به گزارش خاتون شرق سیدقاسم موسوی با اشاره به اینکه پس از اعمال محدودیتهای اینترنت و کاهش دسترسی به شبکههای اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و واتساپ مرسولات اداره پست نیشابور ۴۰ تا ۵۰درصد کاهش یافته اظهار کرد: بالغ بر ۳۲فروشگاه اینترنتی فعال در نیشابور با اداره پست همکاری میکردند و بیشتر مرسولاتشان شامل لباس، فیروزه و سوغات نیشابور مانند نبات و فیروزه بود که فعالیتشان کاهش چشمگیری داشته و تعداد مرسولات یک فروشگاه اینترنتی که روزانه ۷۰ تا ۸۰ مرسوله داشته در حال حاضر به صفر رسیده و نامهرسانهای این اداره روزانه به طور میانگین ۱۳۰ نامه توزیع میکردند که به ۴۰مورد رسیده و باجه دولتی این اداره که روزانه به طور میانگین ۶۰۰مرسوله قبول میکرد اینمیزان به ۲۵۰مرسوله رسیده است.
وی با اشاره به اینکه طی ۲ماه گذشته اداره پست نیشابور بیشترین کاهش در مرسولات پستی را داشته گفت: این اداره از ابتدای امسال رتبه اول یا دوم درآمدی در استان خراسان رضوی داشته اما به خاطر این مسائل درآمدمان به نحو چشمگیری کاهش یافت و طی پنج سال گذشته با وجود افزایش چندین برابری هزینهها و تجهیزات اما هزینه خدمات پستی فقط ۲۰درصد افزایش یافته است.
رئیس اداره پست نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: با افزایش ابعاد و وزن مرسولات پستی تا یک و نیم متر و ۴۰کیلوگرم برای افزایش درآمدهای پستی با شرکتها و کارخانهها در حال مذاکره هستیم تا مرسولاتشان را از طریق پست انجام بدهند و سرویس ارائه کارت ملی هم به دفاتر پیشخوان واگذار شده است و در حال حاضر روزانه حدود ۵۰کارت سوختبین شهروندان توزیع میشود و در ایاماربعین امسال سرویس پست یافته برای زائران فعال شد تا از این طریق وسایل و مدارک مفقودی که توسط زائران پیدا میشد سریعا به صاحبانشان بازگردانده شود و در حال حاضر هم شهروندان در صورت داشتن مدرک یا وسیله مفقودی میتوانند از طریق سامانه «پست یافته» از پیدا شدن آن اطلاع حاصل کنند.
وی گفت: در حال حاضر ۹۴صندوق پستی در سطح شهرستانهای نیشابور و فیروزه و زبرخان وجود دارد و اداره پست شهرستان نیشابوربا ۳۸ نیرو،۳۶ دفتر پیشخوان شهری، پنج دفتر پیشخوان روستایی، ۲نمایندگی قبول شهری و ۱۶نامهرسان و ۲۸پیمانکار در سطح شهرستانهای نیشابور و فیروزه و زبرخان و بالغ بر ۵۰دفتر پیشخوان است که از این تعداد ۲۶دفتر پیشخوان، خدمات پستی ارائه میکنند.
وی افزود: اداره پست در قدمگاه و فیروزه و نمایندگی قبول مرسولات در شهرک فرهنگیان نیشابور و قدمگاه و ۲۸دفتر ICT در این مجموعه فعالیت دارد و ۱۲ سرویس اعم از سفارشی، پیشتاز، ویژه و خدمات الکترونیکی، سرویس خدمات الکترونیک، طرح اتباع و توزیع کارت سوخت توسط این اداره به شهروندان ارائه میشود اما ساختمان اداره پست نیشابور استاندارد نیست و در زمستان یا تابستان موجب هدررفت انرژی میشود و در زمان مراجعه تعداد زیاد شهروندان گنجایش کافی ندارد.
درآمد اداره پست نیشابور ۴۰درصد کاهش یافت
برچسب ها
بیمارستان قمر نیشابور با وجود طلب ۳۵ میلیاردی از بیمهها در مسیر توسعه
بیمهها از پرداخت طلب بیمارستان قمر سر باز میزنند
بیمهها از پرداخت طلب بیمارستان قمر سر باز میزنند
خاتون شرق- پس از انتشار خبری درباره بیمارستان قمر بنیهاشم نیشابور با عنوان بیمارستان قمر در آستانه ورشکستگی، هیئتمدیره این بیمارستان در نشست خبری با خبرنگاران تأکید کردند که خبر ورشکستگی هرگز صحت ندارد زیرا تراز مالی این مجموعه در عملکردها کاملا مثبت بوده است. با این حال، تاخیر طولانی بیمهها در پرداخت مطالبات، چالش جدی برای ادامه فعالیت بیمارستان ایجاد کرده است.
در آستانه «نیشابور فردا»
خاتون شرق- در دنیای پرتلاطم رسانهها، جایی که هویت و نام یک نشریه نه تنها معرف محتوای آن، بلکه نمادی از ارزشها، ریشهها و افقهای پیش رو است، تصمیم به تغییر نام یک هفتهنامه میتواند نقطه عطفی در مسیر آن باشد.
تغییر نام خاتونشرق به «نیشـابور فـردا»
خاتون شرق- تغییر و پوستاندازی در رسانهها امری اجتنابناپذیر و گاه بنا به مقتضیات فرهنگی و اجتماعی لازم و ضروری است.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.