غیبت ۱۱۰ جلسه‌ای یک عضو شورای شهر در طول ۷ ماه
غیبت ۱۱۰ جلسه‌ای یک عضو شورای شهر در طول ۷ ماه
خاتون شرق - غیبت 110 جلسه‌ای یک عضو شورای شهر در طول 7 ماه گذشته، صدای اکثریت اعضای این نهاد را درآورد و گفتگوی داغ و بی‌سابقه‌ای را در صحن علنی شورای شهر موجب شد.

غیبت ۱۱۰ جلسه‌ای یک عضو شورای شهر در طول ۷ ماه گذشته، صدای اکثریت اعضای این نهاد را درآورد و گفتگوی داغ و بی‌سابقه‌ای را در صحن علنی شورای شهر موجب شد.
به گفته‌ی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر، این عضو شورا فقط در جلسات علنی حاضر می‌شود و به عنوان عضو شورا، دست خود را به عنوان موافق یا مخالف مصوبات، بالا و پایین می‌برد.
رئیس شورای شهر در پاسخ به این موضوع گفت: ما از استانداری در مورد غیبت ایشان استعلام کرده‌ایم گفته‌اند اگر غیبت از جلسات علنی باشد اشکال دارد ولی غیبت از کمیسیون‌ها مانعی ندارد.
بتویی در پاسخ گفت: اگر قرار به این باشد، ما ۵ عضو معترض، از این به بعد در جلسات کمیسیون‌ها شرکت نمی‌کنیم و فقط به جلسه‌ی علنی می‌آییم و خودتان به تنهایی شورا را اداره کنید و کار مردم را راه بیندازید.
رئیس شورای شهر نیز گفت: ما خیلی چیزها را از استانداری استعلام می‌کنیم وقتی فکر می‌کنیم درخواست شما وجاهت قانونی ندارد از استانداری استعلام می‌کنیم.
سخنگوی شورای شهر نیز در پاسخ گفت: هر وقت شما احساس کردید مشکلی هست از استانداری استعلام می‌کنید.
احمد همت‌آبادی افزود: پس هیأت تطبیق قوانین در فرمانداری چه نقشی دارد. نمی‌توانید برای یکایک مصوبات از استانداری استعلام کنید. اگر مصوبه شورا غیر قانونی باشد هیأت تطبیق فرمانداری مصوبه را برمی‌گرداند.
وی تصریح کرد: از حمایت بیش از حد شما از شهردار گلایه داریم. اجازه بدهید قانون اجرا شود. ۵ نفر این نامه را امضا کرده‌اند. هفته آینده قرار است موضوع غیبت این عضور در صحن شورا مطرح شود.
حبیب الله بتویی نیز در ادامه گفت: ما ۵ نفر از این به بعد به کمیسیون‌ها نمی‌آییم و خودتان کارها را راه‌بیندازید. ایشان ۱۱۰ جلسه غیبت در ۷ ماه گذشته داشته است. شما می‌گویید منعی ندارد؟

بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد راجع به آقای سید مؤمن حسینی بود که حکم فرمانداری وی در زبرخان صادر شده ولی هنوز از شورای شهر استعفا نداده است.
سخنگوی شورای شهر در این زمینه گفت: آقای حسینی دوست ما است. باید تشریف بیاورند شورا و رسما استعفای خود را اعلام کنند. مسؤولیت دولتی گرفته‌اند. این مر قانون است.
احمد همت آبادی افزود: ایشان باید قبل از صدور حکم فرمانداری از شورا استفعا می‌داد. کجا استعفا داده؟
رئیس شورای شهر در این مورد گفت: زمانی که سرپرستی فرمانداری برای ایشان زده شد به استانداری نامه نوشتیم و گفتند که این از نظر قانونی منعی ندارد.
سخنگوی شورای شهر ادامه داد: این قانون ادامه دارد و باید این موضوع در هیأت حل اختلاف استان مطرح می‌شد که نشده است. شما پیگیری نکردید.
حجت نیرآبادی عضو دیگر شورا نیز در این موضوع خطاب به رئیس شورا گفت: شما مر قانون را از استانداری استعلام می‌کنید؟
از سوی دیگر، سید مؤمن حسینی، فرماندار زبرخان عصر سه شنبه در گفتگو با خاتون شرق گفت: من از شورا استعفا داده‌ام ولی هنوز استعفایم را به شورا تحویل نداده‌ام.

لازم به ذکر است براساس آیین‌نامه‌ داخلی شورای اسلامی شهر ماده ۱۶ ـ غیبت از جلسات شورا با اطلاع رئیس شورا و از جلسات کمیسیونها با اطلا ع رئیس کمیسیون‌مربوط امکان‌پذیر است‌.
تبصره ۱ـ تشخیص موجه بودن غیبت و تاخیر و تعجیل در جلسات شورا برعهده شورا و در
جلسات‌کمیسیونها با تصویب کمیسیون می‌باشد و در هر صورت اعلان رسمی غیبت و تاخیر با رئیس شورا خواهدبود.
تبصره ۲ـ رسیدگی به موجه و غیرموجه بودن تاخیر در پایان همان جلسه و غیبت در اولین
جلسه بعدی‌به عمل می‌آید و عضو غایب می‌تواند در این فاصله دلایل خود را مبنی بر
موجه بودن غیبت به رئیس شورا ارایه دهد.
هم چنین براساس آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها ‌ماده ۲۴ – به هیچ عضوی از اعضای شورا در سال بیش از یک ماه مرخصی متوالییا» متناوب داده نخواهد شد.
همچنین براساس ‌ماده ۲۶ – عضوی که شش (۶) جلسه متوالی و یا دوازده (۱۲) جلسه غیر متوالی از اوقات رسمی شورا و کمیسیون را بدون عذر موجه (‌به تشخیص‌شورا) در یک سال غیبت نماید موضوع برای سلب عضویت وی به هیأت حل اختلاف موضوع ماده (۸۲) قانون شوراهای اسلامی
کشور ارجاع خواهد‌شد.