عبدالله ارجائی شیرازی معاون برنامهریزی و تامین منابع وزارت راه و شهرسازی در برنامه بازدید یکروزه رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از محورهای مواصلاتی نیشابور، فیروزه، زبرخان و میانجلگه گفت: اولویت نخست این قسمت از استان تکمیل طرح آزادراه حرم تا حرم است که در دوره جدید روند اجرایی این طرح شتاب گرفته و امیدواریم بتوانیم به موقع مجوزهای لازم را اخذ کنیم.
وی اظهار کرد: دومین موضوع ارتقای راه ترانزیت سبزوار به دوغایی است که شامل راه خوشاب به فیروزه هم میشود و با گرفتن موافقت کمیسیون ماده ۲۳ عملیات اجرایی آن آغاز میشود و درخواست ارتقای راه نیشابور به کاشمر هم به سازمان برنامهوبودجه برای اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ ارسال شده است.
اولویت قطعی نیشابور بزرگ ارتقای کیفیت جاده ترانزیت
وی درباره ارتقای راه تربت حیدریه به نیشابور هم گفت: مجوز آن از طرف تربت حیدریه گرفته شده است و این سه مورد برای پیگیری در دستور کار استان قرار دارد.
او درباره علت کند بودن اجرای طرح حرم تا حرم در محدوده نیشابور اظهار کرد: طول این آزادراه از قم تا مشهد ۹۰۷کیلومتر است که برای اجرا به قطعات کوچکتر تقسیم شده است و بخشهای که پیگیری بیشتر شده روند اجرای آن سریعتر بوده و در بخش شهرستان نیشابور روند اجرای این طرح کندتر بوده که علتش پیگیری نشدن آن در سالهای گذشته از سوی نمایندگان و مسئولان بوده است.
ارجائی گفت: نیشابور یک شهرستان ویژه در کشور است و قدمت آن برهمگان مشخص است و علاوه بر پیشینه تاریخی و هنری در طول انقلاب اسلامی هم خودش را ثابت کرده و خواهش من توجه ویژه به این خطه است.
وی اظهار کرد: در اینجا ۱۳هزار متقاضی موثر بدون زمین داریم و اجرای آزادراه حرم تا حرم به صورت ۷۰ به ۳۰ توسط قرارگاه قابل اجرا نیست و قرار شد از مولدسازی شهرهای حاشیه و زمین های در مسیر استفاده شود و اگر این اتفاق بیفتد مشکل حل خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای این کمیسیون امروز یکشنبه در سفری یک روزه به نیشابور از برخی محورهای مواصلاتی و راههای شهرستانهای نیشابور، فیروزه، زبرخان و میانجلگه و کتابخانه مرکزی نیشابور، سایت مسکن ملی و اراضی نهضت مسکن ملی در این شهر بازدید کردند.