فرماندار نیشابور: با مدیران کم‌کار خداحافظی می‌کنیم
فرماندار نیشابور: با مدیران کم‌کار خداحافظی می‌کنیم
خاتون‌شرق- سرپرست فرمانداری نیشابور گفت: مدیران و رسانه‌ها باید ظرفیت انتقاد را داشته باشند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند و هدف همه اعتلای نیشابوراست و در این مسیر اگر مدیری کم‌توان و خواب افتاده است باید با او خدافظی کنیم.

سرپرست فرمانداری نیشابور گفت: مدیران و رسانه‌ها باید ظرفیت انتقاد را داشته باشند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند زیرا هدف همه‌ی ما اعتلای نیشابوراست و در این مسیر اگر مدیری کم‌توان و خواب افتاده است باید با او خدافظی کنیم.

مهدی دونده صبح امروز یکشنبه ۷ آبان‌ماه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: در حال بررسی عملکرد مدیران هستیم تا با مدیران دستگاه‌های کم‌کار و آنهایی که نتوانستند توقع مردم را برآورده کنند خداحافظی کنیم.

وی اظهار کرد: این سومین تجربه فرمانداری من است و پیش از این ۱۵ سال کارشناس در فرمانداری مشهد و ۲ بار بخشدار بوده‌ام و سابقه‌ی فعالیت در فرمانداری های مختلف را دارم ولی همچنان کسب تجربه از بزرگان، نخبگان و افراد با تجربه را برای خودم لازم می دانم و قائل به مشورت با دیگران هستم.

وی با اشاره به اینکه خدمت در نیشابور را توفیق می‌دانم گفت: انتخابات، اصلی‌ترین و اساسی‌ارین ماموریت وزارت کشور است و افزایش مشارکت اجتماعی و انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم، هدف ما است‌ و خبرنگاران در این مسیر نقشی تعیین کننده دارند.

وی افزود: دلخوری‌ها جای خودش را دارد، حرف‌ها باید شنیده و مشکلات حل شود اما حضور در انتخابات وظیفه‌ی همه است.

وی یادآور شد: هفته گذشته تعداد ۱۱۰ معلم به مجموعه آموزش‌وپرورش نیشابور اضافه شد.

ثبت‌نام ۱۰۵نفر از حوزه انتخابیه نیشابور بزرگ نهایی شد

وی گفت: در انتخابات مجلس از حوزه‌های انتخابیه‌ی نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در مجموع ۲۱۸ نفر پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد ثبت‌نام ۱۰۵ نفر نهایی شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۳ نفر زن و ۹۲ نفر مرد هستند و از نظر سن و سال داوطلبان، در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۱۱ نفر، ۳۰ تا ۴۵ سال ۲۰ نفر، ۴۰ تا ۴۵ سال ۱۹ نفر، ۴۵ تا ۵۰ سال ۱۸ نفر، ۵۰ تا ۵۵ سال ۲۲ نفر، ۵۵ تا ۶۰ سال ۱۲ نفر، ۶۰ تا ۶۵ سال ۲ نفر و ۶۵ تا ۷۰ سال یک نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵ نفر دارای مدرک دکتری، ۸۰ نفر کارشناسی ارشد می‌باشند و ۳۲ نفر سابقه ایثارگری دارند.

وی اظهار کرد: اینکه انسان خودش را در معرض رای دیگران قرار بدهد کار بزرگی است و هرکس از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و تایید شد مورد حمایت ما است.

وی اظهار کرد: شهید وحدت، شهید شوشتری اهل نیشابور است و لذا نیشابور باید سرآمد وحدت به طور کلی باشد و  نه اینکه نیشابور در اختلاف با حب و بغض، سرآمد باشد زیرا این وضعیت جز اینکه ما را در حوزه‌های مختلف دچار چالش کند خروجی دیگری ندارد.

 

اختصاص یک کرسی به خبرنگاران نیشابور در شورای اداری

دونده گفت: حاضریم یک کرسی به اصحاب رسانه در شورای اداری بدهیم تا مطالبات مردم را از دستگاه های اجرایی پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران و رسانه ها باید انعکاس‌دهنده واقعیت جامعه باشند نه اینکه نظرات شخصی اشخاص را منتقل کنند.

وی گفت: باید دیدگاه افراد کمی را که در استان می‌گویند نیشابور سیاست زده است و همه با هم درگیرند و آدم را به قهقرا می‌برند عوض کرده و با گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم

فرماندار نیشابور تصریح کرد: هیچ چیز پنهانی به جز اخبار امنیتی در شهرستان وجود ندارد و باید اطلاعات به جامعه و مردم منتقل شود.

