نیشابور، فیروزه و زبرخان فاقد اعتبارات نفتی در حوزه ورزش هستند
نیشابور، فیروزه و زبرخان فاقد اعتبارات نفتی در حوزه ورزش هستند
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: نیشابور، فیروزه و زبرخان فاقد اعتبارات نفتی در حوزه ورزش هستند اما ۶ شهرستان‌ در این استان خراسان رضوی مانند سرخس و سبزوار از این اعتبارات برخوردارند.

فرزاد فتاحی پنج‌شنبه در حاشیه مراسم آغاز بهره‌برداری از پنج طرح ورزشی در نیشابور و زبرخان ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی افزود: امسال برای نیشابور در حوزه ورزشی حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تکمیل استادیوم تختی، خانه جوانان، سالن ورزشی احمدآباد، سالن ورزشی شهر خرو و جاده سلامت در نظر گرفته شده که این مبلغ جدا از بودجه سرفصل اعتبارات شرکت توسعه برای تکمیل ورزشگاه انقلاب این شهر است.

فتاحی در مراسم آغاز بهره‌برداری از سالن ورزشی اسحاق آباد شهرستان زبرخان گفت: با توجه به ارتقای بخش زبرخان به شهرستان امیدواریم با همکاری و تعامل مردم و مسئولان شاهد تحول و پیشرفت چشمگیری در حوزه ورزش این شهرستان باشیم و توسعه سالن‌های ورزشی و احداث زمین چمن مصنوعی در سطح این شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: از فرماندار زبرخان هم خواسته‌ایم اعتبارات ویژه‌ای برای بخش ورزش این شهرستان در نظر گرفته شود و از اعتبارات ملی هم حتما برای این حوزه در نظر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کف‌پوش سالن ورزشی قدمگاه هم تهیه شده که پس پایان تعمیرات نصب می‌شود اظهار داشت: حدود ۲ سال است با کمبود اعتبارات بودجه ای مواجه هستیم و از ابتدای امسال تاکنون هیچ اعتبار عمرانی دریافت نکرده ایم و سال گذشته هم از اعتبارات عمرانی در کل هشت درصد اختصاص یافت.
وی بیان کرد: امسال اعتبارات تعمیرات برای کل شهرستان‌های استان به صورت ویژه دیده شده و اگر تخصیص اعتبارات امسال به ۸۰درصد برسد می‌توانیم برای تعویض کف‌پوش سالن ورزشی اسحاق آباد زبرخان اقدام کنیم در غیر این‌ صورت به سال آینده موکول می‌شود.
وی عنوان کرد: در بیش از ۵۰ سالن در سطح استان از همین نوع کف‌پوش استفاده شده و هزینه تعویض آن پارسال حدود ۳۰ میلیون تومان بود که امسال بیش از یکصد میلیون تومان می‌شود در حالی که کل اعتبارات شهرستان با تخصیص صددرصد به ۲۵۰ میلیون تومان نمی‌رسد البته اولویت این سالن رفع نقص ستون‌ها است که با نصب دیوارپوش باید رفع گردد و هزینه آن به طور کامل پرداخت می‌شود.

بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به باشگاه‌های ورزشی استان پرداخت شد


مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ۱۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کرونا به ۹۶۷ باشگاه ورزشی در قالب ۲۴۹ پرونده در این استان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: تاکنون درخواست ۱۷۶ میلیارد ریال تسهیلات از سوی یک هزار و ۳۰۴ باشگاه ورزشی در قالب ۴۱۸ پرونده ارائه شده که متقاضیان باید پرونده هایشان را تکمیل کرده و در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.
وی  با اشاره به اینکه باشگاه‌های ورزشی این استان ماهیانه ۲۰۰ میلیارد ریال فقط هزینه اجاره پرداخت می‌کنند یاداور شد: جامعه ورزشی از زمان شیوع کرونا متحمل خسارات زیادی شده‌ و این تسهیلات به باشگاه‌ها بر اساس تعداد نفرات تحت پوشش و بیمه شدگان پرداخت می‌شود البته پارک‌های آبی خسارات بیشتری را متحمل شده اند و تلاش دولت بر این است بخشی از خسارات این باشگاه‌های ورزشی را جبران کند.

نیشابور در اکثر رشته های ورزشی در استان پیشتاز بوده


رئیس هیات انجمن های ورزشی خراسان رضوی در مراسم آغاز بهره‌برداری از خانه دارت نیشابور گفت: ۹۰ درصد رشته های این هیات روی سکوی کشوری هستند و کاندید تیم ملی دارند به طوری که حدود ۱۰۰ ورزشکار زن‌و مرد عضو رشته های این هیات در استان کاندید تیم ملی هستند  که ۵۰ درصد آن ها عضو ثابت تیم های ملی اعزامی به مسابقات بین المللی می باشند.
محسن قهرمانی افزود: با تصمیم فدراسیون انجمن های ورزشی کشور از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیتی نداشته ایم اما تمام جلسات هیات استان برگزار شده و برای هفته تربیت بدنی تمام هیات ها و رشته های زیر مجموعه فعال بوده اند.


وی ادامه داد: در این مدت اکثر رشته های زیر مجموعه فعالیت مجازی داشته اند، کلاس های وبینار و آنلاین را نیز برگزار کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: از گذشته تاکنون نیشابور در اکثر رشته های ورزشی در استان پیشتاز بوده است و هیات انجمن های ورزشی نیشابور نیز با حمایت های مناسبی که از آن شده هم اکنون جزو چهار شهرستان برتر استان است و امیدوارم با ادامه حمایت هایی که از آن می شود مانند سایر رشته های ورزشی نیشابور از این شهرستان نفرات برتر در سطح استان و تیم‌ملی داشته باشیم.

سرانه ورزشی شهرستان نیشابور و زبرخان  ۳۳صدم مترمربع است


رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور اظهار داشت: امروز در ششمین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش ۲باب خانه ورزش روستایی، ۲باب مکان تخصصی جهت هیاتهای ورزشی و یک باب باشگاه خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در شهرستانهای نیشابور و زبرخان به بهره برداری رسید.
محسن کاوه آهنگر افزود: سرانه ورزشی شهرستان نیشابور و زبرخان  ۳۳صدم مترمربع است در حالی که در استان ۴۷ صدم مترمربع می‌باشد و افزوده شدن این اماکن ورزشی فعالیت ورزشکاران را تسهیل می‌کند.
وی اظهار داشت: برای توسعه فضاهای ورزشی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام  مانند مجموعه انقلاب نیشابور و پروژه های ورزشی شهرستان زبرخان نیازمند حمایت خیران ورزشی هستیم تا بتوانیم به  سطح استاندارد برسیم.

توسعه خانه های ورزش روستایی در اولویت برنامه های زبرخان قرار دارد

فرماندار زبرخان گفت: استقرار و توسعه خانه های ورزش روستایی که نقش مهمی در ظهور و بروز استعدادهای پنهان دارند در اولویت برنامه های این شهرستان قرار دارد و استقرار و استقلال اداره ورزش و جوانان زبرخان به طور جدی در دستور کار قرار دارد و مکاتبات و پیگیری ها از سوی مدیر کل انجام شده است.

یحیی سلیمانی افزود: در نخستین کمیته برنامه ریزی شهرستان زبرخان در سال آینده تعمیر و تجهیز و توسعه فضاهاهای ورزشی پس از اولویت های بهداشت و درمان مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پنج خانه ورزش در این شهرستان وجود دارد که تا ۲۲ بهمن ماه امسال به همین میزان به تعدادشان افزوده می شود.