مجید مفیدیفر در نشست با خبرنگاران افزود: طی یک هفته ۱۲ کیلومتر از علائم راهداری مسیر نیشابور به سبزوار سرقت شد و برای تکمیل علائم راهنمایی و رانندگی در شهرستانهای نیشابور، فیروزه و زبرخان ۵۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۸۰۰ کیلومتر از راههای نیشابور با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار خطکشی و ۲۰ مورد از پلها و آبنماهای محورهای نیشابور با ۱۶ میلیارد ریال اعتبار مرمت شد.
وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۶کیلومتر راه روستایی در نیشابور با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال آسفالت شده بیان کرد: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث راههای روستایی نیشابور در نظر گرفته شده و زیر سازی ۳۰ کیلومتر از این راهها جهت اجرای آسفالت انجام شده است.
مفیدیفر عنوان کرد: طی سه سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات میزان مطلوبیت راههای اصلی کاهش یافته و طی یک سال گذشته ۲قرارداد با پیمانکاران به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال برای لکهگیری هندسی و روکش آسفالت محور نیشابور به مشهد و نیشابور به سبزوار منعقد شده که به دلیل کمبود اعتبارات و قیر با تاخیر مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال روکش آسفالت گرم محور چکنه به طول ۲کیلومتر با بیش از ۲۰میلیارد ریال اعتبار و راههای روستایی و فرعی باغشن گچ، فدیشه و حشمتیه به طول ۱۱ کیلومتر روکش حفاظتی آسفالت با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال انجام شده و طرح اجرای روشنایی در مسیر روستای اسلام آباد لزگی با اعتبار ۳۰میلیارد ریال در حال اجرا است.
رئیس اداره راهداری نیشابور با بیان اینکه به طور میانگین برای اجرای هر کیلومتر آسفالت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه میشود تصریح کرد: قیمت قیر که ۵۰درصد قیمت آسفالت را تشکیل میدهد طی سه سال گذشته از تُنی ۷۰۰ هزار تومان به هشت میلون تومان رسیده است.
وی گفت: پارسال از میزان اعتبارات نگهداری این اداره ۶۰درصد و اعتبارات طرحهای ملی ۱۰۰ درصد محقق شده است و میزان اعتبارات نگهداری سال ۱۳۹۹ مبلغ ۴۳ میلیارد ریال و امسال ۶۰ میلیارد ریال بوده است.
مفیدیفر اظهار داشت: در محورهای نیشابور نقطه حادثهخیز وجود ندارد اما ۲نقطه پرتصادف داریم و ماهیانه چهار سرعتکاه در محورهای نیشابور اجرا میگردد که به طور میانگین ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: جاده باغرود نیشابور به طول ۹کیلومتر با وجود پرتردد بودن روستایی محسوب میگردد که ایمنسازی آن با اجرای روشنایی و دوربرگردان و سرعتکاه در دستور کار قرار دارد و برای اجرای آن بیش از ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
رئیس اداره راهداری نیشابور گفت: در حال حاضر پنج هزار کامیون،۷۰ اتوبوس، ۱۶ شرکت حملونقل داخلی کالا و هفت شرکت مسافربری در نیشابور فعال است و پارسال ۲میلیون و ۲۲ هزار و ۹۸۸ تُن کالا و یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳۸ نفر مسافر جابهجا شده است.
وی خاطرنشان کرد: در استان پس از مشهد بیشترین میزان حملونقل کالا از طریق محورهای نیشابور انجام میشود که از اینمیزان ۵۰درصد مختص بارهای مجتمع فولاد نیشابور است.
وی با اشاره به اینکه ۸۰کیلومتر از روستاهای بالای ۵۰ خانوار در نیشابور فاقد آسفالت میباشد اظهار داشت: نیشابور دارای ۲هزار و یکصد کیلومتر راه شهری و روستایی است که از این میزان یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آسفالت میباشد.
در حال حاضر ۶ راهدار خانه و سه مجتمع رفاهی بین راهی در نیشابور و فیروزه فعال بوده و ۲ مجتمع دیگر در حال احداث است.
۱۳۰میلیارد ریال علائم راهداری نیشابور به سرقت رفت
برچسب ها
بازگشت خطبهخوان و نوبت پاسخگویی دولت پس از جنگ 12 روزه
خطبههایی برای تطهیر
گرماب نه اورژانس دارد نه آتشنشانی
مادری که سوخت تا فرزندش نسوزد
خطبههایی برای تطهیر
خاتون شرق- در روزگاری که سکوت، فریاد خاموش یک ملت است، تریبون نمازجمعه بار دیگر به صحنه بازگشت کاظم صدیقی تبدیل شد؛ چهرهای که بیش از آنکه صدای نقد باشد، پژواک نادیده گرفتن مطالبات مردمی و حساسیت افکار عمومی است.
اینترنت، خط قرمز جمهوریت
خاتون شرق- در میانه جنگی که سایهاش بر سراسر کشور افتاده بود، نتایج نظرسنجیها پیام روشنی داشت: مهمترین دغدغه نیمی از مردم، نه امنیت غذایی یا گرانی، بلکه نبود اینترنت بود. این دادهها نه تنها هشداردهندهاند، بلکه نشان میدهند که اینترنت دیگر یک کالای لوکس یا ابزاری تفننی نیست، بلکه بخشی از بافت زندگی مردم شده است؛ ضرورتی هموزن آب و برق. با این حال، آیا میتوان به بهانه وفاقی مبهم، حقوق مردم را در برابر نهادی همچون شورایعالی فضای مجازی ـکه ترکیب و فرآیند تصمیمگیریاش روشن و شفاف نیستـ نادیده گرفت؟
مادری که سوخت تا فرزندش نسوزد
خاتون شرق- در میان قابهای سوختهی زندگی، گاهی چهرهای پیدا میشود که نه فقط آتش را تاب میآورد، بلکه از درون آن دوباره متولد میشود؛ چهرهای چون ملیکا گرمابی، زنی از گرماب که در روزی داغ، وقتی آتش بر جان خانه همسایه افتاد خودش را به دل شعلهها انداخت تا کودکی را نجات دهد. اما آنچه برای او باقی ماند، نه فقط زخمهایی عمیق بر تن، که حسرتی عمیق در دل بود؛ چرا که در میان آن دود و هُرم آتش، پسرش محمدعرفان دیگر بازنگشت.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.