زمینه سوء استفاده‌های خانوادگی از شهرداری نیشابور برچیده شد
زمینه سوء استفاده‌های خانوادگی از شهرداری نیشابور برچیده شد
خاتون شرق - شائبه سوءاستفاده در روند برگزاری برخی از مناقصه‌های شهرداری نیشابور، خبری بود که طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد.

شائبه سوءاستفاده در روند برگزاری برخی از مناقصه‌های شهرداری نیشابور، خبری بود که طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد.
براساس این اخبار برخی از کارکنان شهرداری با ثبت شرکت‌ از طریق بستگان خود اقدام به شرکت در مناقصات شهرداری نیشابور کرده و با تأثیرگذاری بر روند برگزاری مناقصه شرکت مورد نظرشان را برنده مناقصه می‌کردند.
یک منبع آگاه در این رابطه به خاتون‌شرق گفت: با توجه به اتمام زمان قرارداد شرکت قبلی برای واگذاری فضای سبز منطقه گردشگری به یک شرکت جدید مناقصه‌ای برگزار شد که ۲ شرکت با اسامی و مشخصات مجزا در آن شرکت کردند. وی افزود: اعضای کمیسیون بر طبق اخبار رسیده مشخصات اعضای هیأت‌مدیره این شرکت‌ها را بررسی می‌کنند و متوجه می‌شوند رئیس هیات‌مدیره آن شرکت با ناظر همان قرارداد در شهرداری رابطه خویشاوندی دارد و در نتیجه انعقاد قرارداد با این شرکت لغو شد.
وی گفت: در این رابطه ۲نفر به هیأت تخلفات اداری معرفی شدند البته دراین خصوص در قانون ابهام وجود دارد زیرا تصریح نشده که آیا قانون منع مداخله کارکنان دولت درمعاملات شامل شهرداری‌ها هم می‌شود یا نه؟!
مسئله دیگر این است که در قانون تصریح شده که این قانون شامل رئیس و معاون سازمان می‌شود در حالی که این شخص کارشناس است با این حال برای جلوگیری از ایجاد شائبه این قرار داد منعقد نشد.
در این رابطه برای آگاهسازی شهروندان و شفاف‌سازی این ماجرا با میرفانی شهردار نیشابور تماس گرفتیم تا صحت‌وسقم این خبر روشن شود.
شهردار نیشابور در این‌باره گفت: درشهرداری‌ها مناقصه‌ها توسط کمیسون عالی معاملات برگزار می‌شود که ریاست آن برعهده شهردار است در آن نماینده شورای شهر، رئیس دایره حقوقی، مدیر حراست و تعدادی دیگر حضور دارند و این موضوع که شخص یا اشخاصی شرکت‌ها را برنده اعلام می‌کردند صحت ندارد اما شرکتی برنده شده بود که بازرس آن شرکت با شخصی ارتباط خویشاوندی دارد.
وی افزود: در این موضوع با یک سوءجریان اداری مواجه شدیم که به هیأت رسیدگی به تخلفات استان ارجاع داده شد و منتظر جوابشان هستیم اما این موضوع که شخص یا اشخاصی خودشان مناقصه‌ها را برگزار کنند و خودشان را برنده مناقصه اعلام کنند صحت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اتفاقا در ۲تا از پروژه‌هایی که برنده‌اش آقای ایکس بوده پس از اینکه اسناد شرکت را بررسی کردیم متوجه شدیم که همسر آقای ایگرگ بازرس شرکت آقای ایکس است که با هم رابطه خویشاوندی دارند اما سوءجریان مالی آن‌چنانی نبوده است که با هوشیاری همه ارکان شهرداری اعم از عالی و حراست و حقوقی جلو این سوءجریان گرفته شد و به دستگاه‌های مربوطه گزارش داده شد.
وی تاکید کرد: کارکنان شهرداری خود در این موارد باید دقت نظر و حساسیت لازم را برای جلوگیری از بروز هرگونه شائبه‌ای داشته باشند.