سعید صفارائی / احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در گفت و گو با خاتون شرق درباره وضعیت واردات خودروهای خارجی گفت: بحث واردات خودرو چه صفر کیلومتر و چه کارکرده با پافشاری نمایندگان مجلس نهایتاً بعد از اینکه در یک مرحله در هیأت عالی نظارت مجمع مطرح شد منجر به این شد که دولت لایحه ای را مطرح و مجلس تصویب نماید.
وی افزود: لزوم واردات خودرو به منظور کاهش قیمت و افزایش کیفیت و همچنین تأمین نیاز مردم موجب شد هیأت عالی نظارت مجمع آن را تأیید و به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود و دولت نیز مکلف شده با همکاری وزارت صمت آییننامه ی اجرایی واردات را تنظیم کند که طی آن واردات به صورت قانونی و طبق روال انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: مافیایی که از بازار انحصاری خودرو و عدم مجوز برای واردات خودرو نفع فراوانی میبرد و با دلالی و واسطه گری و تزریق قطره چکانی خودرو در بازار، قیمت غیر واقعی را برای خوردو ایجاد کرده بود ازاین اتفاق ناراحت است و تمامی دستگاه های متولی اعم از وزارت صمت و مجلس می بایست نظارت کنیم که مافیای واردات خودرو در حوزه ی دیگری شکل گیری نکرده و مانع تراشی ایجاد نکند تا خودروی باکیفیت و قیمت مناسب به دست مردم نرسد.
وی درباره مهمترین مشکل دولت درخصوص قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: در خصوص قیمت، یکی از پارامترهای مهم این بود که انحصار تولید و بازار خودرو را داشتیم.
به عنوان مثال تولیدات سایپا و ایران خودرو با هر کیفیت و قیمتی به علت عدم وجود رقیب و آلترناتیو دیگری در داخل کشور خریدار مجبور به خرید آن با کیفیت های پایین و قیمت های بالا بود.
وی گفت: یکی از معضلات این وضعیت آشفته این بود که هیچ رقیبی در بازار وجود نداشت لذا وقتی خودرویی که قیمت آن ۵۰۰_۶۰۰ میلیون بیشتر نیست به اجبار یک میلیارد تومان از بازار تهیه می شد؛ و با اینکه خودروی خارجی باکیفیت تر رابا دلار۵۰ تومن که قیمت آن به یک میلیارد هم نمی رسد اما بسیار باکیفیت تر از آن هست مسلما تولید داخلی توانایی تحویل خودرو به قیمت کاذب قبلی را ندارد ضمن اینکه اگر کیفیت آن را ارتقاء ندهد در بازار رقابتی عقب افتاده و کسی خریدار محصول نخواهد بود بنابراین چنین فضای رقابتی ای موجب می شود که تولید داخلی کیفیت پایین را افزایش و قیمت بالای خود را تعدیل کند.
وی درخصوص اینکه واردات خودرو از چه زمانی تأثیر خود را در بازار نشان می دهد گفت: در کشور بین تقاضا ی مردم و تولید خودرو سالانه حدود ۵۰۰ هزار کسری داریم وتا زمانی که حجم واردات نزدیک به این مقدار نسبی شود شاهد تأثیر حداکثری خودرو در مقوله ی واردات خواهیم بود.
وی افزود: در حال حاضر رکود و کاهش قیمت را شاهدیم که نسبت به افزایش آسانسوری ماه های گذشته افت و قطع داشتیم و تأثیر بلند مدت آن طی یک سال آینده و با واردات ۲۰۰_۳۰۰هزار دستگاه خودرو در بازار مشهود خواهد بود.
هشدار ارکانی درخصوص مافیای واردات خودرو
برچسب ها
سرپرست شرکت آبوفاضلاب از اجرای بزرگترین طرح آبفا در نیشابور خبر داد
گام بلند شرکت آب و فاضلاب برای رفع عقبماندگی نیشابور
رئیس اداره راهداری نیشابور خبر داد:
شروع عملیات چهاربانده کردن پل دولتآباد تا پایان امسال
گام بلند شرکت آب و فاضلاب برای رفع عقبماندگی نیشابور
خاتون شرق- به مناسبت روز خبرنگار، برنامه بازدید از طرحهای بزرگ شرکت آب و فاضلاب نیشابور برگزار شد؛ برنامهای که از احداث تصفیهخانه جدید گرفته تا اجرای خطوط انتقال و تکمیل زونهای آبرسانی و طرح آبرسانی به سایت مسکن ملی نیشابور را در بر میگرفت و نشان از گامهای بلند این شرکت برای رفع عقبماندگیهای دیرینه نیشابور دارد.
شروع عملیات چهاربانده کردن پل دولتآباد تا پایان امسال
خاتون شرق- مفیدیفر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستانهای نیشابور و میان جلگه به همراه قامتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان از مسیرهای ارتباطی شهرستان نیشابور بهویژه پل دولتآباد بازدید کردند.
قطع برق؛ کابوس تکراری صنایع / کارخانهها زیر بار هزینههای سنگین انرژی کمرشان خم شده و خطر تعطیلی و تعدیل گسترده نیروها جدی است
خاتون شرق- صنعت ایران در سالهای اخیر بیش از هر زمان دیگری زیر فشار همزمان خاموشیهای مکرر برق و افزایش افسارگسیخته هزینههای انرژی قرار گرفته است. کارخانهها در حالی مجبورند برنامه تولید خود را مدام متوقف و دوباره راهاندازی کنند که هزینههای برق صنعتی در برخی بخشها بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده است.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.