سرمایه‌گذار، بنگاه خیریه نیست
سرمایه‌گذار، بنگاه خیریه نیست
خاتون‌شرق- مهدی دونده سرپرست فرمانداری نیشابور در دیدار با جمعی از نمایندگان تشکل‌های صنفی و صنایع نیشابور گفت: سرمایه‌گذار بنگاه خیریه نیست و برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود باید تقویت شود و این ناشی از آشفته‌بازار حوزه اقتصاد است و در برخی موارد کسانی کارها را به دست گرفته‌اند که تخصصی ندارند.

مهدی دونده سرپرست فرمانداری نیشابور در دیدار با جمعی از نمایندگان تشکل‌های صنفی و صنایع نیشابور گفت: سرمایه‌گذار بنگاه خیریه نیست و برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود باید تقویت شود و این ناشی از آشفته‌بازار حوزه اقتصاد است و در برخی موارد کسانی کارها را به دست گرفته‌اند که تخصصی ندارند.

وی اظهار کرد: حوزه زیرساخت‌ها در نیشابور ملی است و نمونه آن صادرات محصولات حوزه دامداری و کشاورزی نیشابور است اما با همه این ظرفیت‌ها هنوز از داشتن گمرک خشک و منطقه ویژه اقتصادی محروم است و در حوزه های مدیریت عالی شهرستان نیازمند همفکری و همکاری پیشکسوتان و مدیران صنایع هستیم.

وی افزود: طی سال‌های گذشته به خاطر تحریم‌ها و مدیریت نادرست بیشترین ضربه به صنایع وارد شده و مسائل و مشکلات جانبی فرصت نوآوری و خلاقیت برای مدیران صنایع باقی نگذاشته است.

وی گفت: امروز حوزه اقتصاد کشور ور خط مقدم قرار دارد و اگر اقتصاد خوب و پویایی داشته باشیم فرهنگمان ارتقا و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

دونده افزود: برخی پیشرفت و توسعه کشور را وابسته به پیشرفت و اقتصادی و برخی توسعه فرهنگی کشور می دانند اما ما باید توسعه متوازن در همه زمینه‌ها داشته و با دنیا با توجه به منافع ملی خودمان ارتباط سازنده داشته باشیم و با تقویت اقتصاد امنیت داخلی و خارجی هم تقویت می شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت حوزه کوچکی نیست و یک چالش کوچک در این حوزه کشور را دچار مخاطره می‌کند و بیشترین آسیب طی یک دهه اخیر به بخش صنعت وارد شده است و امیدواریم با لنعکاس صحیح این موارد حل شود.

وی گفت: در حوزه گردشگری نگاه همه بخش‌ها و حوزه‌ها باید براساس جذب گردشگر باشد و امروز صاحبان صنایع به این‌نتیجه رسیده‌اند که بخش گردشگری باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و تقویت شود و در این زمینه همه باید بسیج شوند و همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه نیشابور از قرن دوم هجری در تاریخ ایران نقش مهمی داشته اظهار کرد: نیشابور مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است و حوزه صنعت و گردشگری باید باهم آشتی کند و در این‌ بخش همه باید با نگاهی پدرانه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هیچ وقت خط‌کشی بین نیشابور و زبرخان و میان‌جلگه نداریم و همه جزو نیشابور بزرگ هستیم و باید از نگاه جزیره‌ای و منطقه‌ای پرهیز کنیم و توانمندشدن هر شهرستان در حوزه اقتصادی و گردشگری منافعش شامل همه ما می‌شود و با همکاری با یکدیگر باید مشکلاتمان را حل کنیم.