خاتون شرق ترک فعل رئیس شورای شهر را به دستگاه قضایی گزارش می‌کند
خاتون شرق ترک فعل رئیس شورای شهر را به دستگاه قضایی گزارش می‌کند
خاتون شرق - جانشین مدیر مسؤول خاتون شرق گفت: در باره‌ی عملکرد رئیس شورای شهر در خصوص ممانعت از حضور خبرنگاران در جلسات کمیسیون‌های شورا، با دادستان گفتگو می‌کنیم.

جانشین مدیر مسؤول خاتون شرق گفت: در باره‌ی عملکرد رئیس شورای شهر در خصوص ممانعت از حضور خبرنگاران در جلسات کمیسیون‌های شورا، با دادستان گفتگو می‌کنیم.
ابوالفضل یغما افزود: مرجع رسیدگی به اقدامات غیر قانونی و تخلفات اعضای شورای شهر، ظاهرا هیأت‌های حل اختلاف هستند و گویا دیوان عدالت هم در این زمینه، ورود می‌کند.
وی ادامه داد: البته پیش از اقدام قانونی، ترک فعل رئیس شورای شهر را به دادستان گزارش می‌کنیم و انتظار اقدام از سوی مدعی العموم را داریم ولی چنانچه نیاز باشد، از طریق قضایی هم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا انسداد خبری از محتویات کمیسیون‌های شورا، شکسته شود.
وی خاطر نشان کرد: کمیسیون‌های شورای شهر، مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری و بیان مباحث کارشناسی در باره‌ی اولویت‌های کار شهرداری و مدیریت شهری است و بی‌خبری رسانه‌ها و مردم از محتوای این جلسات، مثل محرمانه کردن مذاکرات مجلس است!
یغما با بیان اینکه رئیس شورای شهر باید از قانون مطلع و مقید به اجرای آن باشد گفت: متأسفانه برداشت‌های ناصوابی که برخی آقایان از قانون دارند مانع حضور خبرنگاران در جلسات کمیسیون‌ها می‌شود و علی‌رغم پافشاری خاتون شرق برای حضور در این جلسات، رئیس شورا، در حدود سه ماه قبل رسما نماینده‌ی خاتون شرق را از جلسه‌ی کمیسیون اخراج کرد و گفت که این تصمیم، مصوبه‌ی شورا است.
جانشین مدیر مسؤول خاتون شرق تصریح کرد: این در حالی است که دست کم ۵ نفر از اعضای شورای شهر یعنی اکثریت این نهاد، نه تنها با حضور خبرنگاران در جلسات کمیسیون‌های این نهاد مشکلی ندارند بلکه از آن استقبال هم می‌کنند.
وی تأکید کرد: به دنبال این ادعای رئیس شورا، ما به صورت مکتوب از شورا خواستیم که عین مصوبه شورا را به خاتون شرق ارائه دهد تا امکان پیگیری قانونی باشد اما متأسفانه علی‌رغم گذشت بیش از دو ماه، هیچ‌گونه مصوبه‌ای به خاتون شرق داده نشده و علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، هیچ جوابی هم به ما نداده‌اند.
وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه، در روزهای اخیر، سرپرست ریاست جمهوری، قانون شفافیت قوای سه گانه را ابلاغ کرد که بر اساس آن نه تنها خبرنگاران می‌توانند در تمام جلسات صحن و کمیسیون‌ها شرکت کنند بلکه شورا موظف است تمام مذاکرات را در سامانه‌ی متعلق به خود، منتشر نماید.