارات می ارزد که انسان حتی یک روز در نیشابور خدمت کند و سرش را بر بالین نیشابور بگذارد.
وی اظهار کرد: در وزارت کشور قائل به کار تخصصی هستیم، یک سری مسائل را در میدان پیگیری می‌کنیم و یک سری مسائل را با کار تخصصی و استفاده از ظرفیت نخبگانی و قوانین و مقررات تا شرایط را برای توسعه نیشابور آماده کنیم و اینجا قدمگاه زوار امام هشتم است و پیشانی خراسان رضوی است و باید برای توسعه آن تلاش دوچندان کرد.
سیدمحمد حسینی دادستان نیشابور در این‌ مراسم گفت: در کنار سایر خصوصیات و ویژگی‌های ارزشمند آقای جوان فعال و سیال بودن ایشان در سطح شهرستان و استفاده حداکثری از زمان و حضور در گوشه و کنار اقلیم‌ نیشابور بود.
وی افزود: ایشان در کف میدان حضور فعال داشتند و ویژگی دیگر ایشان تغییر نکردن اموالشان پس از شنیدن خبر اعاده به محل خدمت قبلی‌شان است و زمان‌ پخش این خبر تا امروز تغییری در حال ایشان ندیدم و در جلسات روزهای گذشته با همان شور و حرارت قبل مطالبه‌گری می‌کردند.
احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در این‌جلسه گفت: فرمانداری شهرستان نیشابور جایگاه مهم و تاثیرگذاری است و در همه حوزه‌ها به عنوان نماینده عالی دولت وظیفه نظارت را برعهده دارد و انتظار داریم این وظایف به نحو مطلوب انجام شود.
وی افزود: در شهرستان نیشابور قاطبه قاطع مدیران ما خادم و سالم و دلسوز سخت‌کوش و دارای کارنامه مدیریتی خوبی هستند و با کمک ایشان مشکلات شهروندان را در حوزه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم و معدود مواردی هم امکان دارد پیش آید که مدیری از مسیر سلامت کاری و اداری خارج شود و شهروندان معترض بشوند که رسیدگی به آن وظیفه فرمانداری و استانداری است و اگر لازم شد نمایندگان به عنوان نهاد نظارتی ورود کنند و اگر برخی مدیران سنگر خدمت خودش را با ملک شخصی یا ارث پدری اشتباه بگیرد و از مسیر سلامت کاری خارج شود.
وی اظهار کرد: مدیرانی هستند که حضور کامل در محیط اداری ندارند و نصف هفته در محل کار حضور ندارند و به دنبال کسب‌وکار شخصی و شرکت‌داری خودشان هستند و نتیجه آن هم‌مشخص است و برای سرپوش گذاشتن بر این غیبت‌ها کارهای عجیب و غریب می کنند و برادر یا دوستشان را به جای خودشان قرار می دهند و ما بر این موارد نظارت می‌کنیم تا جایگاه حاکمیتی فرمانداری و استانداری بتواند نظارت کند.
وی گفت: اگر مدیری با انتصابات فامیلی بخواهد آبروی سایر مدیران را ببرد و بودجه و سرمایه نظام و بیت‌المال را از مسیر خودش خارج کند چه کسی باید برخورد کند؟ باید کمک کنیم این سنگرهای خدمت به مردم در مسیر واقعی خودش قرار بگیرد و اگر یک سلول سرطانی در بدنه این دولت انقلابی ایجاد شود خود بدنه اقدام به حذف آن خواهد کرد تا نیاز به سایر اقدامات شیمی درمانی و جراحی نباشد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان تاکید کردند نمایندگان در انتصابات دخالتی نکنند و دولتی ها از نظرات نمایندگان استفاده کنند و اگر این توصیه مورد توجه قرار بگیرد بسیاری از بحث‌ها در فضای رسانه و مجازی از بین می‌رود و ولایت‌مداری به شعار و ادعا نیست بلکه باید در عمل هم ثابت کرد و کسانی که مدام به دنبال چینش مدیر و نیرو در دستگاه‌های مختلف هستند ولایتمدار نیستند و من خودم فارغ از شعاردهی پایبند به این شعار بوده‌ام و آقای جوان شاهد هستند که طی این‌مدت حتی یک مورد به صورت حضوری یا تلفنی اگر از ایشان خواسته ام فلان رئیس اداره را بردار یا بگذار همین جا اعلام کند.
وی گفت: آقای جوان ۲۰ماه فرمانداری شهرستان پیچیده از لحاظ سیاسی نیشابور را بر عهده داشتند و ما هم‌ تلاش کردیم کمک کنیم و حضور آقای دونده را مغتنم می‌شماریم و خیرمقدم می‌گوئیم.

هیچ‌وقت جزو ۹۰نماینده همیشه غایب مجلس نبوده‌ام

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در این‌جلسه گفت: هیچ‌وقت جزو ۹۰نماینده همیشه غایب مجلس نبوده‌ام و طی این‌مدت روزهایی که در مجلس بوده‌ام تلاش کردم هر روز یک گزارش کار کوتاه از مجلس به شهروندان بدهم.