واگذاری کنتور برق به بلوک های سایت مسکن ملی
واگذاری کنتور برق به بلوک های سایت مسکن ملی
خاتون شرق- علیرضا براتی مدیر امور برق شهرستان نیشابور گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما شروع بازه پیک بار تابستان، از ابتدای خرداد تا انتهای شهریورماه است و ساعات پیک بار روزانه و اوج مصرف برق از ساعت ۱۱ الی ۴ عصر است که در این بازه سیستم های سرمایشی وارد مدار می شوند و ۷ الی ۱۱ شب که با توجه به تاریکی هوا کلیه لامپها و معابر شهری روشن می شود.

علیرضا براتی مدیر امور برق شهرستان نیشابور گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما شروع بازه پیک بار تابستان، از ابتدای خرداد تا انتهای شهریورماه است و ساعات پیک بار روزانه و اوج مصرف برق از ساعت ۱۱ الی ۴ عصر است که در این بازه سیستم های سرمایشی وارد مدار می شوند و ۷ الی ۱۱ شب که با توجه به تاریکی هوا کلیه لامپها و معابر شهری روشن می شود.
وی افزود: از کلیه مصرف کنندگان از جمله مشترکین صنعتی، تجاری و مشترکین خانگی تقاضا داریم استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند اتو، ماشین ظرفشویی و… را به قبل یا بعد از ساعات پیک اعلام شده موکول نمایند و در استفاده از وسایل سرمایشی مانند کولر آبی از دور کند و در صورت وجود کولر گازی آن را روی دمای ۲۴ درجه که همان دمای آسایش است تنظیم و استفاده نمایند که با این روش باعث عدم صدور قبض برق به صورت تصاعدی و بهره مندی کلیه هموطنان از انرژی برق در سراسر کشور عزیزمان خواهیم بود.
وی گفت: در حوزه نیروگاه و تولید برق در کلان کشور اقدامات خوبی در حال انجام است لذا با مدیریت مصرف برق جبران عقب ماندگی در زمینه تولید سرعت بیشتری خواهد گرفت.
مدیر امور برق شهرستان نیشابور بیان کرد: با توجه به افزایش تقاضای برق در بخش صنعت و شروع نهضت مسکن ملی در شهرستان نیشابور، برابر پیگیری و اقدامی جهادی پست فوق توزیع برق واقع در جاده بوژان در سال ۱۴۰۱ با حضور مهندس محرابیان‌ وزیر محترم نیرو در کمتر از مدت ۶ ماه توسط شرکت برق منطقه ای خراسان احداث و با استقرار پست موبیل برق دار شد که در آینده نزدیک با نصب ترانس های اصلی از کل ظرفیت پست مذکور بهره برداری خواهد شد.
وی با اشاره به مصرف بالای برق در کشور گفت: به عنوان مثال در دنیا کشوری با ۱۱۰ میلیون جمعیت و GDP بالا حدود ۳۵ گیگاوات مصرف دارد اما کشور ما با وجود جمعیتی کمتر و در حدود ۸۵ میلیون نفر در حدود ۷۰ گیگاوات برق مصرف می کند لذا اصلاح الگوی و بهینه سازی مصرف برق و سایر انرژی ها باید جزئی از فرهنگ کشورمان شود.
وی افزود: پیک بار سال گذشته در شهرستان نیشابور ۱۶۰ مگاوات بود که حدود ۳۷ درصد در بخش خانگی، ۶ درصد در بخش عمومی، ۳۰ درصد در بخش کشاورزی،۱۶ درصد در بخش صنعتی، ۹ درصد در بخش تجاری و ۲ درصد مربوط به معابر است که پیش بینی می شود پیک بار مصرف برق شهرستان نیشابور در حدود ۱۷۰ تا ۱۷۲ مگاوات باشد .
وی افزود: برنامه های تشویقی متنوعی در حوزه های مختلف در سطح کشور تعریف شده است. در حوزه صنعت مشارکت از طریق جابجایی یک روز هفته با جمعه و در حوزه کشاورزی از طریق نصب پنل های خورشیدی با قرارداد تضمینی ۲۰ ساله انجام می شود. هم چنین ادارات ملزم به رعایت الگوی مصرف با کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی بعد از ساعت اداری هستند. در بخش مشترکین خانگی نیز پویش سراسری با انرژی و پویش ۲۱*۱۵ با جوایز متنوع راه اندازی و تعریف شده است.
وی درباره پویش ۱۵،۲۱ گفت: با پویش ۱۵،۲۱ می‌خواهیم ۱۵ درصد کاهش مصرف برق را در ۲۱ هفته داشته باشیم که می توان با دانلود و نصب اپلیکیشن با انرژی از بازار و وارد کردن شناسه قبض خود به این پویش سراسری پیوست و ضمن مصرف بهینه برق و تخفیفات قبض برق از هدایای در نظر گرفته شده به برندگان این پویش بهره مند شد . اطلاع رسانی از جوایز نفیس شامل خودرو و لوازم خانگی و چگونگی جزئیات این پویش به زودی به صورت بسته های آموزشی در اختیار هموطنان و خصوصا همشهریان عزیز قرار خواهد گرفت .
وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه برق در سایت مسکن ملی افزود: با توجه به‌ موقعیت سایت فدک و عدم وجود زیرساخت در حوزه برق، برابر پیگیری و اقدامات جهادی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن سایت مذکور تامین برق شد و به بلوک های با پیشرفت بالای ۸۰ درصد نیز کنتور برق واگذار شده است .