عضو شورای شهر نیشابور فرماندارزبرخان شد
عضو شورای شهر نیشابور فرماندارزبرخان شد
خاتون‌شرق - جلسه شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید شهرستان زبرخان با حضور سید هادی طباطبایی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

سعید صفارائی

جلسه شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید شهرستان زبرخان با حضور سید هادی طباطبایی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

هاجر چنارانی نماینده نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌‌جلگه در این مراسم گفت: خیلی‌ها تاریخ زبرخان را نمی‌دانند و برای اینکه زبرخان شهرستان شود خیلی‌ها خون دل خوردند و مفهوم شهرستان شدن زبرخان را خیلی‌ها نمی‌دانند.

وی افزود: در عالم سیاست یک جمله وجود دارد که اختلاف بینداز و حکومت کند و چقدر خوب است که برخی از ما جملات رهبری را مرور کنیم و امروز زمان انتخابات و شور انتخابات است و امروز زمان ناامید کردن مردم نیست و نیابد برای یک رای مردم را ناامید کنیم.

وی تصریح کرد: عوامل تفرقه باید از بین بروند و وطیفه ما خدمت است و کارنامه ما کارنامه اخلاق‌مداری است و معاویه صفتانی که امروز قلم به دست دارند همان کسانی هستند که وقتی علی در محراب به شهادت رسید گفتند مگر علی نماز می‌خواند؟ و ما به شما فرق بین خائن و خادم را معرفی خواهیم‌ کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سیدمومن حسینی فرماندار جدید زبرخان از کارمندان وزارت کشور است و برای شورآفرینی در انتخابات درخواست دارم زمین‌های زمین‌های طرح ملی مسکن سریع‌تر تعیین تکلیف شود و مشکلات دومین شهرک صنعتی شرق کشور شهرک صنعتی خیام در زبرخان سریع تر حل شود.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۴۰هکتار زمین برای احداث ناحیه صنعتی زبرخان مشخص شده و باید جاده زبرخان به تربت حیدریه احیا شود همچنین نخستین‌ جاده گردشگری زبرخان از شهر درود تا گزینه توسط خود اهالی منطقه احداث و آسفالت شده است.

وی گفت: حدود ۴۰سال قبل در زبرخان جاده‌ای داشتیم که از خرو تا مسجد ادامه داشت که می‌تواند از خرو تا درود تا گرینه و تا جوادیه امتداد پیدا کند و بزدگ‌ترین‌جاده گردشگری و ییلاقی باشد.

وی افزود: مجوز احداث بزرگ‌ترین کشتارگاه شرق کشور در زمینی به وسعت ۴۰هکتار در جنوب زبرخان صادر شد.

چنارانی گفت: در سال‌های گذشته ۴۰روستا از نیشابور جدا شد که با پیگیری‌های انجام شده چهار روستا دوباره به نیشابور برگشت و به زودی روستاهایی که در سال ۷۰ از نیشابور جدا شده دوباره به دامن‌نیشابور بازخواهد گشت.

وی گفت: امروز دانشکده علوم‌پزشکی به دانشگاه ارتقا یافته و ۳۷ دانشجوی علوم پزشکی پذیرفته شده و امروز اعلام می‌کنم گام‌های اولیه برای ارتقای بخش سرولایت به شهرستان برداشته شده است.

فتوحی فرمانده ناحیه ناحیه مقاومت سپاه زبرخان در این مراسم گفت: امروز روز تکریم و معارفه اولین فرماندار دولت انقلابی آقای رئیسی است.

وی افزود: از زحمات جناب عین القضات فرماندار پیشین زبرخان تقدیر می‌‌کنیم و مدیریت اتحادگونه ایشان بر چهار شهر و بیش از ۵۰روستای زبرخان قابل تحسین است.

وی گفت: در شهرستان نوپای زبرخان هم شورای تامین و شورای اداری و شوراهای شهرستان یکدست بوده و این همراهی و همدلی را در مجموعه زبرخان شاهد هستیم.

 

فرماندار جدید سر یک سفره آماده نشسته‌ است

حجت‌الاسلام بابایی امام جمعه شهر قدمگاه در این مراسم گفت: کارنامه موفق آقای عین‌القضات فرماندار پیشین زبرخان را طی ۲سال گذشته در جریان تکمیل ادارات شهرستان و امور عمرانی این شهرستان شاهد بودیم.

وی گفت: من شهادت می دهم نقاط قوت ایشان از نقاط ضعفشان بیشتر بوده است و آقای سیدمومن حسینی در حالی به عنوان فرماندار زبرخان حضور یافته‌اند که کمتر از ۷۰روز تا انتخابات مجلس باقی مانده و بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات آماده شده و ایشان سر یک سفره آماده نشسته‌اند و  آقای عین‌القضات هم برای در اختیار گذاشتن تجربیات خود اظهار آمادگی کرده‌اند.

 

نماینده‌ای که در بین مردم حضور دارد همواره در معرض انتقاد است

مهدی باغیشنی رئیس شورای شهرستان زبرخان گفت:طی سال‌های گذشته در شهرستان زبرخان اقدامات مهمی انجام شده و قرار نیست کارهای خوب انجام شده دیده نشود.

وی افزود: باید اقدامات مسئولانی که کارهای خوبی انجام داده و مردم‌مدار هستند دیده شود. نماینده‌ای که در بین مردم حضور دارد همواره در معرض انتقاد قرار دارد اما نماینده‌ای که کاری انجام‌ نداده کسی هم از او انتقادی نمی‌کند مانند نماینده‌ای که از ۲۰هزار رای خود گذشت تا بخش زبرخان به شهرستان ارتقا پیدا کند.

وی اظهار کرد: صاحبان تریبون حق ندارند از تریبون خود برای تخریب مسئولان استفاده کنند و این شهرستان دارای شورای شهرستان است که منتخبان مردم در آن حضور دارند و مشکلات ایشان را پیگیری می‌کنند.

اینجانب از طرف شورای اسلامی شهرستان زبرخان همه اعضای محترم شوراها و دهیاران این شهرستان را به همدلی و همبستگی دعوت می‌کنم.

ارتقای این بخش به شهرستان به آسانی حاصل نشده و در حال حاضر هم شاهد تلاش‌های ارزشمند مسئولان و نمایندگان محترم برای استقرار ادارات و امکانات رفاهی در این شهرستان هستیم و به ثمر نشستن این تلاش‌ها یکپارچگی و همدلی همه مردم را می‌طلبد.