مجید مفیدیفر در نشست با خبرنگاران افزود: طی یک هفته ۱۲ کیلومتر از علائم راهداری مسیر نیشابور به سبزوار سرقت شد و برای تکمیل علائم راهنمایی و رانندگی در شهرستانهای نیشابور، فیروزه و زبرخان ۵۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۸۰۰ کیلومتر از راههای نیشابور با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار خطکشی و ۲۰ مورد از پلها و آبنماهای محورهای نیشابور با ۱۶ میلیارد ریال اعتبار مرمت شد.
وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۶کیلومتر راه روستایی در نیشابور با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال آسفالت شده بیان کرد: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث راههای روستایی نیشابور در نظر گرفته شده و زیر سازی ۳۰ کیلومتر از این راهها جهت اجرای آسفالت انجام شده است.
مفیدیفر عنوان کرد: طی سه سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات میزان مطلوبیت راههای اصلی کاهش یافته و طی یک سال گذشته ۲قرارداد با پیمانکاران به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال برای لکهگیری هندسی و روکش آسفالت محور نیشابور به مشهد و نیشابور به سبزوار منعقد شده که به دلیل کمبود اعتبارات و قیر با تاخیر مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال روکش آسفالت گرم محور چکنه به طول ۲کیلومتر با بیش از ۲۰میلیارد ریال اعتبار و راههای روستایی و فرعی باغشن گچ، فدیشه و حشمتیه به طول ۱۱ کیلومتر روکش حفاظتی آسفالت با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال انجام شده و طرح اجرای روشنایی در مسیر روستای اسلام آباد لزگی با اعتبار ۳۰میلیارد ریال در حال اجرا است.
رئیس اداره راهداری نیشابور با بیان اینکه به طور میانگین برای اجرای هر کیلومتر آسفالت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه میشود تصریح کرد: قیمت قیر که ۵۰درصد قیمت آسفالت را تشکیل میدهد طی سه سال گذشته از تُنی ۷۰۰ هزار تومان به هشت میلون تومان رسیده است.
وی گفت: پارسال از میزان اعتبارات نگهداری این اداره ۶۰درصد و اعتبارات طرحهای ملی ۱۰۰ درصد محقق شده است و میزان اعتبارات نگهداری سال ۱۳۹۹ مبلغ ۴۳ میلیارد ریال و امسال ۶۰ میلیارد ریال بوده است.
مفیدیفر اظهار داشت: در محورهای نیشابور نقطه حادثهخیز وجود ندارد اما ۲نقطه پرتصادف داریم و ماهیانه چهار سرعتکاه در محورهای نیشابور اجرا میگردد که به طور میانگین ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: جاده باغرود نیشابور به طول ۹کیلومتر با وجود پرتردد بودن روستایی محسوب میگردد که ایمنسازی آن با اجرای روشنایی و دوربرگردان و سرعتکاه در دستور کار قرار دارد و برای اجرای آن بیش از ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
رئیس اداره راهداری نیشابور گفت: در حال حاضر پنج هزار کامیون،۷۰ اتوبوس، ۱۶ شرکت حملونقل داخلی کالا و هفت شرکت مسافربری در نیشابور فعال است و پارسال ۲میلیون و ۲۲ هزار و ۹۸۸ تُن کالا و یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳۸ نفر مسافر جابهجا شده است.
وی خاطرنشان کرد: در استان پس از مشهد بیشترین میزان حملونقل کالا از طریق محورهای نیشابور انجام میشود که از اینمیزان ۵۰درصد مختص بارهای مجتمع فولاد نیشابور است.
وی با اشاره به اینکه ۸۰کیلومتر از روستاهای بالای ۵۰ خانوار در نیشابور فاقد آسفالت میباشد اظهار داشت: نیشابور دارای ۲هزار و یکصد کیلومتر راه شهری و روستایی است که از این میزان یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آسفالت میباشد.
در حال حاضر ۶ راهدار خانه و سه مجتمع رفاهی بین راهی در نیشابور و فیروزه فعال بوده و ۲ مجتمع دیگر در حال احداث است.
۱۳۰میلیارد ریال علائم راهداری نیشابور به سرقت رفت
برچسب ها
سرپرست شرکت آبوفاضلاب از اجرای بزرگترین طرح آبفا در نیشابور خبر داد
گام بلند شرکت آب و فاضلاب برای رفع عقبماندگی نیشابور
رئیس اداره راهداری نیشابور خبر داد:
شروع عملیات چهاربانده کردن پل دولتآباد تا پایان امسال
گام بلند شرکت آب و فاضلاب برای رفع عقبماندگی نیشابور
خاتون شرق- به مناسبت روز خبرنگار، برنامه بازدید از طرحهای بزرگ شرکت آب و فاضلاب نیشابور برگزار شد؛ برنامهای که از احداث تصفیهخانه جدید گرفته تا اجرای خطوط انتقال و تکمیل زونهای آبرسانی و طرح آبرسانی به سایت مسکن ملی نیشابور را در بر میگرفت و نشان از گامهای بلند این شرکت برای رفع عقبماندگیهای دیرینه نیشابور دارد.
شروع عملیات چهاربانده کردن پل دولتآباد تا پایان امسال
خاتون شرق- مفیدیفر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستانهای نیشابور و میان جلگه به همراه قامتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان از مسیرهای ارتباطی شهرستان نیشابور بهویژه پل دولتآباد بازدید کردند.
قطع برق؛ کابوس تکراری صنایع / کارخانهها زیر بار هزینههای سنگین انرژی کمرشان خم شده و خطر تعطیلی و تعدیل گسترده نیروها جدی است
خاتون شرق- صنعت ایران در سالهای اخیر بیش از هر زمان دیگری زیر فشار همزمان خاموشیهای مکرر برق و افزایش افسارگسیخته هزینههای انرژی قرار گرفته است. کارخانهها در حالی مجبورند برنامه تولید خود را مدام متوقف و دوباره راهاندازی کنند که هزینههای برق صنعتی در برخی بخشها بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده است.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.