اعتیاد آنلاین در بین دانش‌آموزان یکی از پیامدهای شیوع کرونا است
اعتیاد آنلاین در بین دانش‌آموزان یکی از پیامدهای شیوع کرونا است
مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: اعتیاد آنلاین و آسیب‌های جسمانی مانند چاقی در بین دانش‌آموزان یکی از پیامدهای شیوع کرونا است.

علیرضا کلیدی  افزود: شیوع کرونا موجب افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل شده و طبق آخرین آمار یک هزار و ۲۰۰ بازمانده از تحصیل داریم و با آنالیزی که انجام شد از این تعداد ۲۷۰ نفر جذب شدند و جذب تعداد باقیمانده را در دستور کار قرار داد‌ه‌ایم و امسال نسبت به سال گذشته ۲ هزار نفر افزایش ثبت نام داشتیم که درصد بالاتری را دانش آموزان ابتدایی تشکیل می‌دهند.
وی عنوان کرد: سلامت دارای ابعاد مختلف روحی و روانی است که برای حفظ آن باید برنامه‌ریزی و توجه ویژه صورت گیرد و آموزش و پرورش نیازمند گفتمان‌سازی، درک مشترک و همکاری و تعامل سازنده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال کارگروهی متشکل از اولیاء و مربیان، معلمان و صاحب‌نظران تشکیل شده و به تحلیل آسیب‌ها و تعیین راهبردها برای سال آینده تحصیلی پرداخته‌ایم و همه تلاش ما بر این است که تعامل‌مان با اولیا اقنایی بوده و به درستی در جریان واقعیتهای مدرسه و نظام آموزشی قرار بگیرند و در این چارچوب جلسات کارگاهی با مدیران شروع شده است.
وی بیان کرد: سال تحصیلی گذشته با همکاری معلمان نیشابور هزینه خرید تبلت برای ۳۰دانش‌آموز فراهم‌ شد و نخستین شهری هستیم که پایگاه واکسیناسیون را برپا کردیم و بیشترین پوشش فرهنگیان را هم در بخش واکسیناسیون در نیشابور داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: یکی از محور های آموزش و پرورش فضاهای آموزشی است اما در این زمینه سرانه ما در متوسطه از سرانه استان عقب‌تر است اما با این‌ حال در ارزیابی‌ها در مقطع متوسطه رتبه دوم استان را کسب کردیم و در کنکور هم ۸۷ رتبه زیر ۱۰۰۰ داریم که ۲ رقمی و ۳ رقمی هستند.
وی تصریح کرد: واکسیناسیون دز دوم معلمین در نیشابور آغاز شده است و تعداد واکسن‌های تزریق شده از مرز ۶ هزار نفر گذشته است.