همه قطارها در ایستگاه نیشابور ملزم به توقف هستند
همه قطارها در ایستگاه نیشابور ملزم به توقف هستند
نیشابور فردا- پس از چندین هفته کش‌وقوس درباره وضعیت برنامه توقف قطارها در نیشابور بالاخره مدیرکل راه آهن خراسان با حضور در ایستگاه قطار نیشابور ضمن تأکید بر اینکه برنامه توقف همه قطارها در ایستگاه نیشابور گنجانده شده به نگرانی‌ها پایان داد.

پس از چندین هفته کش‌وقوس درباره وضعیت برنامه توقف قطارها در نیشابور بالاخره مدیرکل راه آهن خراسان با حضور در ایستگاه قطار نیشابور ضمن تأکید بر اینکه برنامه توقف همه قطارها در ایستگاه نیشابور گنجانده شده به نگرانی‌ها پایان داد.
وی اظهار کرد: در اوایل مرداد ماه توقف ۲۰ درصد قطارها در ایستگاه نیشابور حذف شد، اما ۸۰ درصد همچنان توقف داشتند. با توجه‌ به مطالبه مردم و پیگیری مسئولین و هماهنگی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، در ریز برنامه ای که اساس سیر و‌ برنامه حرکت قطارها می باشد و همه عوامل ملزم به اجرای آن هستند، توقف همه قطارها در ایستگاه نیشابور گنجانده و پیش بینی شد و‌هم اکنون نیز در حال انجام و خدمت رسانی به شهروندان نیشابور هستیم.
نصیری یادآور شد: ۷۰ درصد قطارهای بین شهری راه آهن جمهوری اسلامی در محور خراسان سیر دارد که بیشترین ظرفیت جابجایی مسافر در کشور‌ می باشد.
مصطفی نصیری‌ ورگ همچنین در بازدید از پروژه احداث زیرگذر شادیاخ اظهار داشت: بخش اجرایی مربوط به راه آهن در این طرح به پایان رسیده و چهار باکس پیش ساخته اجرا شده است و حتی در دوره جنگ تحمیلی دوازده روزه، عملیات نصب باکس های زیرگذر با توجه به برنامه ریزی که از قبل صورت گرفته بود، متوقف نشد.
وی در خصوص روند تکمیل پروژه بیان کرد: ادامه طرح بر عهده شهرداری و‌ پیمانکار می باشد که فرماندار قول پیگیری داده و امیدواریم با اجرا ‌و تکمیل رمپ ورودی و مسیر زیرگذر‌، زودتر برای استفاده شهروندان آماده شود.
نصیری همچنین تاکید کرد: گذرگاه رحمت (کشتارگاه) نیشابور، تنها گذرگاه همسطح محور ریلی تهران مشهد می باشد که با همکاری شهرداری و راه آهن باید بصورت گذرگاه غیر همسطح احداث شود و با هدف سهولت تردد و افزایش ایمنی برای قطارها و شهروندان و پیشگیری از حوادث، نیازمند اهتمام ‌و مشارکت همگانی است.
وی‌ضمن اشاره به دیگر گذرگاه های همسطح ریلی شهر نیشابور یادآور شد: گذرگاه عمار یاسر نیز پیشتر بصورت غیر همسطح درآمد. همچنین زیرگذر فردوسی که سالهای گذشته به بهره برداری رسید، بزرگترین زیرگذر ریلی کشور است که برای تردد مسیرهای عمود بر ایستگاه قرار می گیرد.
انتظار می‌رود با این اظهارات مدیرکل راه‌آهن خراسان دیگر در آینده شاهد کارشکنی و تغییر در برنامه توقف قطارها در ایستگاه نیشابور نباشیم و دستور صریح ایشان نقطه پایانی بر نگرانیهای شهروندان در این خصوص باشد.