هزار و ۸۵ زن خانه دار نیشابوری بیمه تامین اجتماعی هستند
هزار و ۸۵ زن خانه دار نیشابوری بیمه تامین اجتماعی هستند
رئیس تامین اجتماعی نیشابور گفت: هزار و ۸۵ زن خانه دار نیشابوری بیمه تامین اجتماعی هستند و همچنان زنان خانه داری که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند با مراجعه به تامین اجتماعی می توانند از خدمات مختلف بیمه و بازنشستگی برخوردار شوند.

احمد میرزایی در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود: شعبه تامین اجتماعی نیشابور دارای ۵۲ هزار بیمه شده اصلی، ۸۸ هزار بیمه شده تبعی، ۱۳ هزار مستمری بگیر با ۹ هزار و ۵۰۰ مستمری بگیر تبعی است و در مجموع حدود ۱۶۵ هزار نفر زیرپوشش تامین اجتماعی نیشابور و ۳۰ هزار نفر هم در زبرخان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از این تعداد حدود ۱۰ درصد مشاغل آزاد، ۵۸ درصد بیمه اجباری، سه درصد بیمه اختیاری، ۴ درصد بافندگان و ۱۳ درصد رانندگان هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰۴ نویسنده و هنرمند، یک فعال حوزه رسانه، یک خبرنگار و ۳۲ دانشجو نیز زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان هستند و از خرداد ماه امسال با راه‌اندازی سامانه استعلام دفترچه‌های درمانی حدود ۴۰ درصد از مراجعات این اداره کاهش یافته که امیدواریم تا پایان سال این میزان به ۷۰ درصد برسد و با حذف تدریجی دفترچه‌های درمان و جایگزینی کارت سلامت مشکلی در زمینه تامین اعتبار و چاپ این دفترچه‌ها نخواهیم داشت.

رییس تامین اجتماعی نیشابور گفت: این شعبه ۵۳۰ میلیارد ریال از سازمان‌های عمومی و غیردولتی طلبکار است و بیشترین میزان مطالبات مربوط به شهرداری و سازمان‌ها و نهادهای دولتی است و پارسال تمامی بدهی‌های این شعبه به مراکز درمانی پرداخت شده و فقط بدهی به مراکز درمان غیرمستقیم باقی مانده است.


میرزایی ادامه داد: در این شهرستان یک هزار و ۱۵۰ نفر از بیمه بیکاری برخوردار هستند و طی یک سال گذشته حدود ۲۴۰ میلیارد ریال برای بیمه بیکاری در این شعبه پرداخت شده و طی این مدت تعهدات بلندمدت  این شعبه ۲۴۰ هزار میلیارد ریال و تعهدات کوتاه مدت اعم از کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه ایام بارداری، نقص عضو و هزینه سفر بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار بازرسی از کارگاه‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی این شهرستان انجام شده که بیشترین تخلفات شامل عدم اعلام تعداد روزهای مشغول به کار توسط کارفرما و عدم درج لیست پرداخت حقوق واقعی بوده است.
وی گفت: در دوران شیوع کرونا ۱۴ ردیف شغلی برای اعمال برخی تسهیلات اعلام شده و طی این ایام یک هزار و ۳۹۰ نفر در سامانه اداره کار برای دریافت پوشش بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور است که به حفظ و صیانت از نیروی انسانی در بخش‌های تولید، خدماتی و بازرگانی و حمایت از اشخاص، سالمندان و ازکارافتادگان با پرداخت مستمری، غرامت، هزینه فوت و هزینه‌های درمانی می‌پردازد.
خدمات تامین اجتماعی در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان از طریق ۲ شعبه در نیشابور و زبرخان و چهار شعبه اقماری شامل ۲ شعبه در فیروزه و عشق آباد و ۲ شعبه در قدمگاه و درود و یک کارگزاری اصلی در نیشابور و یک کارگزاری در زبرخان ارائه می‌گردد.

  • منبع خبر : خاتون شرق