با جذب دانشجوی رشته پزشکی عمومی در  دانشگاه علوم پزشکی نیشابور موافقت شد
با جذب دانشجوی رشته پزشکی عمومی در  دانشگاه علوم پزشکی نیشابور موافقت شد
خاتون شرق - هیئت بورد رشته پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جذب 31 دانشجوی رشته دکتری عمومی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور موافقت کرد.

هیئت بورد رشته پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جذب ۳۱ دانشجوی رشته دکتری عمومی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور موافقت کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در گفتگو با وب دا تثبیت و ارتقای کد رشته پزشکی در نیشابور را مطالبه دیرینه مردم دانست و گفت: موافقت ‌ هیئت بورد رشته پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جذب دانشجوی رشته دکتری عمومی، در ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص و تربیت نسلی از پزشکان حاذق، افزایش رضایت شهروندان از خدمات درمانی و تشویق پزشکان جوان و متخصص برای اقامت و کار در نیشابور اثرات بسیار مطلوبی در برخواهد داشت.
دکتر مجید درّودی در ادامه یادآور شد: در طی دو سال اخیر پذیرش دانشجوی پزشکی در این دانشگاه آغاز شده است و ۲۰درصد افزایش ظرفیت را در سال ۱۴۰۱ تجربه کرده است؛ در خرداد ماه سال جاری تیم هیئت بورد ارزیابی رشته پزشکی وزارت بهداشت در ۸ کارگروه تخصصی برای فرایند اعتبار بخشی رشته پزشکی، رسالت و اهداف، برنامه آموزشی، ارزیابی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی، منابع آموزشی در نیشابور حضور یافتند و اقدامات دانشگاه در حوزه های برنامه های مداوم و فرآیندهای جذب اعضای هیئت علمی، پیش‌بینی تعداد هیئت علمی مورد نیاز و…را براساس برحسب استانداردهای موجود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار دادند.
رئیس دانشگاه ادامه داد: در بازدید دو‌روزه هیئت بورد تخصصی رشته پزشکی وزارت بهداشت که به صورت میدانی و همراه با برگزاری جلساتی با اعضای هیئت علمی و دانشجویان بود؛ قضاوت بر اساس اسناد بالادستی و استاندارهای کالبدی و کریکولوم آموزشی صورت گرفت و در نهایت مستندات این هیئت در دبیرخانه شورای آموزش عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و با تثبیت این رشته و ادامه جذب دانشجویان در نیشابور موافقت شد.
دکتر مجید درّودی افزود: بدون شک تثبیت رشته پزشکی و جذب دانشجویان در این رشته نوید بخش تحولی عظیم در توسعه زیرساخت های آموزشی، پژوهشی و درمانی این دانشگاه است که در ثبات پزشــکان متخصص در نیشــابور و هــم چنین آینده فرزندان این آب و خاک تاثیر بسزایی خواهد داشت و نیشابور می تواند در رقابت با دانشگاه های شرق کشور در این رشته بدرخشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با تبریک این موضوع به مردم شریف نیشابور و تشکر از تلاش های کلیه همکاران دست اندرکار در این خصوص گفت: امید است در آینده نزدیک بتوانیم رشته های تخصصی بیشتری را در زمینه آموزش تکمیلی دردانشگاه داشته باشیم.
دانشگاه علوم پزشکی نیشــابور با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کارمند،۱۵رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی،کارشناسی ارشد، دکتری و ۹۰۰ دانشجودر رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی دانشجو می پذیرد. در میان ۸۰ عضو هیئت علمی این دانشگاه، دو نفر جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند وتاکنون۲۳۱ مقالۀ علمی بین المللی در پایگاه های علمی معتبر جهانی توسط اعضای هیئت علمی این دانشگاه به ثبت رسیده است.