نخستین شهردار زن در نیشابور منصوب شد
نخستین شهردار زن در نیشابور منصوب شد
طی حکمی از سوی علی نجفی شهردار نیشابور برای نخستین بار در این شهر یک زن به عنوان شهردار یکی از مناطق نیشابور منصوب شد.

شهردار نیشابور در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه ۲ نیشابور گفت: توانمندی و قابلیت های مدیریتی و دقت نظر زنان در انجام امور از مهمترین ویژگی های مدیران زن می‌باشد که مورد توجه شهرداری نیشابور است.
علی نجفی افزود: شهرداری منطقه ۲ حدود ۷۰ درصد از وسعت شهر نیشابور شامل شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی اظهار داشت: در فرهنگ دیوانسالاری و اداری کشور ما متاسفانه نگاه مردسالارانه حاکم است در صورتی که زنان در قابلیت های اجرایی و عملیاتی، دقت نظر و جدیت امور چیزی از آقایان کم ندارند و به عنوان نیمی از جمعیت جامعه میدان دادن به آن ها باعث استفاده از پتانسیل های مغفول مانده است.
وی بیان کرد: یکی از نقاط قوت شهرداری نیشابور حضور زنان توانمند در بخش های مختلف آن است و خانم شیما نجار دانشجوی سال آخر دکترای عمران دانشگاه فردوسی می باشد که پیش از این سابقه معاونت عمرانی و مدیریت مطالعات وپژوهش شهرداری نیشابور را داشته است.

رئیس شورای شهر نیز در این خصوص گفت: خیلی وقت ها برنامه هارا خانم ها بهتر اجرا می کنند و هنگامی که یک مسئولیت به آن ها واگذار می کنید بسیار دقیق بررسی می کنند و آن را تحویل می دهند.
هادی درودی با بیان اینکه این تصمیم، انتخاب درستی بوده است افزود: در دوره اول شورا نیز خانم هایی بودند که خیلی دقیق تر کارها را انجام می دادنند، ایشان نیز قبلا سمت هایی داشته اند و بسیار با تجربه هستند. وی ادامه داد: در این سمت برخورد با ارباب رجوع بیشتر است و یک امتحان برای ایشان است و به نظر خودم به خوبی از عهده اینکار بر می آیند.

شهرداری نیشابور در خصوص فرهنگ پذیرش مدیران زن یک قدم جلوتر از سایر نهادها است


شهردار جدید منطقه دو نیشابور نیز در گفت و گو با خاتون شرق گفت: به نظرم در خصوص پذیرش مدیران زن در محیط کار و مباحث‌فرهنگی در این زمینه شهرداری نیشابور یک قدم جلوتر از سایر نهاد ها است. شیما نجار افزود: در این سال ها که در شهرداری بوده ام خیلی تفاوت و تبعیض جنسیتی در محیط کاری ندیده ام و اتفاقا سایرین سعی بر کمک و همکاری بیشتر داشته اند. وی خاطر نشان کرد: جدا از مسائل کاری یکی از مهمترین چالش ها برای زنان در این عرصه و سایر عرصه های اجتماعی این است که بتوانند بین خانواده و کار تعادل برقرار کنند که در این حوزه با توجه به نگاهی که جامعه دارد کار سختی است و اگر همسر و اطرافیان فرد همراه نباشند تقریبا غیر ممکن است.

وی در مورد برنامه های کاری خود برای شهرداری منطقه دو گفت: با توجه به زمان یک‌ساله تا اتمام مدیریت کلان شهرداری، بیشتر تمرکزمان بر اتمام پروژه های‌انجام شده و ساماندهی برخی امور عمرانی، شهرسازی، خدمات شهری و… است. وی ادامه داد: البته یک‌ پروژه ی بزرگ را نیز شروع خواهیم‌کرد که در سال های بعد به بهره برداری خواهد رسید.