موج سوم کرونا در راه نیشابور
موج سوم کرونا در راه نیشابور
رئیس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور گفت: در پاییز علاوه بر کرونا شاهد مشکلات تنفسی فوقانی و آنفولانزا نیز خواهیم بود و آماده ایم تا در صورت نیاز درمانگاه ها و بخش های بیمارستان ۲۲ بهمن را به بیمارستان حکیم انتقال داده و ۳۰۰ تخت برای بیمارستان ۲۲ بهمن فراهم کنیم.

محسن عظیمی نژاد در نشست با خبرنگاران گفت: همچنین از ۱۵ شهریور ماه بیمارستان قمر بنی هاشم نیز مهیای بستری بیماران در بحران کرونا خواهد بود.

وی اظهار داشت: اگر ظرفیت بیمارستان بالا برود علاوه بر کمبود پزشک متخصص و کادر درمان به خاطر تحریم ها با کمبود کیت و دارو هم مواجه هستیم. مهمترین کار برای قطع زنجیره کرونا شناسایی بیماران است و متاسفانه ما کیت کافی برای شناسایی بیماران مشکوک نداریم.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در گذشته توزیع تجهیزات براساس جمعیت شهرستان ها بود و اکنون تجهیزات و امکانات را براساس آمارهای وزارت بهداشت، تعداد مرگ و میر، تعدادبستری و مبتلایان می دهند.
عظیمی نژاد در واکنش به صحبت‌ های مقامات استانی مدعی شد: برخلاف صحبت های انجام شده نیشابور کانون کرونا نبود و ما زودتر شناسایی کردیم و آژیر کرونا را به صدا در آوردیم تا اوضاع وخیم تر نشود.

کرونا جان بیش از ۴۰۰ نیشابوری را گرفت

وی‌ بیان کرد: از اسفند ماه تا کنون ۴۰۷ نفر در نیشابور بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند که از این تعداد تست کرونای ۱۹۰ نفر مثبت بوده و حدود ۹ درصد در همان ابتدای ورود به بیمارستان فوت شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: وزارت بهداشت با برگزاری مراسم محرم صد درصد مخالف بود اما در ستاد ملی کرونا تصمیم گرفته شده و مراسم عزاداری در فضاهای باز و با فاصله دومتر به دومتر برگزار شود.
وی تاکید کرد: مردم باید کرونا را جدی گرفته و پروتکل های بهداشتی محرم را رعایت کنند زیرا هرگونه گردهمایی و تجمع محل حمله کروناست.
وی افزود: برگزاری عزاداری محرم یعنی به خطر انداختن جان سایرین و برگزاری مراسم محرم ما را به شرایط اوج اپیدمی کرونا نزدیک خواهد کرد.

وی بیان کرد؛ مهمترین دشمن ما امروز در مبارزه با کرونا ساده پنداری کرونا‌است‌. در اولین روزهای شیوع کرونا تنها خطر ویروس کرونا را آسیب به ریه فرد مبتلا می دانستند اما امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که ویروس کرونا به هیچ یک از ارگانهای حیاتی بدن رحم نمی کند.

عظیمی نژاد در پاسخ به انتقادات خبرنگاران در مورد نحوه اطلاع رسانی و آموزش صحیح در زمان کرونا گفت: در زمان بحران آمار و اطلاعات را وزارت بهداشت اعلام می کرد. بنده برابر خواست مردم و رسانه ها مبنی بر اعلام اطلاعات از سوی علوم پزشکی نیشابور نزد فرماندار رفتم و با اعلام حمایت آقای قامتی دقیق ترین آمار را علوم پزشکی نیشابور اعلام می کند‌ و به جز اردیبهشت ماه سایر آمار ها منتشر شده است.

عظیمی نژاد در خصوص وضعیت نیروهای ۸۹ روزه گفت: متاسفانه نیروهای ۸۹ روزه نیروها از خرداد ماه حقوق دریافت نکردند. اما در صورت تبدیل وضعیت و یا تامین نیروی انسانی و استخدام قطعا اولوییت با نیروهای ۸۹ روزه خواهد بود.