دونده گفت: اشتغال و اقتصاد، مهم‌ترین موضوعات فعلی جامعه است و اگر این مسائل درست شود امنیت خانواده و جامعه هم تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: شهرک صنعتی نوپایی داریم که باید آن را احیا و بستر سرمایه گذاری را در آن ایجاد کنیم.

سرپرست فرمانداری نیشابور گفت: از خبرنگاران نیشابور می‌خواهم نگاهشان به من به عنوان خدمتگزار باشد و هر سه ماه بررسی کنیم چه تغییری در سیستم مدیریتی شهرستان اتفاق افتاده و باید نقشه راه داشته باشیم، گذشتگان هم تلاش کردند و یک  سند توسعه که به تصویب استان رسیده آماه کرده‌اند که باید آن را مورد توجه قرار دهیم و به‌روزرسانی کنیم زیرا نمی‌توانیم بدون داشتن برنامه به جاده بزنیم چرا که سردرگم می شویم، بعضی از طرح‌های شهرستان نیز نیازمند اعتبار است لذا چشم انداز شهرستان را با توجه به امکانات و وضعیت اقتصادی کشور باید تعریف کنیم.

 

هر کس کم‌کاری کند اسمش را در بیلبورد شهر می‌زنیم!

مهدی دونده گفت: در شهرستان نیشابور زحمات زیادی کشیده شده ولی برآیند آن در استان و کشور به این نتیجه رسیده‌اند حق نیشابور ادا نشده است.

وی افزود: مشاهیر نیشابور مانند مانند شیراز آوازه جهانی دارند اما تعداد گردشگران نیشابور با شیراز قابل مقایسه نیست و باید بستر را فراهم کنیم تا گردشگران نیشابور را به عنوان یک مقصد چند روزه گردشگری انتخاب کنند و این موضوع تنها با معرفی نیشابور محقق می شود.

وی گفت: سند توسعه و داشبورد مدیریتی نیشابور در حال به‌روزرسانی است و شورای راهبردی شهرستان تشکیل جلسه داده و در آنجا قرار نیست فقط تعریف پروژه بشود بلکه باید راهبردها را مشخص کند و در مدیریت شهری دخالت نمی کنیم ولی مطالبه‌گری به حق و درست خود را به عنوان نماینده عالی دولت و نظام از هر سازمانی داریم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه برای پروژه افلاک نمای خیام گفت: این پروژه در حوزه فعالیت های دانشگاه فردوسی تعریف شده تا بتوان برای آن اعتبار گرفت، اما تا پروژه را  تفکیک و فاز بندی نکنیم به افتتاح نمی‌رسد.

وی افزود: یک بخش از ساختمان افلاک‌نما متعلق به اختر فیزیک و یک بخش متعلق به ارشاد است که درگیر تفاهم نامه ها هستند و در وسط نیز افلاک‌نما قرار گرفته است. ساختمان افلاک‌نما هیچ مشکلی ندارد و فقط سیستم اطفای حریق کم دارد و در جلسه مقرر شد تلاش کنیم تا پایان فروردین ماه افلاک نما به بهره برداری برسد و گفتیم هر کس کم‌کاری کند اسمش را در بیلبورد شهر می‌زنیم!

وی افزود: محوطه‌سازی افلاک‌نما ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد و مناقصه آن برگزار شده و از شهرداری خواسته‌ایم در ۲مرحله این طرح را تعریف کند و مرحله نخست ورودی افلاک‌نما باشد.

دونده گفت: در حوزه مسکن ملی ۱۲ پروژه در ۳۶ هکتاری در حال اجرا است و در حال پیگیری زمین ۱۱۰ هکتاری در منطقه باغرود هستیم تا از جهاد کشاورزی موافقت آن گرفته شود و زمینی هم در دشت پیش‌بینی شده و در حال پیگیری است تا بنیاد مسکن کارهای اولیه آن را انجام بدهد بنا داریم اگر تامین زمین انجام شود نهضت اجرای فونداسیون را در شهر اجرا کنیم چرا که تعداد زیادی متقاضی در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی اظهار کرد: ما باید تمرکزمان بر مصوبات سفر استانی رئیس جمهور باشد چرا که مبنای دادن اعتبار و بودجه‌ها سفر ریاست جمهوری است و نباید از آن غافل شویم که به غیر از آن چیزی عایدمان نمی‌شود و در حوزه معاونت عمرانی در حال جمع‌بندی طرح‌های بیمارستان سوم، افلاک نما،‌ بام چکنه، ناحیه صنعتی سرولایت و جمع کردن پروژه های ناتمام برای ارائه به هیأت دولت هستیم.